2025-05-24, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är kvinnohat att prata ner kvinnor, förlöjliga kvinnor, få kvinnor att se sämst ut. Se dig kring i denna tråd, där det efterfrågas om kvinnor är bättre än män på något och vissa kvinnohatare ger svar på negativa saker de anser att kvinnor är "bättre" på än män. Det är kvinnohat och dessa kvinnohatare far med osanning. Själv förlöjligade du lupacs långa lista över uppfinningar som vissa kvinnor gjort. Du fokuserade endast på chocklate ship cookies. Och förlöjligade detta.

Nej, jag fokuserade inte endast på chocolate chip cookies, ytterligare en feministisk lögn. Har du sett ChatGPT bilderna jag postade här på FB? Jag listade hela Lupac:s första lista med uppfinningar och jämförde dem med de 16 jag tog upp. Är ChatGPT (Lupacs favoritverktyg) också en kvinnohatare?

Test för att se om du kör med dubbelmoraliska principer:
Så när personer i tråden nämner negativa saker de anser att kvinnor är ''bättre'' på än män så är det ett uttryck för kvinnohat enligt dig.

Då förmodar jag att du med samma logik anser att Jenny har gett uttryck för manshat i tråden eftersom hon har tagit upp en massa negativa saker som män är ''bättre'' på än kvinnor. Se citatet nedanför.

Medger du att Jenny har gett uttryck för kvinnohat (se citat nedanför)? Du sänker din trovärdighet om du inte applicerar en konsekvent standard här. Så svara gärna på frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Män är bäst på att uppfinna saker, förgripa sig på barn, starta krig, underhålla krig, tillverka vapen, tortera, misshandla, mörda, våldta, flyga till månen, vinna Nobelpris, bedra, manipulera, luras, bygga hus, underhålla vägar, underhålla elnätverken, dö och skadas på arbetsplatsen, begå självmord, vara psykopater/narcissister, begå brott, sitta i fängelse, orsaka allvarliga olyckor i trafiken, överge sin avkomma, begå massmord, förtrycka, förminska, vara alkoholister och pundare, få dåliga betyg i skolan, inte studera vidare/hoppa av högre studier, klaga, skylla ifrån sig, suga kuk, vara diktatorer, förstöra hela länder/civilisationer, parkera, laga mat, vara lata, inte vara närvarande föräldrar. Män är vidare bäst på att vara offer, exploatera och utnyttja människor, vara fysiskt starka, hitta på olika ideologier, lyda order och följa, osv.osv osv osv. Finns nog inget män inte är bäst på.

Citat:
Vem har sagt att män ska underkasta sig kvinnor? Inte jag, ingen annan i tråden heller. Men det vore ju fint att se att du och andra skribenter (kvinnohatarna) kan erkänna att även kvinnor är bra och gör bra saker. Och att män och kvinnor behöver varandra och kompletterar varandra.

I övrigt är jag själv inte förtjust i tråden alls. Jag ser inte livet som en tävling mellan män och kvinnor. Utan som ett samarbete mellan människor, oavsett könstillhörighet.

Jag har aldrig hävdat att män är bäst på allt vad jag vet. Det finns heller ingenting här på FB skrivet av mig där du kan hitta en så pass vedervärdig lista såsom den Jenny har skrivit ovanför där hon bara spyr ut sin galla över män.

Om jag säger något som är sant och du eller någon annan feminist blir upprörda och känner er kränkta så är det inte jag som har kränkt er. Då är det bara så att ni blir kränkta av ett sanningsenligt påstående. Det är inget jag kan ta ansvar för. Detta är något helt annat än att sitta och ljuga i tråden, fara med osanning och spy galla över män.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-24 kl. 18:40.
Citera
2025-05-24, 19:00
Medlem
Citat:
Det är kvinnohat att prata ner kvinnor, förlöjliga kvinnor, få kvinnor att se sämst ut. Se dig kring i denna tråd, där det efterfrågas om kvinnor är bättre än män på något och vissa kvinnohatare ger svar på negativa saker de anser att kvinnor är "bättre" på än män. Det är kvinnohat och dessa kvinnohatare far med osanning. Själv förlöjligade du lupacs långa lista över uppfinningar som vissa kvinnor gjort. Du fokuserade endast på chocklate ship cookies. Och förlöjligade detta.

Ok. Nu ser jag fram emot att se dig kalla Jenny9 för manshatare:

Citat:
Män är bättre än kvinnor på att:

Begå självmord

Våldta barn, kvinnor, män

Mörda sina barn

Mörda sin partner

Utnyttja barn sexuellt

Begå sexuella övergrepp

Tortera

Misshandla

Förstöra egendom

Starta krig

Utföra massakrer

Vara ensamma

Skylla på andra

Framställa massförstörelsevapen

Vara manipulativa diktatorer

Roffa åt sig

Vara egoistiska

Vara autistiska

Vara pskykopatiska

Kosta samhället pengar

Dö i trafiken

Orsaka så andra dör i trafiken

Hata kvinnor/döda kvinnor

Hetsigt temperament

Vara fåfänga/stolta låta fåfängan/stoltheten gå ut över andra

Köpa prostituerade

Handla med människor, vapen, knark

Korrumpera samhället

Jag har säkert glömt något, men nej, finns inte mycket kvinnor är bättre på.
Citera
2025-05-24, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JCaller
Ok. Nu ser jag fram emot att se dig kalla Jenny9 för manshatare:
Alla personer förstår inte det som kallas ironi.
Citera
2025-05-24, 19:19
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litensmet
Ja. Allt.
Allt var nog lite att ta i, laga mat och städa vet jag däremot att dom är bättre på.
Köra bil, fatta rationella beslut och liknande är dom inte bättre på.
Citera
2025-05-24, 19:35
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Allt var nog lite att ta i, laga mat och städa vet jag däremot att dom är bättre på.
Köra bil, fatta rationella beslut och liknande är dom inte bättre på.

Fast från antifeministiskt håll har man konstaterat att män är bättre på att laga mat eftersom nästan alla stjärnkockar i världen är män. Jag har nog redan med det på listan över allt män är bäst på, annars ska jag lägga till det. Städa vettefan. Det är nog mer att män tycker att de är för fina för att städa, annars hade de givetvis varit bäst på det också.

Jag ska lägga till "fatta rationella beslut" på min lista, naturligtvis är män bäst på att vara rationella också. Det visar ju alla trådar här i feminismforumet om inget annat.

Här kommer den uppdaterade listan:

"Män är bäst på att uppfinna saker, förgripa sig på barn, starta krig, underhålla krig, tillverka vapen, tortera, misshandla, mörda, våldta, flyga till månen, vinna Nobelpris, bedra, manipulera, luras, bygga hus, underhålla vägar, underhålla elnätverken, dö och skadas på arbetsplatsen, begå självmord, vara psykopater/narcissister, begå brott, sitta i fängelse, orsaka allvarliga olyckor i trafiken, överge sin avkomma, begå massmord, förtrycka, förminska, vara alkoholister och pundare, få dåliga betyg i skolan, inte studera vidare/hoppa av högre studier, klaga, skylla ifrån sig, suga kuk, vara diktatorer, förstöra hela länder, parkera, laga mat, vara lata, inte vara närvarande föräldrar, män är bäst på att vara offer, exploatera och utnyttja människor i låginkomstländerna, vara fysiskt starka, hitta på olika ideologier, lyda order, bäst på att vara rationella, osv.osv osv osv. Finns nog inget män inte är bäst på.

Förutom bilkörning. Kvinnor är fortsatt bättre och säkrare bilförare än män."
Citera
2025-05-24, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Alla personer förstår inte det som kallas ironi.

Så för att du säger att det var ironi så var det ironi? OK, då kan vi säga samma sak om de män som har uttalat sig kategoriskt och nämnt negativa saker som kvinnor är ''bättre'' på än män. De var ironiska.

Bara för du säger något så innebär inte det nödvändigtvis att det stämmer.

Anser du att män som nämner negativa saker som kvinnor är ''bättre'' på ger uttryck för kvinnohat men kvinnor som nämner negativa saker om män som män är ''bättre'' på är ironiska?
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-24 kl. 19:58.
Citera
2025-05-24, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Så för att du säger att det var ironi så var det ironi? OK, då kan vi säga samma sak om de män som har uttalat sig kategoriskt och nämnt negativa saker som kvinnor är ''bättre'' på än män. De var ironiska.

Bara för du säger något så innebär inte det nödvändigtvis att det stämmer.

Anser du att män som nämner negativa saker som kvinnor är ''bättre'' på ger uttryck för kvinnohat men kvinnor som nämner negativa saker om män som män är ''bättre'' på är ironiska?
Japp, jag menar att män som säger att kvinnor är sämre på allt utom att skvallra och falskanmäla för våldtäkt hatar kvinnor.
Citera
2025-05-24, 20:06
Medlem
Citat:
Japp, jag menar att män som säger att kvinnor är sämre på allt utom att skvallra och falskanmäla för våldtäkt hatar kvinnor.

Men de kanske var ironiska om att män är bättre på nästan allt eller bättre på allt. Hur vet du att de inte var ironiska men att Jenny var det?
Citera
2025-05-24, 20:07
Medlem
Citat:
Här kommer den uppdaterade listan:

"Män är bäst på att uppfinna saker, förgripa sig på barn, starta krig, underhålla krig, tillverka vapen, tortera, misshandla, mörda, våldta, flyga till månen, vinna Nobelpris, bedra, manipulera, luras, bygga hus, underhålla vägar, underhålla elnätverken, dö och skadas på arbetsplatsen, begå självmord, vara psykopater/narcissister, begå brott, sitta i fängelse, orsaka allvarliga olyckor i trafiken, överge sin avkomma, begå massmord, förtrycka, förminska, vara alkoholister och pundare, få dåliga betyg i skolan, inte studera vidare/hoppa av högre studier, klaga, skylla ifrån sig, suga kuk, vara diktatorer, förstöra hela länder, parkera, laga mat, vara lata, inte vara närvarande föräldrar, män är bäst på att vara offer, exploatera och utnyttja människor i låginkomstländerna, vara fysiskt starka, hitta på olika ideologier, lyda order, bäst på att vara rationella, osv.osv osv osv. Finns nog inget män inte är bäst på.

Förutom bilkörning. Kvinnor är fortsatt bättre och säkrare bilförare än män."

Tomatokungens åsikt om sådant här beteende (Jenny):
Citat:
Det är kvinnohat att prata ner kvinnor, förlöjliga kvinnor, få kvinnor att se sämst ut.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-24 kl. 20:14.
Citera
2025-05-24, 20:14
Avslutad
Citat:
Men de kanske var ironiska om att män är bättre på nästan allt eller bättre på allt. Hur vet du att de inte var ironiska men att Jenny var det?
Så vad menar de egentligen med att kvinnor är sämre på allt utom att skvallra och falskanmäla våldtäkt?

Att män och kvinnor är lika bra?
Citera
2025-05-24, 20:17
Medlem
Citat:
Så vad menar de egentligen med att kvinnor är sämre på allt utom att skvallra och falskanmäla våldtäkt?

Att män och kvinnor är lika bra?

Inget svar på frågan. Jag upprepar mig: Hur gör du bedömningen att de inte är ironiska men att Jenny är ironisk? Du kör med dubbla måttstockar här känns det som och det verkar som att hur du dömer beror på vem som är målgruppen.

Är målgruppen kvinnor, ja men då är det fråga om kvinnohat. Men är målgruppen män, då är det ironi.
Citera
2025-05-24, 20:19
Avslutad
Citat:
Inget svar på frågan. Jag upprepar mig: Hur gör du bedömningen att de inte är ironiska men att Jenny är ironisk? Du kör med dubbla måttstockar här känns det som och det verkar som att hur du dömer beror på vem som är målgruppen.

Är målgruppen kvinnor, ja men då är det fråga om kvinnohat. Men är målgruppen män, då är det ironi.
Jenny håller ju med dem om att män är bäst på allt.

Skillnaden är att hon är ironisk men inte de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in