Citat:
Ursprungligen postat av
Linnea59
Min vän såg hela förloppet, hon satt i bilen från andra sidan.
Det var en äldre krum kvinna med rollator som gick på ÖVERGÅNGSSTÄLLET
och blir överkörd!!
Hon hade 1 m kvar till trottoaren. Det är fri sikt, en 30 sträcka. Men föraren en "man" i 50 års åldern av utländsk börd tittade tydligen åt annat håll... I mobil säger vittnen...
Flera människor rusade till Det tog en stund innan han ens gick ut o tittade på kvinnan som dog direkt...
Jag är ofta i Kungälv, jag har sett hur illa dessa "män" till bussförare kör....anmält ibland....
Jag har inte påstått att föraren var svensk eller oskyldig, men det är ovidkommande vilket ursprung chauffören har och även om han är utländsk så rättfärdigar det inte rasistiska påhopp.
Det är fruktansvärt det som hänt, själv skulle jag aldrig påstå något annat, men min fråga var om någon hade namn på den olycksdrabbade och utöver uppmanade jag folk till att ta ansvar för sina ord.
Jag bor i Kungälv och bland det värsta vi har är inte busschaufförerna, det är kommunbilarna. Svenska kvinnor kör i 80 på 50-vägarna och vet inte ens hur de sköter helljuset? Bilarna är ofta buckliga och en undrar om ens hälften har körkort då ingen av dem verkar kunna trafikregler eller ha någon som helst fordonskännedom.
Nästa gång du väljer att citera någon, svara då på det den personen sagt och inte massa annat.