2025-06-08, 22:14
Medlem
contemptuss avatar
Hello flashbackare!

För en härrans massa år sen (runt 2014) köpte jag lappar på TheTripp. Jag minns bara att det var en blå groda på en av dessa, men kan inte erinra mig om substansen eller doseringen. Någon som var med på den tiden och kan bistå med upplysning?
Citera
2025-06-08, 22:27
Medlem
Lifestealers avatar
bromo dragon fly?
Citera
2025-06-08, 23:09
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Jag var med på den tiden och det är väl inte helt omöjligt att det handlar om 25I-NBOMe. Har för mig att den såldes där.

Nåja, det var alldeles för mycket nätdroger som man petade i sig under de åren... Skev tid!
Citera
2025-06-10, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
bromo dragon fly?

Nej dom sålde aldrig det. Läder Lasse sålde det däremot med trollsländor på.
Citera
2025-06-28, 01:19
Medlem
psychoticbreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av contemptus
Hello flashbackare!

För en härrans massa år sen (runt 2014) köpte jag lappar på TheTripp. Jag minns bara att det var en blå groda på en av dessa, men kan inte erinra mig om substansen eller doseringen. Någon som var med på den tiden och kan bistå med upplysning?

Jag handlade också från The Tripp på den tiden, men kan inte minnas några som det fanns en groda på.

Jag har kvar bilder på dom jag köpte och dom är följande: Blå med vit DNA sträng på diagonalt (25i-Nboh), Fjärilar på Gul/Blå/Råsa bakgrund (25N-Nbome), Shiva (den har jag ingen betäckning på dock), sen en grön bakgrund med ett barn med fjärilsvingar som tittar neråt i sitt knä (den har jag ingen betäckning på dock) och slutligen Rolling Stones tungan på vit lapp (25i-Nboh).

Vad jag minns av dom med DNA strängen på lappen så såldes dom ut billigt pga att dom va väldigt ojämt doserade.
Man kunde se på baksidan att doserat dom med pipett.

Ibland kunde man ta 1 lapp o bli astrippad, ibland fick man ta 3 st för samma effekt. En av mina all time favorites.

Va försiktig med just dessa nbome substanser då folk har dött av dom. Jag har aldrig upplevt något negativt på dom dock. Skulle gärna komma över nbome idag om det gick att lita på.
Citera
2025-06-30, 14:43
Medlem
Kommer ni ihåg ”special”? Det var väl en okänd kemikalie för allmänheten men kanske inte för thetripp. Haft helt sjuka trippar på den haha
Citera
2025-07-06, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retardboy
Kommer ni ihåg ”special”? Det var väl en okänd kemikalie för allmänheten men kanske inte för thetripp. Haft helt sjuka trippar på den haha
Ja. Gillade också nbomelapparna faktiskt.
Citera
2025-10-03, 13:43
Avstängd
funplacess avatar
Troligen var det 25I-NBOMe, väldigt vanligt på TheTripp runt 2013–2015. De blå grodorna stämmer bra med trycken från den tiden. Doseringen var ofta ojämn, ibland svag, ibland brutal. Många minns dem som antingen magiska eller kaotiska.
Citera
2025-11-09, 13:38
Medlem
contemptuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychoticbreak
Jag handlade också från The Tripp på den tiden, men kan inte minnas några som det fanns en groda på.

Jag har kvar bilder på dom jag köpte och dom är följande: Blå med vit DNA sträng på diagonalt (25i-Nboh), Fjärilar på Gul/Blå/Råsa bakgrund (25N-Nbome), Shiva (den har jag ingen betäckning på dock), sen en grön bakgrund med ett barn med fjärilsvingar som tittar neråt i sitt knä (den har jag ingen betäckning på dock) och slutligen Rolling Stones tungan på vit lapp (25i-Nboh).

Vad jag minns av dom med DNA strängen på lappen så såldes dom ut billigt pga att dom va väldigt ojämt doserade.
Man kunde se på baksidan att doserat dom med pipett.

Ibland kunde man ta 1 lapp o bli astrippad, ibland fick man ta 3 st för samma effekt. En av mina all time favorites.

Va försiktig med just dessa nbome substanser då folk har dött av dom. Jag har aldrig upplevt något negativt på dom dock. Skulle gärna komma över nbome idag om det gick att lita på.

Råkar du ha bilderna så man kan se?

Tack i övrigt för alla andra svar! Jag utvecklade HPPD efter trippen och försöker backtracka lite till vilken det handlade om. Var det känt vad som var i "specialen"?
Citera
2025-11-13, 13:44
Medlem
psychoticbreaks avatar
Hej igen, ja jag har fortfarande bilderna kvar.

Även om dom på The Tripp skulle ha testat dom och publiserat den infon så skulle jag aldrig lita på att det faktiskt stämde.
Dom va otroligt oseriösa.

På nedan URL kan ni se mina bilder av nbome och nboh substanser, alla sålda på The Tripp en gång i tiden.

https://drive.proton.me/urls/6DJ76PKYNW#yAllnvxB8QAn

Angående ditt HPPD, jag beklagar. Men jag tror inte det nödvändigtvis är enda substans i sig som är boven i dramat.

Snarare att just du kanske är extra känslig.

Jag har trippat så pass mycket att jag tycker jag borde fått det rätt tidigt, men trippar har lite tappat det otroligt magiska med mitt överkonsumerande. Faktum är att jag till o med kan ta LSD 2-3 ggr i veckan utan någon direkt tolerans.

O då tar jag ändå alltid 2 tabbar varje gång jag trippar på LSD.

Citat:
Ursprungligen postat av contemptus
Råkar du ha bilderna så man kan se?

Tack i övrigt för alla andra svar! Jag utvecklade HPPD efter trippen och försöker backtracka lite till vilken det handlade om. Var det känt vad som var i "specialen"?
Citera
2025-12-24, 10:41
Medlem
contemptuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychoticbreak
Hej igen, ja jag har fortfarande bilderna kvar.

Även om dom på The Tripp skulle ha testat dom och publiserat den infon så skulle jag aldrig lita på att det faktiskt stämde.
Dom va otroligt oseriösa.

På nedan URL kan ni se mina bilder av nbome och nboh substanser, alla sålda på The Tripp en gång i tiden.

https://drive.proton.me/urls/6DJ76PKYNW#yAllnvxB8QAn

Angående ditt HPPD, jag beklagar. Men jag tror inte det nödvändigtvis är enda substans i sig som är boven i dramat.

Snarare att just du kanske är extra känslig.

Jag har trippat så pass mycket att jag tycker jag borde fått det rätt tidigt, men trippar har lite tappat det otroligt magiska med mitt överkonsumerande. Faktum är att jag till o med kan ta LSD 2-3 ggr i veckan utan någon direkt tolerans.

O då tar jag ändå alltid 2 tabbar varje gång jag trippar på LSD.

Fattar! Du tror det var så pass oseriöst att inte ens själva substanserna stämde?

Kan inte påstå att jag känner igen några av lapparna, men det är många år sen nu. Tack för du delade med dig!

Hur menar du? Jag tog en blotter en gång och utvecklade HPPD efter det. Med tanke på att en del knarkar liver ut så är det ju absolut något individuellt. Det finns dock en del publicerade artiklar på att just NBOMe drogs med särskilt mycket HPPD, dessvärre. När jag drabbades för 12 år sen skrev jag ner mycket av livet där och då i en dagbok, men jag verkar inte ha skrivit ner den exakta substansen. Kom och tänka på det en dag och insåg att jag ju kan fråga här!
Citera
2025-12-24, 10:42
Medlem
OndskanIOssAllas avatar
Har också erfarenhet. Det var tryck i de grejorna
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto