2025-05-18, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Tillfrisknande från vad? Det blir intressant att se var han är om 10 år.

Jag skulle inte vilja bo med honom på vingården nu. Han kommer inte vara så trevlig när det inte finns tillgång till kokain, sprit och transor!

Nanny Lauren kommer nog vilja ta första bästs flyg till UK inom kort
Citera
2025-05-18, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Ja, men om man tittar på april 2024 så var det tydligen Ciara som ansåg att Måns inte hade rätt till huset genom att sparka ut honom och göra klart att han inte längre var önskvärd där. Ett hus som uppenbarligen tillhör honom på papperet, där han också bott i åratal, betalat de löpande kostnaderna och även bidragit med tillräckligt mycket pengar, tid och svett själv (jag tänker till exempel på trädäcket som han byggde på egen hand under pandemin och mycket mycket mer). Och när jag tänker på att överenskommelsen i äktenskapsförordet är att huset fortfarande ska delas lika, då är det mycket tillmötesgående mot C (men jag känner inte heller till den exakta rättsliga situationen i Storbritannien).

När det gäller resten av ditt argument kan det vara allmänt lämpligt eller rimligt, men det gäller inte för M och C. Det är definitivt inte så att C har gett upp sitt arbete. Hon har också arbetat tillräckligt, åtminstone har hon själv sagt att hennes arbetsdag är lika stressig och krävande som M:s. Och annars skulle hon förmodligen inte ha varit så beroende av en barnflicka om hon huvudsakligen hade tagit hand om barnen. Vi talar också om en inkomst som sannolikt är betydligt högre än vad många familjer tjänar tillsammans. Det gör enligt min mening det hela ännu mer obegripligt. Om någon av dem hade en idé om en rättvis fördelning så är det ju uppenbart att det är MZ när man ser på situationen (se äktenskapsförord, kostnadsfördelning etc.).

Ännu mindre anledning i så fall att inte äga sitt boende om man i så fall inte kan slänga ut en man som knarkar, är otrogen och potentiellt är farlig för en själv och ens barn. Ciara körde ut honom, men hon har inte sagt att huset inte är hans rent ekonomiskt. Kan inte heller den engelska lagen men verkar som det kommer bli giftorättsgods där, dvs det är familjens hem.
Citera
2025-05-18, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaellkritik
Efter att ha lyssnat på rättegången:
MZ pratar som en missbrukare. Han har inte ett ”kokainmissbruk”, han säger sig ha ”ett kokain-problem”.

Vad som återstår av honom kan ingen sägs förrän han är ren. Det är det enda som kan sägas till hans försvar.
I nuläget är han en junkie som låtsas ha koll.

Det är min analys.

Jag tycker det man slås av mest är Måns och hans vittnens helt bedrövliga strategi. Hela deras upplägg går ut på att förminska drogproblemen, och framförallt att kalla Ciara för en dålig mamma samt måla upp en bild av att storebrodern är en bråkig typ som inte är viktig för Måns och Ciaras barn. De ger sig på ett barn.

Vittnena och Måns själv är helt katastrofala. De säger att de viktigaste personerna för barnen är Måns, barnflickan och Måns föräldrar. Inte deras mamma. Att mamman får sina barn i olika länder struntar de i helt. Farfar säger att Ciara ska åka hem ibland för att ”titta till” sin äldste son. Det är som att hennes liv och hennes äldsta son är på låtsas.

Allt detta sammantaget gör att de framstår som oerhört oempatiska och känslokalla. Att attackera Ciaras föräldraförmåga och försöka göra gällande att hon inte är viktig för sina barn var en helt bedrövlig strategi om målet var att barnen skulle bo kvar i Sverige. Jag tvivlar allt mer på att det var målet, iaf från Måns sida. Det går inte att lyssna på varken han eller hans vittnen utan att slås av vilken otroligt uppblåst självbild de har och hur känslokalla de är inför Ciara och samtliga tre av hennes barn.
Senast redigerad av Trues245 2025-05-18 kl. 12:24. Anledning: .
Citera
2025-05-18, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Tillfrisknande från vad? Det blir intressant att se var han är om 10 år.

Det går inte att bli frisk från missbruk, då du har både belöningscentrat och minnet kvar i hjärnan. Därför heter det NYKTER alkoholist/kokainist/sexberoende.
Det finns olika anonyma program för olika ”droger”, t ex AA, CA, SLA (sex) osv.
Senast redigerad av red-roses 2025-05-18 kl. 12:26.
Citera
2025-05-18, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Jag skulle inte vilja bo med honom på vingården nu. Han kommer inte vara så trevlig när det inte finns tillgång till kokain, sprit och transor!

Det lär hon redan ha gjort eftersom hon är här olagligt. Blir bara mer problem ju längre hon stannar. Dessutom finns det inga barn att passa så vad ska hon få lön för?
Citera
2025-05-18, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Mån har ju nekat både knarkandet och otroheten. Men det visade sig stämma. Därför stämmer säkert psykisk och fysisk misshandel också .. och det går inte att ens försöka bortförklara med ”beroendepersonlighet”.
Jag trodde verkligen inte på att han ska ha misshandlat Ciara men tyvärr så tror jag att även det är sant nu när jag lyssnat på rättegången. Måns är en stor förnekare och föräldrarna är medberoende. De vill helt enkelt inte se sin lille älskling vara skyldig till någonting av det han anklagas för så de blundar hellre. Skönt att Ciara fick rätt till vårdnaden av sönerna.
Citera
2025-05-18, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Jag tycker det man slås av mest är Måns och hans vittnens helt bedrövliga strategi. Hela deras upplägg går ut på att förminska drogproblemen, och framförallt att kalla Ciara för en dålig mamma samt måla upp en bild av att storebrodern är en bråkig typ som inte är viktig för Måns och Ciaras barn. De ger sig på ett barn.

Vittnena och Måns själv är helt katastrofala. De säger att de viktigaste personerna för barnen är Måns, barnflickan och Måns föräldrar. Inte deras mamma. Att mamman får sina barn i olika länder struntar de i helt. Farfar säger att Ciara ska åka hem ibland för att ”titta till” sin äldste son. Det är som att hennes liv och hennes äldsta son är på låtsas.

Allt detta sammantaget gör att de framstår som oerhört oempatiska och känslokalla. Att attackera Ciaras föräldraförmåga och försöka göra gällande att hon inte är viktig för sina barn var en helt bedrövlig strategi och målet var att barnen skulle bo kvar i Sverige. Jag tvivlar allt mer på att det var målet, iaf från Måns sida. Det går inte att lyssna på varken han eller hans vittnen utan att slås av vilken otroligt uppblåst självbild de har och hur känslokalla de är inför Ciara och samtliga tre av hennes barn.
Jag funderar på om det orimliga och överdrivna behovet som Måns har att Bo I Sverige grundar sig i hans drogmissbruk. Tillgång och vänner.

Med tanke på att han inte har ett 9-5 jobb och barnen har långa lov borde det funka ok att han åker mellan länder. Jag menar, problemet är ju inte av den art att en offentlig rättegång av detta slag på något vis är värt det.
Citera
2025-05-18, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2

Hon lär vara så illa tvungen att åka hem då det nu har framkommit i domstol att hon varit här utan både uppehållstillstånd och arbetstillstånd sen i oktober tror jag att de sa.
Citera
2025-05-18, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Jag funderar på om det orimliga och överdrivna behovet som Måns har att Bo I Sverige grundar sig i hans drogmissbruk. Tillgång och vänner.

Med tanke på att han inte har ett 9-5 jobb och barnen har långa lov borde det funka ok att han åker mellan länder. Jag menar, problemet är ju inte av den art att en offentlig rättegång av detta slag på något vis är värt det.

Måns vill bo i Sverige för att det är här han är känd och har sin karriär.

Ciara sa i en Intervju att det var viktigare för Måns att vara känd än för henne så hon tog ett steg tillbaka och lät honom göra sin grej
Citera
2025-05-18, 13:20
Medlem
Citat:

Nej men det kan jag förstå att han vill. Det är ju jobbigt att bo i ett annat land man kan inte språket (i det här fallet engelska så det är inte ett så stort problem), systemen, hur myndigheter fungerar, alla system med sjukvård, bankkonton osv lika bra, det är svårare att få jobb, man kommer långt från sin familj. Men detta är ju en uppenbar riskfaktor när man väljer att skaffa barn med någon från ett annat land, i ett annat land. Han flyttade dit och han har vetat hela tiden att hon inte kan flytta till Sverige.

Så det är en tråkig situation nu, men han får helt enkelt tänka att han vet att barnen har det bra med henne i England, det är det viktigaste. Vill han bo i Sverige kommer han inte kunna träffa dem lika mycket. Men det kunde vara värre, de bor inte i Australien eller Los Angeles. Det är nära till England. Det finns inget önskemål från Ciara att barnen inte ska ha sin pappa. Ser du även på alla gamla instagraminlägg och så det är uppenbart att Sverige har varit viktigt för dem och att även C vill att barnen ska få med sig sitt svenska arv, det är ingenting som hon tryckt undan eller förminskat.
Citera
2025-05-18, 13:23
Medlem
Citat:

Det överdrivna behovet är nog delvis springer ur att hans kokainmissbruk blivit känt. Han kunde ju lätt få gig i hela Europa tack vare sin status i Eurovision-världen men det är väl i dagsläget en stängd dörr precis som i Sverige. Så hans situation jobbmässigt är ju också påverkad, lägre intäkter, risk för ytterligare neg konsekvenser och då är det ju inte lika enkelt att flyga framåt tillbaka. Hade de bara skilt sig och hans karriär varit intakt tror jag inte han agerat lika avvikande. Han är liksom skadeskjuten på flera sätt nu och den här tvisten är väl den enda dör han har någon talan. Han kan ju inte bråka med TV4 om de inte vill signa honom för nästa säsong av MS.

Hoppas att han får hjälp och sen testas så han håller sig ren. Ingen i hans närmaste omgivning verkar förstå riskerna med missbruket så det var väl positivt att det här gjorde att han sökt hjälp så något stoppar den nedgående spiralen.
Citera
2025-05-18, 13:32
Medlem
Jag är som skrivit innan ingen fan av någon av dom och tycker allting är bedrövligt skött av sk vuxna människor med 2 gemensamma barn.

Kan vara förvånad över att ingen i deras närhet kunnat medla och få dom att komma till sans och lägga ner stridsyxan. Detta gynnar ju absolut ingen .! Ibland får man backa även om man vet att man har rätt och släppa på prestigen lite.

Förmodligen (enl. mig alltså ) är nog det smidigaste just nu att M lägger in sig på någon behandlingsklinik ett bra tag. Under tiden är det ju viktigt att han får ha någon kontakt med sina barn kanske tex via facetime.
Därefter får han nog ordna ett boende i England där han kanske kan vistas varannan v el nåt så att han regelbundet kan umgås med sina barn.
Huset dom bott i lär ju C få ,bara till att gillra läget.

Ovan kräver ju att man har kloka ,sunda ,stabila människor runt sig som stöttar en .

Tror nog att M om inte nu så senare inser att han inte varit den bästa och lättaste mannen att ha i sitt liv. Nu kan det bara bli bättre hoppas jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in