2025-05-24, 14:06
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Hatar man kvinnor för att man bryr sig om sanningen? Nej, det gör man inte. Däremot om man tullar på sanningen för att få män att se dåliga ut, ja då är man onekligen en manshatare. Ser du skillnaden?

Män kommer inte underkasta sig kvinnor. Vill du att män ska acceptera att kvinnor häver ur sig vad som helst på deras bekostnad?
Vilken sanning tullar vi på? Berätta för oss alla som eftersträvar jämställdhet mellan könen. Män och kvinnor är jämlika. Inget kön ska underkasta sig det andra.

Så länge det finns män som vill inskränka kvinnors rättigheter, möjligheter och frihet behövs feminism. Sådana män är inga män, utan är bara patetiska fjantar med låg självkänsla. Tack och lov är majoriteten av män inte som du.
Citera
2025-05-24, 14:16
Medlem
Om man läser Aftonbladet som styrs av en kvinna.

Ändå ska man tvingas läsa om en massa män ,tidningen kryllar av män som uttalar sig. Mest vad gäller sport. Följden blir att mäns betraktas som viktigare.

Kvinnor är alltså sämre på att dominera en tidning ,även fast de skulle kunna göra det.
Citera
2025-05-24, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Vilken sanning tullar vi på? Berätta för oss alla som eftersträvar jämställdhet mellan könen. Män och kvinnor är jämlika. Inget kön ska underkasta sig det andra.

Så länge det finns män som vill inskränka kvinnors rättigheter, möjligheter och frihet behövs feminism. Sådana män är inga män, utan är bara patetiska fjantar med låg självkänsla. Tack och lov är majoriteten av män inte som du.

Att ljuga dig hela vägen till mål är inget jag eller andra män kommer att tolerera

Som jag? En sanningssökare....
Citera
2025-05-24, 14:33
Medlem
Citat:
Hatar man kvinnor för att man bryr sig om sanningen? Nej, det gör man inte. Däremot om man tullar på sanningen för att få män att se dåliga ut, ja då är man onekligen en manshatare. Ser du skillnaden?

Män kommer inte underkasta sig kvinnor. Vill du att män ska acceptera att kvinnor häver ur sig vad som helst på deras bekostnad?

Och sanningen är att kvinnor och män är ungefär lika bra på det mesta.
Undantag fysisk styrka i överkroppen och klämma ur sig bebisar...typ.

Och rent sakligt...tittar man sig omkring i världen med öppna ögon och fokuserar på hur könen ter sig ut...gällande dåligt respektive bra beteende...så tjena..du. då är det inte direkt en lögn att ponera att hmmm...män tar sig inte så väl ut. De dominerar totalt på det flesta av alla dåliga beteenden.

Kvinnor vill inte och kommer heller inte underkasta sig män om de får möjligheten av sitt samhälle att slippa.
Och de som häver ur sig mest skit på det andra könets beskostand...är alltså män.
Bara titta på flödet av religösa texter, filosofiska texter, kulturella texter...etc etc av rent kvinnohat...så har du så det räcker och blir över.
Citera
2025-05-24, 15:38
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Låt oss summera dina förluster hittills:

1) Lupac hävdade att det finns en löneskillnad pga. kön. Detta uttalande antyder kausalitet. Medlingsinstitutet drog inte samma slutsats som Lupac. Lupac blandade alltså ihop association med kausalitet. - statistisk blunder.

Du verkar lägga väldigt mycket energi på att missförstå och ännu mer på att försöka vinna poäng genom att spela briljant statistiker. Jag har aldrig påstått att kön ensamt orsakar löneskillnad i strikt kausal mening. Bara att det finns systematiska skillnader i lön mellan kvinnor och män som kvarstår även efter kontroll för andra faktorer. Det är exakt det MI själva skriver om när de talar om ”oförklarad löneskillnad” i sin rapport.

Så du kan lägga ner skitsnacket med att tolka allt som ett försök till bevis på strikt kausalitet. Det här handlar om samhällsstatistik, inte om att leka Nobelprisjuryn.

Du är uppenbarligen mer intresserad av att briljera med dina självutnämnda statistikkunskaper än att faktiskt förstå vad som sägs. Ingen har sagt att kön ensamt orsakar löneskillnader i någon laboratoriemässig kausal mening. Försök få in i din lilla skalle att det handlar om att kön har en systematisk koppling till lön, även efter kontroll för andra faktorer. Detta är precis det som MI själva påpekar.

Men visst, fortsätt gärna att rätta universitet och forskare från ditt tangentbord. Det är alltid kul när någon tror att excel + ego = Nobelpris.

Jag är fullt övertygad om att de på MI har fått sig ett så att gott skratt åt ditt mejl att det räcker och blir över på deras AW. De undrar säkert vad det är för en obildad tok som ställer sådana idiotiska frågor.

Nu är diskussionen i alla fall över. Det kan både du och jag skåla för med var sin öl. Du kan väl glädja dig åt att det var kvinnor som uppfann denna gudadryck. Kvinnor har faktiskt gjort många bra saker i människans historia.

Citat:
2) Lupac hävdade att ålder påverkar direkt schackprestationen. Vilket också är ett uttalande som antyder kausalitet men ålder är en markör. Lupac blandade ihop association med kausalitet ytterligare en gång.[/b]
Skillnader i ålder, inte åldern i sig. Detta har jag flera gånger upprepat för dig. Att du inte fattar det kan jag inte rå för.

Jag återkommer med övriga svar på resten av ditt nonsens. Ska först äta en god middag hemma hos min dotter, hennes man och deras underbara, snart tvååriga son.

Tjingeling!
Citera
2025-05-24, 15:45
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Du klarar ju inte ens av att bli rättad på ett anonymt forum utan att du tappar det helt och börjar prata om pedofili, incels och andra motbjudande saker. Hur skulle du någonsin då kunna klara av jämlikhet i mer extrema sammanhang?

Ditt beteende visar på att du inte är min jämlike åtminstone. Du är inte alls lika intelligent, inte alls lika kompetent, inte alls lika väluppfostrad och du brusar upp över småsaker, det gör inte jag.

Jag är saklig för jag har tilltro till min egen förmåga att resonera. Du är osaklig för du har låg tilltro till din egen förmåga att resonera.

Det du skriker dig hes om, klarar du inte av. Förvänta dig inte respekt eller bra bemötande ifrån män när du börjar prata om pedofili och andra idiotier i diskussioner istället för att hålla dig saklig.

Jämlikhet förtjänar man. Vill du ha jämlikhet så måste du kunna uppföra dig.

Du beter dig likt ett omoget barn med en massa diagnoser. Skärp till dig för i helvete.

Jag har inte blivit rättad.
Citera
2025-05-24, 15:59
Medlem
Citat:
Du verkar lägga väldigt mycket energi på att missförstå och ännu mer på att försöka vinna poäng genom att spela briljant statistiker. Jag har aldrig påstått att kön ensamt orsakar löneskillnad i strikt kausal mening. Bara att det finns systematiska skillnader i lön mellan kvinnor och män som kvarstår även efter kontroll för andra faktorer. Det är exakt det MI själva skriver om när de talar om ”oförklarad löneskillnad” i sin rapport.

Mytomanfeministen borde vara ditt smeknamn.

Sluta tramsa. Nu ändrar du dig igen. Du antydde kausalitet dvs. att kön är en orsak till löneskillnad.

Du verkar lägga mycket tid på att gaslighta.

Se alla citat nedanför.

Tydligheten går inte att misstolka:
Citat:
Jodå, det finns faktiskt en löneskillnad på grund av kön.

Citat:
Det är dock mer korrekt med den här formuleringen: ”Statistiken visar att det finns löneskillnader mellan män och kvinnor som delvis beror på kön.

Citat:
MI:s rapport visar att även efter att man har justerat för flera relevanta faktorer kvarstår en löneskillnad mellan kvinnor och män. Detta tyder på att kön, direkt eller indirekt, fortfarande påverkar lönenivåerna på den svenska arbetsmarknaden.
Senast redigerad av Pellefant775 2025-05-24 kl. 16:12.
Citera
2025-05-24, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Ingen jämlikhet för dig blir det. Du är fortfarande ett barn.
Citera
2025-05-24, 16:42
Medlem
Kvinnor är lite sämre på att ta sig ur förtryck. Bättre på att råka illa ut.

Sara Gille SD levde 20 år med en förtryckande man.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sd-toppen-sara-gille-levde-med-valdsam-man-i-19-ar/

Hon verkar dock vara en mycket bra person.

Tidö partierna gör allt i sin makt för att hjälpa henne och andra kvinnor som har dessa problem.

Fast alla män och kvinnor måste beslutsamt hjälpa våldsutsatta kvinnor.
Citera
2025-05-24, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Att du inte fattar att du har blivit rättad betyder inte att du inte har blivit rättad.
Citera
2025-05-24, 17:14
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Ingen jämlikhet för dig blir det. Du är fortfarande ett barn.

Ja ok, så du ska fortsätta tramsa med andra ord. Hålla på att "rätta" andra vuxna i diskussioner och samtal, om helt irrelevanta saker dessutom.
Citera
2025-05-24, 17:48
Medlem
Citat:

Det är kvinnohat att prata ner kvinnor, förlöjliga kvinnor, få kvinnor att se sämst ut. Se dig kring i denna tråd, där det efterfrågas om kvinnor är bättre än män på något och vissa kvinnohatare ger svar på negativa saker de anser att kvinnor är "bättre" på än män. Det är kvinnohat och dessa kvinnohatare far med osanning. Själv förlöjligade du lupacs långa lista över uppfinningar som vissa kvinnor gjort. Du fokuserade endast på chocklate ship cookies. Och förlöjligade detta.

Vem har sagt att män ska underkasta sig kvinnor? Inte jag, ingen annan i tråden heller. Men det vore ju fint att se att du och andra skribenter (kvinnohatarna) kan erkänna att även kvinnor är bra och gör bra saker. Och att män och kvinnor behöver varandra och kompletterar varandra.

I övrigt är jag själv inte förtjust i tråden alls. Jag ser inte livet som en tävling mellan män och kvinnor. Utan som ett samarbete mellan människor, oavsett könstillhörighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in