2025-05-29, 19:47
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
I en annan tråd var frågan om soc tar ens barn för ofta eller sällan.

Har man en förälder som döper barnet till Sexy, bör man omedelbart förlora vårdnaden, jag är helt seriös.

Om flickebarnet döps i en kyrka, kan då prästen åka dit för ofredande efter att ha uttalat hennes namn?
Citera
2025-05-29, 19:59
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Novalie Engholm heter Sexy i mellannamn. Novalie Sexy Engholm.

– Det är faktiskt min mammas farmor som hade det som tilltalsnamn och sen har väl det bara fortsatt i släkten så även min mamma heter Sexy i mellannamn och det stavas S-E-X-Y, säger hon och skrattar.

Bara fyra personer i Sverige heter Sexy i förnamn.

Hur var det att växa upp med?

– Ingen mobbning, det är faktiskt bara folk som tycker det är roligt. Och jag vill ju föra det vidare och ge mitt barn det här namnet för jag tycker bara det är jätteroligt.

https://www.expressen.se/sport/vinte...y-far-blickar/

Vad anser nibom namnet Sexy? Något ni skulle kunna tänka er att döpa era barn till?

Jag skulle vara lite nyfiken att höra om vad ni lägger i ordet sexig? Vad betyder det egentligen?
Citera
2025-05-29, 20:07
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag skulle vara lite nyfiken att höra om vad ni lägger i ordet sexig? Vad betyder det egentligen?
Någon man önskar ha sex med.
Normala människor förknippar inte det med dopfuntar.
Citera
2025-05-29, 20:11
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Någon man önskar ha sex med.
Normala människor förknippar inte det med dopfuntar.
Nej så är det väl förstås och det speglas ju i hur få det är som heter det.
Så när någon säger till någon att vad sexig du ser ut så vill den ha sex med den personen?
När någon säger att den ska klä sig sexigt betyder det då att den klär sig på ett sätt så att andra ska vilja ha sex med personen?
Citera
2025-05-29, 20:29
Medlem
immenhusens avatar
Är det någon som vet huruvida det finns en annan betydelse av namnet, annat än den sexuella? Läser att ”sexy” i den senare betydelsen kan härledas till omkring 1905 i engelskan. Och eftersom hennes mors farmor bar namnet, borde hon vara född före dess, någon gång vid slutet av 1800-talet.

/AI
Citera
2025-05-29, 20:40
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Nej så är det väl förstås och det speglas ju i hur få det är som heter det.
Så när någon säger till någon att vad sexig du ser ut så vill den ha sex med den personen?
När någon säger att den ska klä sig sexigt betyder det då att den klär sig på ett sätt så att andra ska vilja ha sex med personen?
Du efterfrågade personliga åsikter och mina kanske inte delas av andra. Mer generellt är väl 'sexig' ett begrepp för en person/företeelse som tydligt anspelar på sex. Ungefär så. 'Sexy' är ju ett rätt snaskigt namn.

Å andra sidan betyder ju 'Desirée' den önskade, eller mer illvilligt tolkat 'den åtrådda'.
Citera
2025-05-29, 21:34
Avstängd
Jävligt creepy att heta sexy... hur tänker man som förälder där??
Citera
2025-05-29, 22:11
Medlem
Majsmannen2s avatar
I min värld är sexy någonting man är och inte nått du heter.

Väcker ju bara oönskad uppmärksamhet åt en persons håll som inte fått vara med och bestämma det själv.
Citera
2025-05-29, 22:19
Medlem
Ingen som längre vet att sex (6) är ett tal. Man kan heta Elving, Elva, Tolve, Tolva eller Sexy. Gissa varför!
Senast redigerad av IngridBe 2025-05-29 kl. 23:06.
Citera
2025-05-29, 22:29
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Är det någon som vet huruvida det finns en annan betydelse av namnet, annat än den sexuella? Läser att ”sexy” i den senare betydelsen kan härledas till omkring 1905 i engelskan. Och eftersom hennes mors farmor bar namnet, borde hon vara född före dess, någon gång vid slutet av 1800-talet.

/AI

Staden d'Aix-en-Provence hette för länge sedan Sex-en-Provence.
Jag vill minnas att det var någon påve som tog illa vid sig och ändrade stadens namn, det var en fransyska (utbytesstudent) på GU som sa det till mig. Hon var därifrån. Om det har med detta att göra, vet jag inte, alltså Sexy.
Citera
2025-05-29, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenAvBajs
Nej, det är på riktigt och Skatteverket har godkänt namnet. Finns artikel om det https://www.expressen.se/nyheter/han-heter-kim-jong-sexy-glorious-beast/
Men det konstiga var att 2000 var han väl bara 12 år om född 1988. Redan då hette han Kim-Jong Sexy Glorious Beast Divine Dick Father Lovely Iron Man Even Unique P. Då borde han väl inte fått bestämma själv, eller?
Citera
2025-05-29, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen

/AI
Som sagt gissar jag på sjätte barnet. Men ovanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in