2025-05-12, 17:37
Medlem
Det var en tant med rullator och hon genade INTE efter/innan övergångsstället knappast efter med rullator ner för trottoaren . Runt 80år var hon. Även folk i bussen skadades av dårens för sena NITBROMS. Flög som vantar i bussen. Han är anmäld för brott.
Citera
2025-05-12, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det är bara 30-sträcka där så bussen har inte haft så hög fart...

Jag bor vid en 40-sträcka med massor av korsningar, ungar och annat. Det har inte hindrat snuten från att mäta 75-90 km/h på flera bussar.

Och det är ju bara de som åkt fast.
Citera
2025-05-12, 19:10
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobodybeatsthebeat
Det var en tant med rullator och hon genade INTE efter/innan övergångsstället knappast efter med rullator ner för trottoaren . Runt 80år var hon. Även folk i bussen skadades av dårens för sena NITBROMS. Flög som vantar i bussen. Han är anmäld för brott.

Hoppas passagerare gör en anmälan om vållande till kroppsskada.

Läste även att P4 Göteborg att den äldre damen korsade övergångsstället när hon blev påkörd.
Citera
2025-05-12, 19:15
Medlem
b00b00s avatar
Ok? Så det är en invandrare som satt med mobilen i högsta hugg och kollade 9-åringars TikToks som brutalt dödade den äldre svenska kvinnan? Eller är det någon som faktiskt kan klargöra det faktiska händelseförloppet?
Citera
2025-05-12, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Ok? Så det är en invandrare som satt med mobilen i högsta hugg och kollade 9-åringars TikToks som brutalt dödade den äldre svenska kvinnan? Eller är det någon som faktiskt kan klargöra det faktiska händelseförloppet?

Om du läser inläggen så framgår det. Om nu inte alla är mytomaner. Men det känns inte som helt orimliga uppgifter.
Citera
2025-05-13, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linnea59
Min vän såg hela förloppet, hon satt i bilen från andra sidan.
Det var en äldre krum kvinna med rollator som gick på ÖVERGÅNGSSTÄLLET
och blir överkörd!!

Hon hade 1 m kvar till trottoaren. Det är fri sikt, en 30 sträcka. Men föraren en "man" i 50 års åldern av utländsk börd tittade tydligen åt annat håll... I mobil säger vittnen...

Flera människor rusade till Det tog en stund innan han ens gick ut o tittade på kvinnan som dog direkt...
Jag är ofta i Kungälv, jag har sett hur illa dessa "män" till bussförare kör....anmält ibland....

Jag har inte påstått att föraren var svensk eller oskyldig, men det är ovidkommande vilket ursprung chauffören har och även om han är utländsk så rättfärdigar det inte rasistiska påhopp.

Det är fruktansvärt det som hänt, själv skulle jag aldrig påstå något annat, men min fråga var om någon hade namn på den olycksdrabbade och utöver uppmanade jag folk till att ta ansvar för sina ord.

Jag bor i Kungälv och bland det värsta vi har är inte busschaufförerna, det är kommunbilarna. Svenska kvinnor kör i 80 på 50-vägarna och vet inte ens hur de sköter helljuset? Bilarna är ofta buckliga och en undrar om ens hälften har körkort då ingen av dem verkar kunna trafikregler eller ha någon som helst fordonskännedom.

Nästa gång du väljer att citera någon, svara då på det den personen sagt och inte massa annat.
Citera
2025-05-13, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morris756
Jag har inte påstått att föraren var svensk eller oskyldig, men det är ovidkommande vilket ursprung chauffören har och även om han är utländsk så rättfärdigar det inte rasistiska påhopp.

Det är fruktansvärt det som hänt, själv skulle jag aldrig påstå något annat, men min fråga var om någon hade namn på den olycksdrabbade och utöver uppmanade jag folk till att ta ansvar för sina ord.

Jag bor i Kungälv och bland det värsta vi har är inte busschaufförerna, det är kommunbilarna. Svenska kvinnor kör i 80 på 50-vägarna och vet inte ens hur de sköter helljuset? Bilarna är ofta buckliga och en undrar om ens hälften har körkort då ingen av dem verkar kunna trafikregler eller ha någon som helst fordonskännedom.

Nästa gång du väljer att citera någon, svara då på det den personen sagt och inte massa annat.
Jag åker ofta buss i Ale/Kungälv/Göteborg.
Jag ser ofta hur många förare sitter med mobil i handen och mycket ofta kör över hastighetsbegränsningen. De har ansvar för många passagerare.

Men blundar man för sanningen så gör man.....För svenska kvinnor är värre tycker du, ja ja....😏
Citera
2025-05-13, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
99% av alla busschaufförer är blattar som kör i Sverige så som de kör i sina hemländer. Som vanligt, importerar man Afghanistan så får man Afghanistan….
Exakt. Så är det. Denna förändring började efter 2010 och eskalerade stort efter 2015.
De kör som där de härstammar från. Snabbt, vårdslöst o utan hänsyn till passagerare.
Människor o ofta äldre med rullatorer har svårt att hålla i både sig själva o rullatorn...
Har själv blivit skadad av tvära inbromsningar.
Citera
2025-05-13, 13:59
Medlem
Här i Helsingfors regionen med appar och allt så har de statistik och data över allt. Hastighet, och vad maxhastigheten är var de kör övervakas.G-mätare som märker plötsliga stopp. Full kamera täckning, så om en chaffis kollar mobil så är det en passagerares anmälan och sen sparken.
Lätt att anmäla sakeri appen som passagerare och snabbt svar.
Något att kopiera för Göteborg?
Citera
2025-05-13, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackBlack
Det är här. Vägen svänger vänster men jag trodde det var en skarpare kurva:
https://maps.app.goo.gl/2uHGNiPR7TsY7Aic9
brännvidden lurar dig, det är en skarp kurva.
Citera
2025-05-13, 15:58
Moderator
Parongatans avatar
Tråden flyttad från Aktuella brott och kriminalfall till Olyckor och katastrofer.

/Moderator
Citera
2025-05-13, 19:08
Medlem
Fattar inte ens vad ni tjafsar om, det är ett övergångsställe där. Blir man påkörd stannar inte kroppen på plats.. han har definitivt gjort fel….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in