2025-05-12, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Är det de i förbundsstyrelsen, Cecila Hager Larsson, Pia Carlsson Thörnqvist, Maria Wilén och Kristina Vikdahl Zakrisson som du menar inte prioriterar VM?

Syftade på mäns sambo/fru i allmänhet.
Citera
2025-05-12, 19:55
Medlem
Kedoxs avatar
Ska man kunna räkna bort spelarna som ej nådde slutspel men inte tackat ja ännu eller är med i truppen?
Dahlin t.ex.
Citera
2025-05-12, 20:15
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Tjeckien lockar nog med öl dessutom för många..

Precis, Kanada med Crosby och MacKinnon är en match många svenskar vill se utöver Tre Kronor, så förståelig publiksiffra där. Frankrike mot Finland där får de nog vara glada om närmast sörjande dyker upp...

Sen tycker jag de är lite fel att gnälla på att de är mindre åskådare i vissa matcher. Det är som att tvinga någon att gå och se Frölunda - Luleå om man håller på Skellefteå... Här hänger de litegrann på hur patriotisk publik man har i varje nation och reser och kollar på sitt landslag. Vilket jag hoppas de som gnäller gör att de reser iväg och kollar Tre Kronor när det inte är hemma VM samt att de går och kollar på dessa matcher såsom Frankrike - Finland, annars behöver man inte yttra sig i frågan.
Det jag syftar på är att man inte gör det om man inte bor i Stockholm. Många andra hade gärna gått om det hade varit inom ett par timmars resväg från var de bor.

Stockholm har haft tre vm sen 2012. De får besök av NHL varje gång de är i Sverige (senaste förra säsongen). Inte konstigt att en allmän vm match utan Sverige eller Kanada inte pirrar till.

Det här mästerskapet borde ha gått i Göteborg eller Malmö. Ställen där det bor miljontals människor i närheten och där Malmös närmaste vm har varit i Danmark och Göteborgs enda var för 23 år sen
Senast redigerad av sebastian_ 2025-05-12 kl. 20:17.
Citera
2025-05-12, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det jag syftar på är att man inte gör det om man inte bor i Stockholm. Många andra hade gärna gått om det hade varit inom ett par timmars resväg från var de bor.

Stockholm har haft tre vm sen 2012. De får besök av NHL varje gång de är i Sverige (senaste förra säsongen). Inte konstigt att en allmän vm match utan Sverige eller Kanada inte pirrar till.

Det här mästerskapet borde ha gått i Göteborg eller Malmö. Ställen där det bor miljontals människor i närheten och där Malmös närmaste vm har varit i Danmark och Göteborgs enda var för 23 år sen

Har svårt att se att det skulle vara avgörande om de går i Göteborg eller Stockholm. Obetydliga matcher kommer det vara låg publik oavsett, en tråkig match en söndagkväll när den håller på nästan till kl 23 när folk ska upp och jobba, likadant med trista matcher mittiveckan. Tror inte folk tar ledigt för sådant.
Citera
2025-05-12, 22:52
Medlem
BSKGMs avatar
Onödigt spännande på slutet då vi rullade ut lillebrorsan i 50 min. Det var ju närmare både 4-0 och 5-0 än 1-2.
Citera
2025-05-12, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Har svårt att se att det skulle vara avgörande om de går i Göteborg eller Stockholm. Obetydliga matcher kommer det vara låg publik oavsett, en tråkig match en söndagkväll när den håller på nästan till kl 23 när folk ska upp och jobba, likadant med trista matcher mittiveckan. Tror inte folk tar ledigt för sådant.
Dansken kanske tänker rätt och lägger VM i en mindre ort som Herning med knappt 50 000 invånare. Sveriges motsvarighet är väl typ Borlänge.
Då kommer VM sätta mer prägel i stadsmiljön.
Citera
2025-05-12, 23:20
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Finnarna hade det svårt idag att sänka sin styrka och spelskicklighet. Alltid svårt att möta b-nationer som Sverige.
Hade cha cha cha! velat hade de vunnit hur lätt som helst mot lillebror.
Citera
2025-05-12, 23:37
Medlem
På vilka olika hotell i Stockholm bor de olika lagen ?
Citera
2025-05-12, 23:45
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BSKGM
Onödigt spännande på slutet då vi rullade ut lillebrorsan i 50 min. Det var ju närmare både 4-0 och 5-0 än 1-2.

Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Finnarna hade det svårt idag att sänka sin styrka och spelskicklighet. Alltid svårt att möta b-nationer som Sverige.
Hade cha cha cha! velat hade de vunnit hur lätt som helst mot lillebror.

Ganska svagt med bara 2-1 med tanke på NHL-laget Sverige har. Finland har ju ett riktigt skitlag. Tror Tre Kronor kommer floppa i slutspelet dessvärre, det blir inget guld i år heller.
Citera
2025-05-13, 00:08
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Dansken kanske tänker rätt och lägger VM i en mindre ort som Herning med knappt 50 000 invånare. Sveriges motsvarighet är väl typ Borlänge.
Det finns många fördelar med det. Tänk en gammal nu avdankad eventstad som Göteborg och hur alla hade taggat till för ett VM. När man hade det 2002 så var man fortfarande en högt aktad eventstad, nu för tiden kan man aldrig mer räkna med att få något. Både Malmö och Göteborg, särskilt Malmö, har mer tydliga centrum där det hade blivit synligt om 1000 Tjecker och Österrikare hade suttit och druckit öl.

Som Stockholmare så orkar ingen tagga till. Och varför skulle man? Man vet att man får allt och att nästa stora sporthändelse är någon månad bort. Nästa fotbollslandskamp, nästa NHL match i Sverige ( vilket tydligen sker igen i höst,sanslöst). Stockholm måste också vara europas mest utspridda stad sett till storleken.

Hernings framgång drivs förmodligen av att det här är det de får, och att visa att allt inte behöver vara i Köpenhamn
Senast redigerad av sebastian_ 2025-05-13 kl. 00:26.
Citera
2025-05-13, 00:17
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BSKGM
2-2 var ändå närmre.

Finland är usla. Jag bävar för mötet med Kanada, ja egentligen för alla lag. De kan förlora vilken match som helst. Vore jag svensk vore jag orolig på allvar. Det stjärnspäckade nhl-laget håller inte måttet.
Citera
2025-05-13, 00:36
Medlem
Citat:

Ja perfekt, lägg de i Borlänge. Ishallen tar 1500 pers så då kan man inte gnälla på att de inte blir utsålt. Är mycket runt om som skall klaffa med, ska finnas tillräckligt med hotell och boende i omnejd till rinken..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in