2025-06-12, 17:29
Avstängd
https://www.friatider.se/larmet-woke-kurser-i-vithetsnorm-krav-att-bli-psykoterapeut

"En student vid Skandinaviens akademi för psykoterapiutveckling (Sapu) i Stockholm slår nu larm om att politisk propaganda om så kallad intersektionalitet är ett dolt krav för att bli psykoterapeut. Trots högskolans officiella löften om politisk neutralitet tvingas studenterna lära sig om vita människors inneboende ondska.
– Jag röt "skitsnack!" under föreläsningen, berättar studenten Sammy Klang."

Man måste alltså sitta och lyssna på hur man har inneboende ondska på grund av sin hudfärg för att få jobba som psykoterapeut i Sverige. De styrande i detta skitlandet har gått så långt över alla gränser för vad som är sunt och normalt. Tänk om vissa av terapeuterna förmedlar dessa åsikter om vita människors ondska till de som mår dåligt och kommer och söker hjälp och stöd. "Du är ond" är ju precis vad en självmordsbenägen individ behöver få höra eller?

Kolla artikeln, bilden till vänster på snubben som ger dessa kurser. Den bilden säger allt...
Senast redigerad av maratonlopp 2025-06-12 kl. 17:38.
Citera
2025-06-12, 17:40
Medlem
Skulle vara intressant att se vad de faktiskt fick lära sig istället för nån tjommes förmodligen överdramatiska tolkning av det.

Det där med vitas inneboende ondska tex. Skulle sätta min hatt på att det är en lipig överdrift. Det faktum att personen snyftar ut till fria tider får mig också att tro att det är nån lipig jävel vi har att göra med här.

Men håller med om att det är ett problem att universiteten lär ut olika synsätt istället för att bara bekräfta den världsbild man redan har. Jag hade också ringt till pressen om nån försökte lära mig nåt jag inte radan håller med om.
Senast redigerad av NilsKalsonQuisling 2025-06-12 kl. 17:43.
Citera
2025-06-12, 17:44
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Skulle vara intressant att se vad de faktiskt fick lära sig istället för nån tjommes förmodligen överdramatiska tolkning av det.

Det där med vitas inneboende ondska tex. Skulle sätta min hatt på att det är en lipig överdrift. Det faktum att personen snyftar ut till fria tider får mig också att tro att det är nån lipig jävel vi har att göra med här.
Jo men absolut för gammelmedia hade ju säkert publicerat en sån artikel.
Du måste ju vara lite lagom efterbliven?
Citera
2025-06-12, 17:48
Medlem
Så komiskt! På sin hemsida påstår nämligen SAPU att dom är EMOT diskriminering!

Citat:
Högskolan Sapu och dess studenter arbetar tillsammans med att identifiera eventuell diskriminering och att vidta förebyggande åtgärder. Arbetet är en del av Högskolan Sapus kvalitetsledningssystem.

Högskolan drivs som ett aktiebolag och är alltså vinstdrivande. Ägare tycks vara Ull* Carin* M*ri* E-lun-, som också driver ett behandlingshem, Kirka Behandling och Utbildning AB, som enligt årsredovisningen "har tecknat ramavtavtal med nästintill samtliga kommuner i Sverige". Man driver

Citat:
heldygnsvård med boende för barn och ungdomar med sociala problem och hade totalt 55 anställda 2023. Antalet anställda har ökat med 10 personer sedan 2022 då det jobbade 45 personer på företaget. Bolaget är ett aktiebolag som varit aktivt sedan 2008.

Alltså fett med cash från svenska skattebetalare.

Alltihopa ägs av ett holdingbolag med till synes samma ägare. Det gör att man kan flytta vinsten fram och tillbaka utan att betala den förhatliga bolagsskatt som vanliga företagare måste betala. Gu' va smart hon är!
Har någon hört talas om förbud mot vinster i välfärden!?
Citera
2025-06-12, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Jo men absolut för gammelmedia hade ju säkert publicerat en sån artikel.
Du måste ju vara lite lagom efterbliven?

"Det faktum att personen snyftar ut till pressen får mig också att tro att det är nån lipig jävel vi har att göra med här."

Bättre så?

Men med det sagt så är fria tider var tids Hänt Extra. Riktig slaskpress. Värre än aftonbladet och det säger en del.
Citera
2025-06-12, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Så komiskt! På sin hemsida påstår nämligen SAPU att dom är EMOT diskriminering!

Man lär sig snabbt vad wokeorganisationer egentligen menar när de säger att de är "mot diskriminering".

I deras värld är det diskriminering när det inte förekommer inkvotering.

Det är ett tvärtomspråk.
Citera
2025-06-12, 18:35
Avstängd
Klas-Vegass avatar
Genus och intersektionalitet är ju också obligatoriskt för ingenjörerna på kth.
Citera
2025-06-12, 18:37
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2025-06-12, 19:15
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Genus och intersektionalitet är ju också obligatoriskt för ingenjörerna på kth.
Intersektionalitet är om något rasistisk och fördomsfullt.

Mycket märkligt hur en terapeututbildning vill se till yttre aspekter såsom hudfärg och inte främst person!
Citera
2025-06-12, 19:43
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
"Det faktum att personen snyftar ut till pressen får mig också att tro att det är nån lipig jävel vi har att göra med här."

Bättre så?

Men med det sagt så är fria tider var tids Hänt Extra. Riktig slaskpress. Värre än aftonbladet och det säger en del.

Aftonbladet är själva svenskhatare och hade inte rört en sån artikel med tång.

Men jo visst skrev du det bättre där , helt klart.
Citera
2025-06-12, 20:41
Medlem
All heder till studenten Sammy Klang och ARW:s (Academic Rights Watch) ordförande Erik J Olsson.

Woke och kulturmarxism behöver bemötas med fakta och raderas från att få statliga bidrag.
Citera
2025-06-12, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonlopp
https://www.friatider.se/larmet-woke-kurser-i-vithetsnorm-krav-att-bli-psykoterapeut

"En student vid Skandinaviens akademi för psykoterapiutveckling (Sapu) i Stockholm slår nu larm om att politisk propaganda om så kallad intersektionalitet är ett dolt krav för att bli psykoterapeut. Trots högskolans officiella löften om politisk neutralitet tvingas studenterna lära sig om vita människors inneboende ondska.
– Jag röt "skitsnack!" under föreläsningen, berättar studenten Sammy Klang."

Man måste alltså sitta och lyssna på hur man har inneboende ondska på grund av sin hudfärg för att få jobba som psykoterapeut i Sverige. De styrande i detta skitlandet har gått så långt över alla gränser för vad som är sunt och normalt. Tänk om vissa av terapeuterna förmedlar dessa åsikter om vita människors ondska till de som mår dåligt och kommer och söker hjälp och stöd. "Du är ond" är ju precis vad en självmordsbenägen individ behöver få höra eller?

Kolla artikeln, bilden till vänster på snubben som ger dessa kurser. Den bilden säger allt...

Mycket tragiskt. De intersektionalistiska teorierna är som något som en femåring fantiserat ihop. Man måste vara ren idiot för att tro att det är en rättvis modell för att mäta lidande. Det tragiska är att vissa av dessa idioter har doktorerat. Av någon anledning ignorerar de alltid socioekonomisk status också så jag förtrycker typ människor som har hundra gånger min förmögenhet bara pga. mitt kön och hudfärg. Orkar inte läsa artikeln och ger inget för fria tider. Skittidning.
Men intersektionalism som teori är rent strunt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in