Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-21, 11:18
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paffet
Håller med övriga.. det har gått utför med Beck(filmerna) både Beck själv.. men det är klart allt har ett slut… och Beck kanske skulle ha skrotats redan..

Mannen på taket är dock väldigt bra och de sex filmerna med Gösta Ekman och Rolf Lassgård är helt ok.

Nyare Beck är massproducerad skit.
Citera
2025-06-21, 12:33
Bannlyst
Beck e skit.
Citera
2025-06-21, 13:54
Medlem
Den stora massan kollar vilken dynga som helst. Bara tidsfördriv för er. Men det är ju bra att ni har något att göra på fritiden.
Citera
2025-06-21, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Är det någon här som tycker att Peter Haber är en duktig skådespelare öht?
Han är en "en-mins-skådis"; ser hela tiden besvärad / ansträngd ut.
Inget jag beundrar.

Han är ju betydligt bättre än Skarsgård för herregud vad Valter var värdelös i denna filmen

Han är iofs en värdelös skådis men i ”Den osynlige mannen” tog han fan priset en av de sämsta insatser man sett faktiskt

Oscar Ebba Josef känns bara som onödig utfyllnad i filmerna bättre gruppen bara består av Alex och Vilhelm och sen Ayda på kontoret
Citera
2025-06-21, 15:20
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Han är ju betydligt bättre än Skarsgård för herregud vad Valter var värdelös i denna filmen

Han är iofs en värdelös skådis men i ”Den osynlige mannen” tog han fan priset en av de sämsta insatser man sett faktiskt

Oscar Ebba Josef känns bara som onödig utfyllnad i filmerna bättre gruppen bara består av Alex och Vilhelm och sen Ayda på kontoret

Gösta Ekman var bäst.
Nyanserad, trovärdig.
Citera
2025-06-21, 15:35
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Gösta Ekman var bäst.
Nyanserad, trovärdig.
Ja, och han var en riktig skådis. När jag läser gamla Beckböcker är det Gösta Ekman, Rolf Lassgård och Kjell Bergqvist jag ser framför mig.

Haber hade bara gjort Sune och en Jönssonligan innan han blev erbjuden Beck. Och där fastnade han. Sorgligt. För hans genre var nog komedin.
Citera
2025-06-21, 17:52
Medlem
auruns avatar
Såg halva innan jag stängde av. Inte värt att se klart antar jag?
Citera
2025-06-21, 18:20
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Är det någon här som tycker att Peter Haber är en duktig skådespelare öht?
Han är en "en-mins-skådis"; ser hela tiden besvärad / ansträngd ut.
Inget jag beundrar.

Han var bra som Sunes pappa. Är väl därför folk tycker han är bra? Gjorde en liknande roll som pappan i Tomten är far till alla barnen. Det är nog därför folk tycker han är bra. Som snut passar han ju inte. Skönt att fjollan Mikael Persbrandt är borta i alla fall. Norrmannen är väl lite bättre. Men inte bra. Beck har aldrig vart någon favorit film för mig. Eller är det en serie? En serie filmer. Johan Falk är bättre. Och det för Seth Rydell och hans grabbar. Tok-Conny / Conny Lloyd.

Dom försökte ju göra han till en slags nya Sickan i Jönssonligan. Det var under hans storhetstid. Men inte kunde han göra Sickan lika bra som Gösta Ekman den yngre. Som även var Beck före Peter Haber.

Det ska visst vara fjollor som fjollar nuförtiden. Inte vad publiken vill ha. Dom borde gå tillbaka till 80-talet och visa upp riktig jävla manlighet. Mer Rambo alltså. Riktiga Rambo poliser. Som inte tycker om bögar.

"Nu har dom skitit i det blå skåpet nu är det krig."

Att skita i det blå skåpet är ett svenskt idiomatiskt uttryck med betydelsen att göra bort sig eller att gå för långt.

Men har man bra skor.... GÅ HEM !! Utan strumpor och skor.
Senast redigerad av PingPongZong 2025-06-21 kl. 18:27.
Citera
2025-06-21, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Ja, och han var en riktig skådis. När jag läser gamla Beckböcker är det Gösta Ekman, Rolf Lassgård och Kjell Bergqvist jag ser framför mig.

Haber hade bara gjort Sune och en Jönssonligan innan han blev erbjuden Beck. Och där fastnade han. Sorgligt. För hans genre var nog komedin.
Han hade ju gjort tv-serien Fiendens Fiende som Carl Hamilton innan Sune och Jönssonligan. Det var nog där han "slog igenom".
Citera
2025-06-21, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen

Alex är ju så värdelös så det inte går att titta någon längre stund.
Aida är i stort sett den enda karaktären som är intressant och Oscar som jag skrev tidigare borde med alla år fått en större uppgift än springpojken som ser upp till de andra samtidigt som han klantar sig.
Hade varit intressant att se honom utvecklas med sin gedigna erfarenhet som han fått, via Beck,Gunvald,skäggisen osv, istället för att ta in Valter som troligtvis ska avancera till den nya Beck när Haber pensioneras.
Citera
2025-06-21, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Han hade ju gjort tv-serien Fiendens Fiende som Carl Hamilton innan Sune och Jönssonligan. Det var nog där han "slog igenom".
ja i fiendens fiende var han lite cool, det funkade också ganska bra i Beck som den grubblande nedstämda kommissarien så länge som Gunvald och Rautelin var med, men sedan fick ju allihop utom möjligen Norrmannen ungefär samma karaktärer.
Citera
2025-06-21, 19:12
Medlem
Beck har väll inte varit bra sen persbrant lämnade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här