Citat:
Ursprungligen postat av
Konstnarren5
Du har rätt, så måste man agera i detta land för att slippa rättsliga problem. Men i en ideal värld, då skulle morsan klått upp tjejapan och förödmjukat henne inför hela skolan, a la Mr. Miyagi.
Man får inte slå barn. Min mamma blev kränkt av en flicka som var antisocial utan att slå henne trots att det var en gravt antisocial störning under utveckling. Jag polisanmälde slutligen pga just beteenden mot anhöriga och tillät polisen ljuga om att jag var rädd vilket jag inte var men hon var sjuk som hotade med att bränna inne mina småsyskon.
Polisen la ner utan vidare utredning (jag var sanningsenlig med att jag svurit tillbaka när hon kallat mig för kränkande saker till slut en dag i skolan) men tjejen hamnade på hem.
Min klasskamrat aom var förälskad i henne hade en pappa som arbetade inom rättsväsendet och hade egen advokatfirma. Sannolikt ett skäl till att man aldrig hjälpte mig rättsligt och den killens fru tror jag att det var, gick olovligt in i mina journaler i samtal till vårdcentralen och en himla massa andra saker från mängder av olika människor som var bekanta omkring människor som utsatt mig, har gjort massor av allvarliga fel mot mig och orsakat allvarlig skada i mitt liv.
Jag rekommenderar att man polisanmäler oavbrutet alla saker som sker när någon är särskilt utsatt. I skolan finns hela samhället och de som är psykopater eller har andra allvarliga störningar under utveckling finns även där. Av det skälet är det viktigt att anmäla, anmäla och anmäla brott barn begår. För de är inte bara barn, de är morgondagens förövare och de tränar sig u der skoltiden på att manipulera omvärlden och vuxna samt hitta likartade förövare att tillsammans ge sig på offer i skolan.
Alla förövare återfinns i skolan. Majoriteten av dem har sina första offer där.
Jag anser dock inte att det är normalt överhuvudtaget att som vuxen mordhota ett barn även om ett barn är extremt kränkande eller uppkäftig och stöddig under ett samtal.