2025-06-08, 11:56
Medlem
Rumpkorvens avatar
Jag har slutat köpa glass i affären. Brukade köpa storpack då och då, men nu är det så dyrt så det kostar mer än det smakar. Glass styckvis är skrattretande så det skulle jag aldrig någonsin gå med på.

Jag har inte dålig ekonomi eller så. Tvärt om. Men strösslar inte pengar omkring mig på saker som är orimligt dyra.

Hur gör ni? Köper ni glass?
Citera
2025-06-08, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Jag har slutat köpa glass i affären. Brukade köpa storpack då och då, men nu är det så dyrt så det kostar mer än det smakar. Glass styckvis är skrattretande så det skulle jag aldrig någonsin gå med på.

Jag har inte dålig ekonomi eller så. Tvärt om. Men strösslar inte pengar omkring mig på saker som är orimligt dyra.

Nej.
Citera
2025-06-08, 11:58
Medlem
Belters avatar
Ja, vill jag ha en glass så köper jag en. Annars blir det en rumpkorv.
Citera
2025-06-08, 12:00
Medlem
Nix pix.
Köper inga glassar om det inte är en väldigt bra rea.
Pressbyrån sålde ut glassar för 50% av priset för ett tag sedan, då köpte jag faktiskt en.
Citera
2025-06-08, 12:02
Medlem
Slutade köpa när priser gick över 5kr för ett liter glass.
Rally med tre smaker det var grejer det.
Citera
2025-06-08, 12:03
Medlem
Jag glömde bort några glassar som smälte i förpackningarna. Vad som sedan kvarstod var 2-3 matskedar med något som liknande lättmjölk. Hur mycket kostar det att tillverka detta?
Citera
2025-06-08, 12:09
Medlem
smokingdogs avatar
Citat:

Håller med dig. Styckpriset per glass i kioskformat är överdrivet högt, att jag tappat intresse att konsumera glass spontant.

Det är billigare att köpa random sex-pack tex magnum liknande glass i frysdiskarna, och kasta fyra av dessa glassarna än att köpa två i styckpris i kioskformat.
Citera
2025-06-08, 12:14
Medlem
revodnebs avatar
Jag köpte igår på Coop, 2 GB-Glace 6 pack för 69 kr, kändes som ett rimligt pris.
Citera
2025-06-08, 12:19
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

Slutade när det blev betydligt dyrare än sno ihop glass i köket. Dessutom den som görs hemma har enbart grädde, ägg och florsocker. Plus smakämne som frukt.
Citera
2025-06-08, 12:27
Medlem
Billig skit"glass" som bara består av glukos, vatten och billiga växtfetter, typ GB, har jag slutat köpa. Glass med grädde och ägg kostar men smakar också.
Citera
2025-06-08, 12:37
Medlem
Köper numera bara 2 liter i månaden. Planen är att helt vänja mig av med glass.
Citera
2025-06-08, 12:37
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Skit väder=ingen glass.
Juni men varma koppen känns MER inbjudande.

Tar däremot emot tips på vart en gemytlig pistaschglass kan införskaffas eller recept
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in