2025-06-22, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Så om man anfaller någon utan att det blir någon respons så är det inte en krigshandling.
Herregud.
Har du hört talas om FN stadgan?
Den har den Mr "Inmate Number P01135809" skitit i.
https://www.un.org/en/about-us/un-charter/chapter-7

Ja ni som lider av Trump Retarded Syndrome älskar allt han gör.
Här kan du se hans "Mugshot"
Han ser lite arg ut på bilden.

Jag behöver inte förstå någonting som jag redan vet.
Tex att personen lider av svår Trump Retarded Syndrome, vilket jag har skrivit till hen i tråden.
Bara det att hen vräker ur sigHär kan du se hans "Mugshot"
Han ser lite arg ut på bilden.

Jag behöver inte förstå någonting som jag redan vet.
Tex att personen lider av svår Trump Retarded Syndrome, vilket jag har skrivit till hen i tråden.
Bara det att hen vräker ur sig invektiv men blir sur på mig när jag svarar med samma mynt visar på vilken person hen är.

Förolämpningar och invektiv är aja baja enligt dig. Förutom när du själv vräker ur dig dom.

Varför det? Det viktiga i en debatt är att ägna sig åt whataboutism och fokusförlyttning, det måste du väl ändå förstå. Annars vet du inget om hen som du kallar "Jaffamannen".

Ah. Du ligger långt efter kompis.
Du behöver uppdatera din kunskap och infinna dig i 2025.
Förutom det har du absolut inget att vinna på ditt trumphat. Hade förstått det bättre om det gällde Kristersson
Citera
2025-06-22, 15:23
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Vilka i Iran motsätter sig att man anrikar uran och vilken konflikt är det som USA ingríper i.

Att du lider av svår Trump Retarded Syndrome är jag medveten om. Så jag förstår att du inte förstår hur vrickat ditt sätt att tänka är.
Du har missat konflikten mellan Israel och Irak...

intervention interventionen interventioner
substantiv
[-∫o´n]
1 ingripande i konflikt eller dylikt; spec. av stat el. allians i en annan stats inre an*gelägenheter, vanligen med militära medel

Eftersom du är infantil:
1. konflikt råder mellan Iran och Israel
2. Den intervenera de staten är USA
3. Den interna angelägenheten är Irans kärnanläggningar.
4. De militära medlen var 6 bomber
Sluta nu spela dum i syfte att inbilla dig att krig råder mellan USA och Iran trots att ingen av dem, minst av alla Iran.

Jag tycker mer det verkar som du har svårt med distinktioner och mycket mer. Men visst, du får visa mig en enda världsledare som numera anser att Iran förklarat krig mot USA. Eller tvärt om.
Citera
2025-06-22, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det kan bli krig när man väljer en president som Trump. USAs befolkning har sig själva att skylla.

Givetvis är det så. Han lurade dem att han var en fredspresident, och så fick de detta. Det kommer tveklöst vara MAGA-väljare som kommer förlora sina söner p.g.a. valet av Trump.
Citera
2025-06-22, 15:25
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
De slutade inte anrikningen med det avtaladet. Det enda avtalet gjorde var att begränsa antalet centrifuger.
Det krävs 3-4% anrikning för kärnreaktorenergi. Varför fortsatte de sikta på 60% anrikning trots avtalet?
Det gjorde de inte alls enligt IAEA innan den inkompetenta idioten tRump sa upp det för 7 år sen.

Dagens situation är helt och hållet den orangea clownens fel.
Citera
2025-06-22, 15:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rickylou75
Du verkar vara för dum för att förstå konsekvenserna av att Iran kan utveckla kärnvapen. Skulle Iran göra som de har lovat många gånger: att utplåna Israel så får det förödande konsekvenser för hela Europa och även Sverige. Israel har kärnvapen riktade mot all huvudstäder i Europa. Israel låter sig inte utplånas utan att ta med omvärlden.

Den som verkar mer än lovligt dum är du. USA la sig i en konflikt som i huvudsak berör Israel, det i sig kan utlösa nåt som blir mer omfattande än vad det är nu. Men som jag skrev - ni tänker inte längre än näsan räcker.
Citera
2025-06-22, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Nu har man stängt Hormuzsundet meddelar Trump . Hur kommer dom svara på de?
Tråd är skapad för det
(FB) Iran stänger Strait of Hormuz (Hormuzsundet)
Citera
2025-06-22, 15:28
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Absolut INGEN är kritisk och alla hyllar den den orangea mannen AKA "Inmate Number P01135809"

United Nations Secretary-General Antonio Guterres warned that the U.S. strikes on Iran represent a dangerous escalation in an already volatile region, posing a serious threat to global peace and security.

“There is a growing risk that this conflict could rapidly get out of control – with catastrophic consequences for civilians, the region, and the world,” Guterres said in a statement as reported by Reuters.

.....

The European Union’s chief diplomat Kaja Kallas urged “all sides to step back, return to the negotiating table and prevent further escalation,” while stressing Iran must not be permitted to develop a nuclear weapon. EU foreign ministers will discuss developments in Iran on Monday, she said.

.....

Japan’s Prime Minister Shigeru Ishiba on Sunday told reporters it is “paramount to calm the situation down soon,” according to Japanese news outlet Jiji. “Iran’s nuclear development must be blocked,” he added, while falling short of endorsing the U.S. action and noting his government will fully discuss the development.

.....

Pope Leo said the international community must strive to avoid war that risks opening an “irreparable abyss,” and that diplomacy should take the place of conflict.

“Every member of the international community has a moral responsibility: to stop the tragedy of war before it becomes an irreparable abyss,” Pope Leo said during his weekly prayer with pilgrims.

“No armed victory can compensate for the pain of mothers, the fear of children, the stolen future. Let diplomacy silence the weapons, let nations chart their future with peace efforts, not with violence and bloody conflicts,” he added.

https://www.cnbc.com/2025/06/21/world-leaders-react-after-trump-says-us-has-bombed-3-nuclear-sites-in-iran-including-fordo.html

Alla hyllar den orangea mannen.

Och? Ska du bryta dig in i något bör du fatta vad som diskuteras.
Trumprövslickaren påstår att det är en intervention och inget krig.
Så alla dina exempel utom påven och en FN-pajas håller med Trump om att Iran inte kan få tillåtas ha kärnvapen och samtliga uppmanar, precis som Trump, Iran till förhandling. Ingen kallar det för krig. Tack för att du bevisar mig rätt.
Senast redigerad av Japhy 2025-06-22 kl. 15:31.
Citera
2025-06-22, 15:31
Avstängd
Tanachs avatar
Trump sköt bort sig från att vinna Nobels fredspris
Citera
2025-06-22, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du har missat konflikten mellan Israel och Irak...

intervention interventionen interventioner
substantiv
[-∫o´n]
1 ingripande i konflikt eller dylikt; spec. av stat el. allians i en annan stats inre an*gelägenheter, vanligen med militära medel

Eftersom du är infantil:
1. konflikt råder mellan Iran och Israel
2. Den intervenera de staten är USA
3. Den interna angelägenheten är Irans kärnanläggningar.
4. De militära medlen var 6 bomber
Sluta nu spela dum i syfte att inbilla dig att krig råder mellan USA och Iran trots att ingen av dem, minst av alla Iran.

Jag tycker mer det verkar som du har svårt med distinktioner och mycket mer. Men visst, du får visa mig en enda världsledare som numera anser att Iran förklarat krig mot USA. Eller tvärt om.

Som vanligt har du missat det väsentliga, Iran har efter USAs bombningar av goda anledningar förklarar krig mot USA.

Som ett första led i detta stängde man idag Hormuzsundet.

”Iran declares the start of war after US struck three nuclear facilities including the fabled Fordow site, buried deep inside a mountain, which Trump claims has been 'obliterated'.”

https://www.euronews.com/2025/06/22/tehran-says-war-has-started-after-us-strikes-nuclear-sites-follow-live
Citera
2025-06-22, 15:35
Medlem
Ännu ett svek från pedofilen i vita huset, att västerländska politiker aldrig kan lämna mellan östern ifred, Amerika bombar och Europa tar emot flyktingarna
Citera
2025-06-22, 15:36
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaxenLarsson
Ännu ett svek från pedofilen i vita huset, att västerländska politiker aldrig kan lämna mellan östern ifred, Amerika bombar och Europa tar emot flyktingarna

Pedofilen? Biden har lämnat för länge sen.
Citera
2025-06-22, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Det gjorde de inte alls enligt IAEA innan den inkompetenta idioten tRump sa upp det för 7 år sen.

Dagens situation är helt och hållet den orangea clownens fel.

De hade kommit kommit ganska långt i anrikningen innan avtalet. En anrikning som saknar annan orsak än att skapa kärnvapen.
Men Trumps främsta motivation till att säga upp avtalet var pengar.
USA betalade miljarder varje år till Iran för att upprätthålla avtalet.
Och det faktum att Iran utökade anrikningen när avtalet brutits visar ju att de inte intresserade av att upprätthålla ingången väg när pengarna försvann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in