2025-05-22, 11:53
Medlem
Vilken etnicitet är mamman och vilken etnicitet är mobbaren?
Citera
2025-05-22, 12:14
Medlem
DonaldBidens avatar
Jävlar vad mobbad han lär bli nu!
Självmord nästa?
Citera
2025-05-22, 13:12
Medlem
Mamman gjorde helt rätt, får hon böta hoppas jag på en insamling som jag i så fall kommer stötta rikligt.
Citera
2025-05-22, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Jo, men att hota ungen till livet är väl ändå att gå till överdrift.
Ett smartare beteende hade varit att först uppsöka rektorn och tagit med denne/a till platsen för mobbingen.
Helt riktigt att mordhota ungen, även ungar har en överlevnadsinstinkt och misstänker du att du kommer mista livet så slutar du mobba
Citera
2025-05-22, 13:15
Medlem
Vad hade hänt då tänker du?

Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Jo, men att hota ungen till livet är väl ändå att gå till överdrift.
Ett smartare beteende hade varit att först uppsöka rektorn och tagit med denne/a till platsen för mobbingen.
Citera
2025-05-22, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldBiden
Jävlar vad mobbad han lär bli nu!
Självmord nästa?
Ingen risk om mamman visade klart och tydligt att hon är kapabel till att mörda den ondskefulle lilla horungen 🙂
Citera
2025-05-22, 14:51
Medlem
Peace2023s avatar
Det är kvinnans son, den mobbade pojken, som är brottsoffret och inte mobbaren. Ska inte vuxna längre kunna säga åt barn som beter sig illa? Vad är det för sjukt samhälle när allt ska anmälas, det är mobbaren som borde anmälas inte mamman som skyddar sitt barn.
Citera
2025-05-22, 14:52
Medlem
Musikopps avatar
Mamman och skolan bör lämna in en orosanmälan. Det händer ofta att barn som lever i otrygg hemmiljö med våld eller annat skadligt beteende blir mobbare. Inte omöjligt att flickan har det bättre i ett familjehem där hon får lära sig om medmänsklighet mm.
Citera
2025-05-22, 14:58
Medlem
Ankdammsmans avatar
Systemet i ett nötskal. Eleven är under skolplikt samtidigt som skolan på grund av lathet och ideologi inte gör något åt situationen.

När någon annan sen reagerar kickar sanktionerna igång - mot den som gör något. Samma ska om eleven väljer att inte gå till skolan.
Citera
2025-05-22, 15:20
Medlem
Pungpuckels avatar
Flickor är väl medvetna om att dom kan hålla på hur dom vill mot pojkarna, för att pojken inte får slå tillbaka.

Hon måste ha riktigt ruttna äckliga föräldrar, fan vad jag hade skämts om mina barn höll på sådär, om ens barn mobbar så är det ett fett jävla kvitto på vilket fullständigt misslyckad förälder man är, och vilken dysfunktionell pissfamilj man skapat.
Citera
2025-05-22, 18:17
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Mamman gjorde fullständigt fel i att konfrontera satungen. Detta är Sverige och här vurmar man för mobbare. Hon skulle ha flyttat. Det hon annars skulle ha gjort - gång på gång på gång - är att anonymt anmäla satungen till socialtjänsten. Chansen är dock stor att satungen skulle förstå att det var hon och allt skulle eskalera.

Mitt råd är att alltid flytta snarast möjligt om man kan. Det brukar aldrig bli bättre utan nästan alltid värre om man stannar kvar bland slödder.
Du har rätt, så måste man agera i detta land för att slippa rättsliga problem. Men i en ideal värld, då skulle morsan klått upp tjejapan och förödmjukat henne inför hela skolan, a la Mr. Miyagi.
Citera
2025-05-22, 18:29
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Du har rätt, så måste man agera i detta land för att slippa rättsliga problem. Men i en ideal värld, då skulle morsan klått upp tjejapan och förödmjukat henne inför hela skolan, a la Mr. Miyagi.
Man får inte slå barn. Min mamma blev kränkt av en flicka som var antisocial utan att slå henne trots att det var en gravt antisocial störning under utveckling. Jag polisanmälde slutligen pga just beteenden mot anhöriga och tillät polisen ljuga om att jag var rädd vilket jag inte var men hon var sjuk som hotade med att bränna inne mina småsyskon.

Polisen la ner utan vidare utredning (jag var sanningsenlig med att jag svurit tillbaka när hon kallat mig för kränkande saker till slut en dag i skolan) men tjejen hamnade på hem.

Min klasskamrat aom var förälskad i henne hade en pappa som arbetade inom rättsväsendet och hade egen advokatfirma. Sannolikt ett skäl till att man aldrig hjälpte mig rättsligt och den killens fru tror jag att det var, gick olovligt in i mina journaler i samtal till vårdcentralen och en himla massa andra saker från mängder av olika människor som var bekanta omkring människor som utsatt mig, har gjort massor av allvarliga fel mot mig och orsakat allvarlig skada i mitt liv.

Jag rekommenderar att man polisanmäler oavbrutet alla saker som sker när någon är särskilt utsatt. I skolan finns hela samhället och de som är psykopater eller har andra allvarliga störningar under utveckling finns även där. Av det skälet är det viktigt att anmäla, anmäla och anmäla brott barn begår. För de är inte bara barn, de är morgondagens förövare och de tränar sig u der skoltiden på att manipulera omvärlden och vuxna samt hitta likartade förövare att tillsammans ge sig på offer i skolan.

Alla förövare återfinns i skolan. Majoriteten av dem har sina första offer där.

Jag anser dock inte att det är normalt överhuvudtaget att som vuxen mordhota ett barn även om ett barn är extremt kränkande eller uppkäftig och stöddig under ett samtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in