2025-06-23, 19:44
Medlem
Hur nedrans svårt skall det vara att få ett par Sony WH-1000XM5 att ansluta till min pc-laptop?
Har hållit i knappen så lampan blinkar. Har anslutit under inställningar. Har tagit bort annat bluetooth som kan konkurrera. Har gjort allt jag kan komma på.
Citera
2025-06-23, 20:23
Medlem
VidrigKunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u9FpM1wXcZ
Hur nedrans svårt skall det vara att få ett par Sony WH-1000XM5 att ansluta till min pc-laptop?
Har hållit i knappen så lampan blinkar. Har anslutit under inställningar. Har tagit bort annat bluetooth som kan konkurrera. Har gjort allt jag kan komma på.

Allt du kan komma på kommer du inte så långt med.

Kika i manualen efter factory reset
Citera
2025-06-23, 20:33
Medlem
HBTKuks avatar
Tror jag har likadana, aldrig lyckats ansluta via blåtutte på min Hp-pc. Jag har å andra sidan aldrig lyckats ansluta något med blåtutte till den, så det kan förklara saken.

Alla andra datorer är utan bekymmer.
Citera
2025-06-23, 20:49
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Windows och Bluetooth är en historia för sig.

Testa följande: https://support.microsoft.com/en-us/windows/fix-bluetooth-problems-in-windows-723e092f-03fa-858b-5c80-131ec3fba75c
Citera
2025-06-23, 20:55
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:

Många som har problem med just Sony och PC . Windows och Sony har kommunikationsproblem.

Enkel fix är att du skaffar en BT-adapter och stoppa in den i en ledig usb -port . Kan rekommendera en Asus BT500, Dom har bombsäkra protokoll som fungerar med allt vad du slänger åt den och stabila som få. Kostar en hundralapp . Bra investering. Jag har en själv. Jag kan gå på toa 8 meter bort med två väggar emellan om jag vill, inte minsta audio drop outs.
Senast redigerad av Upplyften 2025-06-23 kl. 21:00.
Citera
2025-06-23, 22:17
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Har gjort allt jag kan komma på.
Har dina hörlurar uppdaterats till version 2.4.1? https://www.sony.se/electronics/support/wireless-headphones-bluetooth-headphones/wh-1000xm5/software/00278244
Kolla också om det finns nyare drivrutiner till datorns bluetooth samt uppdatera BIOS.
Citera
2025-06-24, 12:44
Medlem
har ett par Sony WH-1000XM2 som fortfarande lever. aldrig haft problem att ansluta.
antar det är systematiska buggar i nya varianter för att få folk att köpa nytt och nytt och nytt-. inte så kul när xm5 kostar typ 4600kr och xm6 6000kr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in