2025-06-16, 00:35
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shnagfniy
https://www.health-street.net/blog-d...in-drug-tests/

Den artikeln säger att laglig hampa med låg THC (0.3%) halt kan påvisa positivt drogtest, vilket får mig att tro att du kommer visa positivt om du äter det.

När vi pratar CBD, så är det viktigt att komma ihåg att för Sverige är det THC-fria buds, piller mm, som är lagligt. ( Förmodligen det som eventuellt då skickats tillbaka till leverantörer från polisen? )

Äter du riktigt cannabis med thc så kommer du visa positivt. Jag tror i teorin, om du äter thc a bara, och inte thc, ska du inte visa positivt.

Dom som skördar och trimmar plantor vet att man kan visa positivt bara genom beröring, alltså genom huden. Hanterar du cannabis (kåda rik) utan handskar, kan du alltså visa positivt på ett drogtest.

PS

Du kan även andas in och visa positivt, så utöver handskar ska du även ha munskydd när du trimmar.

Det är väl klart att man testar positivt för det man stoppar i sig, om man stoppar i sig tillräckligt mycket för att det ska synas. Det måste lämna kroppen. Röker du en gås cbd-gräs lär du inte testa positivt. Röker du hundra gram på nån dag lär du däremot testa positivt. Men det är ju skitsamma om man testar positivt, så länge man inte begått ett brott.

Du kommer testa positivt om du stoppar i dig thca. Och produkterna innehåller ju thc också. Under den lagliga gränsen.
Citera
2025-06-16, 00:46
Medlem
shnagfniys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Det är väl klart att man testar positivt för det man stoppar i sig, om man stoppar i sig tillräckligt mycket för att det ska synas. Det måste lämna kroppen. Röker du en gås cbd-gräs lär du inte testa positivt. Röker du hundra gram på nån dag lär du däremot testa positivt. Men det är ju skitsamma om man testar positivt, så länge man inte begått ett brott.

Du kommer testa positivt om du stoppar i dig thca. Och produkterna innehåller ju thc också. Under den lagliga gränsen.

OdCaBo, du är ute och cyklar, med en eller två andra användare som stödhjul. Att röka CBD med thc är olagligt i Sverige och du begår då ett brott.
Citera
2025-06-16, 01:01
Medlem
shnagfniys avatar
Jag har pratat med grok om varför thc är olagligt i Sverige och att det är väldigt svårt, näst intill omöjligt att få det lagligt.

När jag har dator vill jag dela med mig om det.
Citera
2025-06-16, 01:23
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
OdCaBo, du är ute och cyklar, med en eller två andra användare som stödhjul. Att röka CBD med thc är olagligt i Sverige och du begår då ett brott.

Nej. Det är det inte. Du är ute och cyklar. Gör lite jävla research istället för att göra bort dig. Har förklarat det här ett antal gånger nu.

Ja, vi är två-tre här inne som försöker informera om läget men ni verkar ju inte kapabla att ta till er information.

Sverige skulle vilja det men har bara att gilla läget.

Annars skulle ju folk inte bli friade när de påpekar att de använt en laglig produkt.

Köp från den här och han hjälper dig med det juridiska ifall det skulle bli problem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...g-knarkbaronen
Senast redigerad av OdCaBo 2025-06-16 kl. 01:39.
Citera
2025-06-16, 02:10
Medlem
shnagfniys avatar
Citat:
Nej. Det är det inte. Du är ute och cyklar. Gör lite jävla research istället för att göra bort dig. Har förklarat det här ett antal gånger nu.

Ja, vi är två-tre här inne som försöker informera om läget men ni verkar ju inte kapabla att ta till er information.

Sverige skulle vilja det men har bara att gilla läget.

Annars skulle ju folk inte bli friade när de påpekar att de använt en laglig produkt.

Köp från den här och han hjälper dig med det juridiska ifall det skulle bli problem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...g-knarkbaronen

Det där har du redan länkat till förr och jag har redan svarat på det, antigen borttaget från den här tråden eller i tråden thc-a, lagligt i Sverige. Artikeln är missvisande, Aftonbladet har inte gjort en objektiv sammanställning av fakta.

Du går runt med en filt över huvudet och spökar runt här på flashback. Du har varit aggressiv och hotat mig förr.

Att övertyga små svenskar till att begå brott tillhör väll din vardag.
Citera
2025-06-16, 02:15
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Det där har du redan länkat till förr och jag har redan svarat på det, antigen borttaget från den här tråden eller i tråden thc-a, lagligt i Sverige. Artikeln är missvisande, Aftonbladet har inte gjort en objektiv sammanställning av fakta.

Du går runt med en filt över huvudet och spökar runt här på flashback. Du har varit aggressiv och hotat mig förr.

Att övertyga små svenskar till att begå brott tillhör väll din vardag.

Nej, den beskriver hur läget är. Som du vet så klarar ju sig folk de facto. Du tror väl inte att folk skulle klara sig ifall det du sa stämde?

Varför kan du inte göra lite research istället för att skriva en massa strunt?

Nu verkar du ha spårat ur helt - jag har aldrig hotat någon.

Eller försökt övertyga nån att begå brott. Du verkar få för dig saker. Vad pratar du om ens.
Citera
2025-06-16, 02:20
Medlem
shnagfniys avatar
Citat:
Nej, den beskriver hur läget är. Som du vet så klarar ju sig folk de facto. Du tror väl inte att folk skulle klara sig ifall det du sa stämde?

Varför kan du inte göra lite research istället för att skriva en massa strunt?

Nu verkar du ha spårat ur helt - jag har aldrig hotat någon.

Eller försökt övertyga nån att begå brott. Du verkar få för dig saker. Vad pratar du om ens.

Jag pratar om dig nu. Och hur dum i huvudet du faktiskt är. Nu tänker jag inte prata med dig något mera och inte svara på något du kommer att skriva.

Du är irrelevant.
Citera
2025-06-16, 02:21
Medlem
OdCaBos avatar
https://www.dagenskalmar.nu/nyheter/.../?desktop=true

Här har du. Gå och lägg dig.
Citera
2025-06-16, 02:22
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Jag pratar om dig nu. Och hur dum i huvudet du faktiskt är. Nu tänker jag inte prata med dig något mera och inte svara på något du kommer att skriva.

Du är irrelevant.

Du skriver en massa strunt, jag försöker berätta för dig hur det ligger till. Du vägrar lyssna. Hittar på att jag "hotat" dig.

Ja, det märks att du tycker att fakta och information är irrelevant. Det du har hittat på är sant. Visst.

Det jag säger stämmer. Det är sant. Du kan enkelt bekräfta det. Ändå bara vägrar du ta till dig. Enkel fråga liksom: varför blir folk friade när de säger att de använt cbd-produkter eller thca? Menar du att domstolarna har gjort fel där? Vad tror du EU skulle tycka om att Sverige bröt mot deras regler när de precis sagt ajabaja till Frankrike för det?
Citera
2025-06-16, 02:29
Medlem
shnagfniys avatar
Om man har tagit droger men inte med avsikt att ta dom kan man frias i rätten. Om man tror att man tagit något lagligt fast det inte är det, så kan man också frias.

Det här har redan diskuterats, borttagna inlägg eller i andra trådar.
Senast redigerad av shnagfniy 2025-06-16 kl. 02:38.
Citera
2025-06-16, 02:33
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Om man har tagit droger men inte med avsikt att ta dom kan man frias i rätten. Om man tror att man tagit något lagligt så kan man också frias.

Det här har redan diskuterats, borttagna inlägg eller i andra trådar.

Korrekt.

Vad har det med någonting att göra?

Här är vi i en situation där man har "tagit" något lagligt - thca/lagliga cbd-produkter/lagliga cbd-produkter med tillsatt thca och därför har folk inte kunnat dömas: det har inte begåtts ett brott. Och för att dömas så behöver man ha begått ett brott.

Du verkar ju helt förvirrad. Nu vet du hur det ligger till, kul att jag kunde lära dig nåt. God natt.

https://lawline.se/answers/ar-det-ol...-under-0.2-thc
https://lawline.se/answers/ar-cannabisknoppar-lagliga-1

Kan det vara så att det är det här med hur cbd-produkter och liknande får SÄLJAS som förvirrar dig?
Senast redigerad av OdCaBo 2025-06-16 kl. 02:35.
Citera
2025-06-16, 02:43
Medlem
shnagfniys avatar
Dom länkarna ger ju svar på tal, spöket. Du kanske borde läsa det du länkar till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in