Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-06-25, 18:17
Medlem
Vilken sida stod/står han på?
Har man börjat prata SD?
Citera
2025-06-25, 18:18
Moderator
Meijis avatar
Lite citat

Citat:
Arbetsmarknads- och integrationsminister Mats Persson (L) avgår, uppger han för TT.

– Jag har varit i rikspolitiken i tio år och känner att det är dags att göra något annat i livet, säger Persson.

När partiernas nomineringsprocesser inför valet 2026 just dragit igång har Persson landat i att han inte tänker kandidera igen.

Beslutet har tagits i samråd med familjen, uppger han för TT.

– Jag vill ha mer tid med familjen, jag har en åttaåring där hemma. Så det är någonting som har vuxit fram och som just nu känns helt naturligt och ganska självklart, säger Persson till nyhetsbyrån.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/a...ersson-l-avgar

Citat:
Mats Persson avgick för att föregripa en petning, enligt uppgifter till Expressen.

Nya L-ledaren Simona Mohamsson väntas ta plats i regeringen redan på fredag – och plockar nu in minst en till minister med sig.

– Många tror att det blir en större ombildning den här gången, säger en källa i ett av regeringspartierna.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...gripa-petning/

/Moderator
Senast redigerad av Meiji 2025-06-25 kl. 19:37.
Citera
2025-06-25, 18:24
Medlem
MarcoStars avatar
Regeringens sämsta minister, så ingen förlust.

Men vad har han gjort och vem utpressar honom?
Citera
2025-06-25, 18:27
Medlem
Mondhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar

Det har säkert knullats i nåt hotellrum under nån knullkonferens på sistone?
Citera
2025-06-25, 18:28
Medlem
L är i totalt förfall.
Citera
2025-06-25, 18:35
Medlem
Storstark68s avatar
Haaahaa så nice att se L falla sönder. Minns nån Bengt Westerberg som utsågs till Årets kvinna? Jönsson måste utses till Årets framstjärt haahaaa
Citera
2025-06-25, 18:40
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar

Jag får nog instämma, har han gjort något annat än att klaga på arbetslösa?

Nu ska han ta hand om familjen och vara hemma, skönt skönt....
Citera
2025-06-25, 18:40
Medlem
Studsbolls avatar
Inte alla vill vara med när skutan sjunker med kapten Muhammedsson vid rodret. Det blir mycket "tid med familjen" och "personliga skäl" inom L fram till valet.
Citera
2025-06-25, 18:44
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan

Nu ska han ta hand om familjen och vara hemma, skönt skönt....

Lämpligt att han gör sig själv arbetslös, men antar att han har tillräckligt med bonusar och avgångsvederlag för att behöva bry sig om a-kassan han varit med och försämrat från oktober för alla andra arbetslösa.
Citera
2025-06-25, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
L är i totalt förfall.

Det är lätt att tolka det så men givet omständigheterna har Simona fått långtgående befogenheter från partiet att forma sitt eget lag. Självklart lämnar Mats Persson inte regeringen för att han plötsligt kommit på att han vill tillbringa mer tid med familjen utan för han att blivit ombedd att göra det. Jag tolkar snarare detta som ett hälsotecken, typ "nu är det ny sheriff i stan"... Killen vid grillen lär väl vilken dag som helst meddela sin avgång som chef vid utbildningsdepartementet och ersättas av Simona Mohamsson. Romana Pourmokhtari bör nog snarast gå ut och förklara att hon stödjer nya ledningen kompromisslöst om hon vill ha vara kvar. Det som känns lite roligt är att Simona med sin bakgrund inte är så ängslig, förutsättningarna för att säkra en riksdagsplats 2024 kräver klara omtag och tiden är kort, hon måste agera med effekt. Min spaning idag är att det kommer bli lite rock'n'roll framöver inom Liberalerna men att det kommer betala sig, Simona gör det arbete som borde gjorts för länge sedan.
Citera
2025-06-25, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan

Han tillsatte en utredning som skulle kartlägga "woke-vänsterns" infiltration av svenska högskolor https://tobiashubinette.wordpress.co...iska-friheten/ Inte nog med det, han har också besökt RINKEBY, av alla platser, iklädd skottsäker väst.

Bara att gratulera Tidö för det vore fan en svårslagen bedrift att ersätta Mats med ett större stolpskott.
Citera
2025-06-25, 18:59
Medlem
ÄNTLIGEN har en av Sveriges sämsta ministrar avgått ...

Mats Persson (L) Han va lika jäkla värdelös som Arbetsmarknadsminister och även skolminister precis som sin företrädare från Liberalerna Johan Pehrson som var en vandrande katastrof.. INGEN kommer sakna dessa klåpare. Undra vem som blir nästa värdelös Liberal som dvärgen Kristersson tänker sätta på uppdraget. Borde väll snart vara slut med liberaler dom vill ju inte ens bli partiledare utan dom fick ju ta in Mohamsson som en akut nödlösning när dom som partiet och väljarna ville ha vägrar ställa upp
Senast redigerad av jimmytheone 2025-06-25 kl. 19:02.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in