2025-05-25, 22:14
Medlem
dart100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victor-Cronhielm
Korruption är olagligt. Det är därför som politiker kickas ut ur partiet varje gång som de försöker korrumpera någon, som exempelvis Jamal El-Haj. Du är därmed överbevisad.

Politiker vinner inga röster genom att ta knäcken på andra. De sänkte reduktionsplikten för att vi skulle få det lättare ekonomiskt. De sänkte skatten för att vi skulle få det lättare ekonomiskt. De höjde rot-avdraget för att vi skulle få det lättare ekonomiskt. De har behållit ränteavdraget för att vi ska ha det lättare ekonomiskt. De har höjt gränsen för när man betalar skatt på ISK-konton för att vi skulle få det lättare ekonomiskt. Du är därmed överbevisad

Det är synd att du upplever att du är enkel att styra och manipulera. Politiker vinner inga röster på att knäcka majoriteten av befolkningen. Majoriteten har det bra.

De bor i Sverige. Det finns inget i deras beslut som leder till att majoriteten får det sämre.

Din pension är inte kopplad till andras bidrag på något sätt. Om antalet bidrag blir färre, då blir inte din pension högre. Senaste gången som SCB släppte statistik avseende förvaltningskostnaderna i procentuell andel av BNP så var den en bråkdel av vad den var på 90-talet. Även om vi dubblar antalet befintliga invandrare, så kommer vi inte nå de 9 % av BNP som rådde på 90-talet.

Dessutom så "tjänar man inte bättre" på bidrag. Man lever på existensminimum om man har ekonomiskt bistånd från kommuner. Det är pengar som räcker för att existera, så länge som inga pengar läggs på kaffe, godis, snacks, utan enbart mat, och sparsmakat med hygienartiklar, och några få nya kläder per år. Att köpa en ny mobiltelefon, dator, Tv eller åka på någon semester kan man glömma om man lever på bidrag, och dessutom så måste man sälja de flesta tillhörigheter man har för att kunna få bidrag. Innan man får bidrag kommer de hem till en och kollar om man har något av värde som är utöver vad man behöver för att existera. Så har du en finare TV, stereoanläggning eller dyra prylar, då vill de att du säljer. Man får inte äga bostadsrätt eller sommarstuga och liknande. Dessa ska säljas innan man får bidrag. Ingen glömmer väl Uppdrag Granskning när en person som bodde i en husvagn, var tvunten att sälja husvagnen och bli bostadslös och därmed sova i trappuppgångar för att kunna få bidrag.

Det gör vi vart fjärde år. Sitt inte i soffan vid nästa val.

Alkoholister ska bli av med körkortet. Har man höga halter av biomarkörer för alkoholism, då ska man bli av med körkortet. Man får dessutom en chans för mycket i det här landet. Man borde bli av med körkortet redan vid första blodprovet och inte efter 2 blodprov. Om man har biomarkörer visar på att man är alkoholist vid 2 tillfällen under enbart ett år, då är man helt klart en alkoholist. Jag förstår dock att alla alkoholister inte håller med. Drick inte i samband med att du ska ta blodprov. Enkelt. Bara alkoholister som inte klarar av det.
Ja du verkar rolig du med noll koll på det mesta du är säkert en sådan som tror på allt mainstream media skriver och säger HA HA.
Citera
2025-05-25, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dart100
Varför reser sig inte svenska folket och säger ifrån ? Det vore ganska enkelt att bli av med dessa korrupta politiker om alla reste sig och sa ifrån politikerna skulle inte kunna göra nåt alls om alla vore enade.
Det är ganska uppenbart att våra politiker vill ta knäcken på oss svenskar totalt (En fattig knäckt nedbruten person är enkel att styra och manipulera.

Jag tror inte att våra politiker är dumma i huvet en person under normal begåvning fattar väl att allt politikerna gör går ut på att förstöra sverige så vora politker vet nog vad dom gör även om dom är tillsagda högre uppifrån så gör dom som dom blir tillsagda.

Tex invandringen självklart visste dom att et skulle bli kaos i sverige.. Dom visste att invandrarna skulle förstöra sverige på alla sätt och vis ..Vilket då ingår i planen på att förstöra sverige.

Alla dessa invandrare som inte kan eller vill jobba för att dom tjänar bättre på bidrag det är våra skatte pengar och vår pension som vi jobbat ihop till som dom inte behöver göra ett skit för att få det är tamigfan inte rättvist mot oss som jobbat hela vårt liv och en som kommer hit pch aldrig gjort eller gör ett handtag i sverige får lika mycket i pension som medelsvensson.

Nu så höjs precis allt utom våra löner många svenskar går redan på knäna och värre lär det bli och allt detta ingår i en plan att knäcka svenskrna så att dom blir lydiga och lätta att styra.
Dom vill ta ifrån oss svenskar allt som är roligt tex nu finns det förslag om att det ska bli krångligt att inneha äldre fordon veteran bilar allt för attt jävlas med oss.

Sen sitter det en hel del dårar och vill styra alla i minsta detalj.. Tex att personer som dricker alkohol ska bli av med körkortet ..Men för helvete det är väl upp till var och en om dom vill dricka alkohol på sin fritid så länge dom inte begår nåt olagligt tex köra nåt fordon onykter.Jävla förmyndare samhälle jag dricker precis hur mycket alkohol jag vill på min fritid och jag kör absolut inte bil.

Ser inte gemene man vart vi är på väg ? Varför reser sig inte svenska folket upp och säger ifrån att så här vill vi inte ha det ?
Varför ser man detta att allr bara blir sämre och sämre men låter ändå det fortgå ?
Vad är det för fel på svenska folket gälla och beklaga sig år bra men göra nåt åt det som dom gnäller och klagar över nää det går minsann inte.

Jo, dom sitter och tittar på Expedition Let's Dance... så du får ta det med dom efter programmet. Du kommer få en fågelholksliknande blick tillbaka, eftersom att dom inte kommer ha en aning om vad det är du pratar om.
Därefter blir dom förmodligen irriterade på dig.

Typ så...
Citera
2025-05-25, 22:26
Medlem
dart100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Jo, dom sitter och tittar på Expedition Let's Dance... så du får ta det med dom efter programmet. Du kommer få en fågelholksliknande blick tillbaka, eftersom att dom inte kommer ha en aning om vad det är du pratar om.
Därefter blir dom förmodligen irriterade på dig.

Typ så...
Ja tyvärr är det nog så
Citera
2025-05-25, 22:27
Medlem
Fillesnors avatar
Citat:
Varför reser sig inte svenska folket och säger ifrån ? Det vore ganska enkelt att bli av med dessa korrupta politiker om alla reste sig och sa ifrån politikerna skulle inte kunna göra nåt alls om alla vore enade.
Det är ganska uppenbart att våra politiker vill ta knäcken på oss svenskar totalt (En fattig knäckt nedbruten person är enkel att styra och manipulera.

Jag tror inte att våra politiker är dumma i huvet en person under normal begåvning fattar väl att allt politikerna gör går ut på att förstöra sverige så vora politker vet nog vad dom gör även om dom är tillsagda högre uppifrån så gör dom som dom blir tillsagda.

Tex invandringen självklart visste dom att et skulle bli kaos i sverige.. Dom visste att invandrarna skulle förstöra sverige på alla sätt och vis ..Vilket då ingår i planen på att förstöra sverige.

Alla dessa invandrare som inte kan eller vill jobba för att dom tjänar bättre på bidrag det är våra skatte pengar och vår pension som vi jobbat ihop till som dom inte behöver göra ett skit för att få det är tamigfan inte rättvist mot oss som jobbat hela vårt liv och en som kommer hit pch aldrig gjort eller gör ett handtag i sverige får lika mycket i pension som medelsvensson.

Nu så höjs precis allt utom våra löner många svenskar går redan på knäna och värre lär det bli och allt detta ingår i en plan att knäcka svenskrna så att dom blir lydiga och lätta att styra.
Dom vill ta ifrån oss svenskar allt som är roligt tex nu finns det förslag om att det ska bli krångligt att inneha äldre fordon veteran bilar allt för attt jävlas med oss.

Sen sitter det en hel del dårar och vill styra alla i minsta detalj.. Tex att personer som dricker alkohol ska bli av med körkortet ..Men för helvete det är väl upp till var och en om dom vill dricka alkohol på sin fritid så länge dom inte begår nåt olagligt tex köra nåt fordon onykter.Jävla förmyndare samhälle jag dricker precis hur mycket alkohol jag vill på min fritid och jag kör absolut inte bil.

Ser inte gemene man vart vi är på väg ? Varför reser sig inte svenska folket upp och säger ifrån att så här vill vi inte ha det ?
Varför ser man detta att allr bara blir sämre och sämre men låter ändå det fortgå ?
Vad är det för fel på svenska folket gälla och beklaga sig år bra men göra nåt åt det som dom gnäller och klagar över nää det går minsann inte.

För att svensken är en undersåte som lyder och är försynt (läs livrädd) för makteliten.

Du får gå tillbaka 500 år och till tiden då Sverige var katolskt för att finna folk som vågade göra uppror.
Citera
2025-05-25, 22:28
Medlem
dart100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victor-Cronhielm
Korruption är olagligt. Det är därför som politiker kickas ut ur partiet varje gång som de försöker korrumpera någon, som exempelvis Jamal El-Haj. Du är därmed överbevisad.

Politiker vinner inga röster genom att ta knäcken på andra. De sänkte reduktionsplikten för att vi skulle få det lättare ekonomiskt. De sänkte skatten för att vi skulle få det lättare ekonomiskt. De höjde rot-avdraget för att vi skulle få det lättare ekonomiskt. De har behållit ränteavdraget för att vi ska ha det lättare ekonomiskt. De har höjt gränsen för när man betalar skatt på ISK-konton för att vi skulle få det lättare ekonomiskt. Du är därmed överbevisad

Det är synd att du upplever att du är enkel att styra och manipulera. Politiker vinner inga röster på att knäcka majoriteten av befolkningen. Majoriteten har det bra.

De bor i Sverige. Det finns inget i deras beslut som leder till att majoriteten får det sämre.

Din pension är inte kopplad till andras bidrag på något sätt. Om antalet bidrag blir färre, då blir inte din pension högre. Senaste gången som SCB släppte statistik avseende förvaltningskostnaderna i procentuell andel av BNP så var den en bråkdel av vad den var på 90-talet. Även om vi dubblar antalet befintliga invandrare, så kommer vi inte nå de 9 % av BNP som rådde på 90-talet.

Dessutom så "tjänar man inte bättre" på bidrag. Man lever på existensminimum om man har ekonomiskt bistånd från kommuner. Det är pengar som räcker för att existera, så länge som inga pengar läggs på kaffe, godis, snacks, utan enbart mat, och sparsmakat med hygienartiklar, och några få nya kläder per år. Att köpa en ny mobiltelefon, dator, Tv eller åka på någon semester kan man glömma om man lever på bidrag, och dessutom så måste man sälja de flesta tillhörigheter man har för att kunna få bidrag. Innan man får bidrag kommer de hem till en och kollar om man har något av värde som är utöver vad man behöver för att existera. Så har du en finare TV, stereoanläggning eller dyra prylar, då vill de att du säljer. Man får inte äga bostadsrätt eller sommarstuga och liknande. Dessa ska säljas innan man får bidrag. Ingen glömmer väl Uppdrag Granskning när en person som bodde i en husvagn, var tvunten att sälja husvagnen och bli bostadslös och därmed sova i trappuppgångar för att kunna få bidrag.

Det gör vi vart fjärde år. Sitt inte i soffan vid nästa val.

Alkoholister ska bli av med körkortet. Har man höga halter av biomarkörer för alkoholism, då ska man bli av med körkortet. Man får dessutom en chans för mycket i det här landet. Man borde bli av med körkortet redan vid första blodprovet och inte efter 2 blodprov. Om man har biomarkörer visar på att man är alkoholist vid 2 tillfällen under enbart ett år, då är man helt klart en alkoholist. Jag förstår dock att alla alkoholister inte håller med. Drick inte i samband med att du ska ta blodprov. Enkelt. Bara alkoholister som inte klarar av det.
Det är nog ingen större ide att diskutera med dig för du verkar inte tänka längre än din näsa räcker.
Citera
2025-05-25, 22:29
Medlem
bearss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Och kan jag få mitt hus sålt så kommer jag nog inte att göra det så länge till heller
Vart hade du tänkt att flytta efter att du sålt huset?
Citera
2025-05-25, 22:32
Citat:
Ursprungligen postat av bears
Vart hade du tänkt att flytta efter att du sålt huset?
Vet ej, men någonstans där man kan få leva som en vuxen, samt slippa allt jävla PK skit.... Letar
Citera
2025-05-25, 23:00
Medlem
Citat:
Att vänster stollarna vill att sverige ska gå under och bli muslimskt det vet vi redan.

Vänster stollar? Var Fredrik Reinfeldt en vänster stolle?

Det är svenska kvinnor, och pensionärer, som stödjer och länge stött en politik med gränslös import av primärt utländska män.

Män, även svenska, har en manlig instinkt att beskydda och bevara och att vara misstänksam mot främlingar. Denna insikt har politiker, samhället och majoriteten av väljarna som utgörs av kvinnor och äldre, effektivt tryckt ned och skambelagt.

Beskydd, bevarande är inget som länge önskas, så sådant bör inte längre tillhandahållas.
Citera
2025-05-25, 23:43
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Ditt konspiratoriska svammel faller ju pladask då det är välkänt globalt att Sverige….

Är ett av de bästa länder att leva i.
Ett av de tryggaste länder att leva i
Med mycket hög social säkerhet
Ett av de länder i världen med lägst korruption
Med hög levnadstandard
En av de starkaste demokratierna i världen
Ett av de länder med högst jämlikhet.
Ligger i toppskiktet vad gäller trafiksäkerhet

För att bara ta några exempel på varför Sverige eller Skandinavien är bland det bästa länderna i världen att leva i.
Vad jobbig du är som använder fakta istället för att bara ”känna” att svensken verkligen borde göra uppror, trots att
1. Landet vi lever i är i den absoluta världstoppen i alla positiva index, och
2. Man i Sverige faktiskt får ställa sig på öppen gata och klaga, vilket i praktiken är helt omöjligt i en majoritet av alla andra länder.

Flashback har i över 10 år klagat över den snabba försämringen av allt i Sverige, men ändå ligger vi envist där i toppen av livskvalitet, rikedom, frihet, demokrati etc som Dr Tinnitus helt korrekt konstaterar.

Men problemet är, såvitt jag förstår, att ”de korrupta politikerna” inte gör tillräckligt stora avsteg från rättssäkerhet och mänskliga rättigheter när de försöker få bukt med kriminalitet och droger. Att Sverige på något sätt vore bättre om vi inte var Sverige längre, utan lite mer som Ryssland - fast bara mot vissa grupper. Att vi alla har sett vad som händer när enstaka grupper utses till paria som får behandlas hursomhelst, det verkar glömmas bort rätt fort. Liksom att det brukar vara de som ropar högst på omänsklig behandling av andra, som hänger i lyktstolparna först om de faktiskt skulle få den revolution som de tror att de vill ha.

Men svaret på själva grundfrågan är förstås att den överväldigande majoriteten av svenskar lyckas väldigt bra i detta samhälle, som med gratis utbildning, sjukvård och andra förmåner ger en rimlig chans till alla som vill ta den. Varför skulle dessa människor vilja göra uppror mot det land som givit dem en livskvalitet och levnadsstandard som kanske bara totalt ett par hundra miljoner människor i hela världen kan uppnå?
Citera
2025-05-25, 23:48
Medlem
Christopher.s avatar
Vi får de politiker vi förtjänar, inte konstigare än så. De flesta väljare röstar av egenintressen (eller vad de tror är egenintressen). Har inget förtroende för något av partiblocken, det jag själv är intresserad av är individuell autonomi och ordning och reda i samhället men inte på bekostnad på individuell frihet. När brottsligheten ökar på grund av dåliga beslut av våra folkvalda så ropar väljarna på mer övervakning, men blir förvånade när de själva får se inskränkningar i sitt privatliv.

Själv ser jag samhället och politik som ett spel, jag anpassar mig efter spelreglerna som de förvirrade väljarna försöker skifta i egen favör vart fjärde år. Överlag ser jag ingen större skillnad mellan partiblocken i en majoritet av frågorna, mycket inom politiken handlar om känslor medan jag dömer politikerna efter handlingar.

Summa summarum lägg inte ner för mycket känslor och energi att försöka bry dig i sånt du inte kan påverka, bättre att ta en skogspromenad och reflektera över vad du ska göra på semestern än att få ditt blocktryck att öka när du ser någon människa stå i tv-rutan och komma med något idiotiskt förslag.

PS blir spelreglerna för min livsföring oumbärliga så flyttar jag från Sverige istället för att bli upprörd eller för den delen bruka våld.
Senast redigerad av Christopher. 2025-05-25 kl. 23:53.
Citera
2025-05-25, 23:52
Jag orkar ärligt talat inte läsa hela din text så jag kan ha missat svaren på mina kommande frågor, men vad gör du själv för att få en förändring? Har du påbörjat något själv för att få folk att resa sig?
Om inte.. Ja då ska du nog inte ifrågasätta så mycket heller.
Citera
2025-05-25, 23:56
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Fler hjärntvättade måste vakna från sin mass psykos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in