Citat:
Ursprungligen postat av
herrmojd51
Vill inte lönka nån speciell sida så ni kan Googla, finns massor av olika källor om man söker på jon jones.
Aspinall har varit en värdig utmanare ett tag nu och det har ju verkat som att jones varit rädd för aspinal och nu lägger då jones av.
Fy fan vilken vidrig människa och ännu vidrigare fighter.
Vad tycker ni, är det rätt han lägger av eller kommer han bli ihågkommen som en som duckade sin värsta utmanare någonsin?
Visst har jones varit bra men ändå, jag är fan sur
Jag är så jävla splittrad när det kommer till den mannen. Yngsta mästaren i UFC när han tog LHW bältet ifrån Shogun 23 år gammal. Han har ett CV där han har krossat de tyngsta namnen under sin karriär som LHW fighter och som nog ingen annan kommer i närheten av. En disk mot Mat Hamill och en No Contest mot DC och åtminstone tre domslutsegrar som kan ifrågasättas men dn genial fighter som slog de bästa av de bästa och till sist dubbelchamp.
MEN:
En fullständigt vedervärdig människa som ständigt hamnade i klamneri med rättvisan i privatlivet, spöade sin fru, har torskat för illegala substanser i sin karriär och troligtvis missbrukat lite annat på fritiden.
Han skulle ha skitit i hela HW prylen och bara lagt av som 205 fighter på topp helt enkelt. För mig är han inte den bästa tungviktaren någonsin inom MMA utan fortfarande Fedor i sin prime i Pride FC och pga sitt vidriga leverne så går MMA GOAT platsen numera till GSP med näst flest titelvinster i UFC:s historia, dubbelchamp, endast två förluster i karriären som han revanscherade, rensade ut sin division mer eller mindre 2 ggr om, endast ett tveksamt domslut och mötte hårt motstånd hela karriären också MEN var en äkta förebild både som fighter och människa och otroligt respektfull och ödmjuk.
Hur många kommer att resa en staty över Jones liksom som man gjorde över GSP i hans i Montreal Quebeck Canada.