Citat:
Ursprungligen postat av
bazaar
Jag funderar på om det orimliga och överdrivna behovet som Måns har att Bo I Sverige grundar sig i hans drogmissbruk. Tillgång och vänner.
Med tanke på att han inte har ett 9-5 jobb och barnen har långa lov borde det funka ok att han åker mellan länder. Jag menar, problemet är ju inte av den art att en offentlig rättegång av detta slag på något vis är värt det.
Nej men det kan jag förstå att han vill. Det är ju jobbigt att bo i ett annat land man kan inte språket (i det här fallet engelska så det är inte ett så stort problem), systemen, hur myndigheter fungerar, alla system med sjukvård, bankkonton osv lika bra, det är svårare att få jobb, man kommer långt från sin familj. Men detta är ju en uppenbar riskfaktor när man väljer att skaffa barn med någon från ett annat land, i ett annat land. Han flyttade dit och han har vetat hela tiden att hon inte kan flytta till Sverige.
Så det är en tråkig situation nu, men han får helt enkelt tänka att han vet att barnen har det bra med henne i England, det är det viktigaste. Vill han bo i Sverige kommer han inte kunna träffa dem lika mycket. Men det kunde vara värre, de bor inte i Australien eller Los Angeles. Det är nära till England. Det finns inget önskemål från Ciara att barnen inte ska ha sin pappa. Ser du även på alla gamla instagraminlägg och så det är uppenbart att Sverige har varit viktigt för dem och att även C vill att barnen ska få med sig sitt svenska arv, det är ingenting som hon tryckt undan eller förminskat.