• 1
  • 2
2025-06-22, 21:20
Medlem
Vill inte lönka nån speciell sida så ni kan Googla, finns massor av olika källor om man söker på jon jones.

Aspinall har varit en värdig utmanare ett tag nu och det har ju verkat som att jones varit rädd för aspinal och nu lägger då jones av.

Fy fan vilken vidrig människa och ännu vidrigare fighter.
Vad tycker ni, är det rätt han lägger av eller kommer han bli ihågkommen som en som duckade sin värsta utmanare någonsin?

Visst har jones varit bra men ändå, jag är fan sur
Citera
2025-06-22, 21:20
Moderator
Mappings avatar
Källa för att rädda TS: https://www.mmanytt.se/senaste-nytt/...basta-fighter/
/Mod
Citera
2025-06-22, 21:41
Medlem
PonyStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Vill inte lönka nån speciell sida så ni kan Googla, finns massor av olika källor om man söker på jon jones.

Aspinall har varit en värdig utmanare ett tag nu och det har ju verkat som att jones varit rädd för aspinal och nu lägger då jones av.

Vad tycker ni, är det rätt han lägger av eller kommer han bli ihågkommen som en som duckade sin värsta utmanare någonsin?

Han skulle åkt på stryk, vilket han vet.

Samtidigt är han ingen naturlig tungviktare utan hör hemma i lätt tungvikt, så det är inte helt rättvist att ställa honom mot en grym tungviktare. Så man ska inte dra för stora växlar på det. Åldersskillnad på det.

Smart att inte gå den matchen då han skulle torskat.
Citera
2025-06-22, 22:22
Medlem
Kattknullarns avatar
Han skulle ju inte ha någon chans om han inte fick använda PEDs och kokain.
Citera
2025-06-22, 23:21
Medlem
Han är lite smart. Han vet att han har en chans att förlora och han vill inte "förstöra sin legacy" med en riktig förlust. Det är nog det han är mer rädd för inte just Aspinall.
Citera
2025-06-23, 00:12
Herregud det var på tiden han är helt slut karln. Tror seriöst han hade fått jobba lite mot mig
Citera
2025-06-23, 07:28
Medlem
Kattknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grubblar
Han är lite smart. Han vet att han har en chans att förlora och han vill inte "förstöra sin legacy" med en riktig förlust. Det är nog det han är mer rädd för inte just Aspinall.
Han har ju en förlust redan, när han inte var dopad
Citera
2025-06-23, 07:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kattknullarn
Han har ju en förlust redan, när han inte var dopad
Det var dock en förlust pga att domaren bröt matchen och gav vinsten till Hamill. Domaren ansåg att Jones hade använt armbågarna på ett vis som stred mot reglerna.
Citera
2025-06-23, 08:45
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Det var dock en förlust pga att domaren bröt matchen och gav vinsten till Hamill. Domaren ansåg att Jones hade använt armbågarna på ett vis som stred mot reglerna.

Den regelen togs bort relativt nyss.
Jag minns hur synd jag tyckte om Hamill efter fighten, inte bara döv men han kunde nog knappt kommunicera med omvärlden efter den matchen eftersom hans ansikte var helt sönderslaget.
Otrolig karriär i ufc och en helvetes mängd mindre roliga incidenter
Citera
2025-06-23, 10:05
Medlem
Kattknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Ja han är känd för sina fulknep men han kom inte undan den gången.
Citera
2025-06-23, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grubblar
Japp precis så är det och alla vet det.

Han sa ju själv att han inte ville slåss mot yngre och farliga motståndare och tror aspinal hade vunnit.
Citera
2025-06-23, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51

Jag är så jävla splittrad när det kommer till den mannen. Yngsta mästaren i UFC när han tog LHW bältet ifrån Shogun 23 år gammal. Han har ett CV där han har krossat de tyngsta namnen under sin karriär som LHW fighter och som nog ingen annan kommer i närheten av. En disk mot Mat Hamill och en No Contest mot DC och åtminstone tre domslutsegrar som kan ifrågasättas men dn genial fighter som slog de bästa av de bästa och till sist dubbelchamp.

MEN:

En fullständigt vedervärdig människa som ständigt hamnade i klamneri med rättvisan i privatlivet, spöade sin fru, har torskat för illegala substanser i sin karriär och troligtvis missbrukat lite annat på fritiden.

Han skulle ha skitit i hela HW prylen och bara lagt av som 205 fighter på topp helt enkelt. För mig är han inte den bästa tungviktaren någonsin inom MMA utan fortfarande Fedor i sin prime i Pride FC och pga sitt vidriga leverne så går MMA GOAT platsen numera till GSP med näst flest titelvinster i UFC:s historia, dubbelchamp, endast två förluster i karriären som han revanscherade, rensade ut sin division mer eller mindre 2 ggr om, endast ett tveksamt domslut och mötte hårt motstånd hela karriären också MEN var en äkta förebild både som fighter och människa och otroligt respektfull och ödmjuk.

Hur många kommer att resa en staty över Jones liksom som man gjorde över GSP i hans i Montreal Quebeck Canada.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2025-06-23 kl. 19:15.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in