2025-05-07, 22:05
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ja, iranier är inte araber till att börja med.

Hon är inte persisk, är assyrier, men de kanske inte heller är araber.
Citera
2025-05-07, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drepe
Selv ville jeg aldri noen gang ansatt en araber (eller perser, dvs. iraner) til noen form for arbeid, uansett kvalifikasjoner.

Hvorfor skulle du gjøre det?

De er rett og slett ikke til å stole på, og du vet at noe, på en eller annen måte, vil gå i stykker / noe vil være galt osv.

Jeg ville aldri noen gang ansatt en araber/person til et byggefirma, advokat, regnskapsfører eller noe sånt. ALDRI! Bare en hvit, svart (IKKE AFRO-AMERIKANER), asiat. Ikke noe annet. Ikke søramerikanere heller for den saks skyld.
Jag skulle inte köpa pizza på en pizzeria ägd av Italienare
Citera
2025-05-07, 22:14
Medlem
Sasha08s avatar
En av dom bästa mekanikerna jag haft mina bilar hos var arab, det hade jag aldrig trott men helt klart toppklass i sitt hantverk
Citera
2025-05-07, 22:23
Medlem
Q-Trons avatar
En arab som arbetar? Hahahaha! Flytta över den här tråden till Humor-avdelningen istället.
Citera
2025-05-07, 22:24
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Selv ville jeg aldri noen gang ansatt en araber (eller perser, dvs. iraner) til noen form for arbeid, uansett kvalifikasjoner.

Hvorfor skulle du gjøre det?

De er rett og slett ikke til å stole på, og du vet at noe, på en eller annen måte, vil gå i stykker / noe vil være galt osv.

Jeg ville aldri noen gang ansatt en araber/person til et byggefirma, advokat, regnskapsfører eller noe sånt. ALDRI! Bare en hvit, svart (IKKE AFRO-AMERIKANER), asiat. Ikke noe annet. Ikke søramerikanere heller for den saks skyld.

Utan problem. Älskar att arbeta med perser, duktiga och pålästa. Sen är det lättare att förhandla med dem, så man kan få kompispris.

Man måste vara på sin vakt, för man kan bli lurad, men visar man lite skinn på näsan så brukar araben le och säga "ok".
Citera
2025-05-07, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deesantdeesant
Jag sålde mitt hus. Mäklaren var arabisk. Astrevlig. Sen nya lånen på den nya banken, hon var ju Libanes eller nåt. Inte så trevlig men gjorde sitt jobb.

Libanser är kristna så dom BRUKAR inte vara några problem, samma med Persiska människor.
Resten från mellanöstern ska du undvika så gott det går, som en arabisk vän sa till mig "MrLobba, gör aldrig affärer med araber, dom går inte att lita på"
Citera
2025-05-08, 00:07
Medlem
Trakessons avatar
Jag har mycket bättre erfarenheter av araber än av norrmän. Trots det skulle jag kunna tänka mig att anlita en norrman såväl som en arab om jag trodde han skulle göra ett bra jobb. Dock skulle jag hålla jävligt bra uppsikt på norrmannen.

Jag dömer inte folk utifrån hudfärg eller ursprungsland utan utifrån hur de uppför sig och behandlar mig. Jag tvingades en gång under en period dela rum med en irakier och en somalier.
De var hundragubbar och hade min rygg precis som jag hade deras. Även efter att vi ”flyttat isär”.
Citera
2025-05-08, 00:48
Medlem
llundberg57s avatar
Aldrig i livet! Vägrar att ha något med araber och negrer att göra.
Citera
2025-05-08, 00:50
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ja, iranier är inte araber till att börja med.
Samma patrask!
Citera
2025-05-08, 01:16
Medlem
Citat:
Obama ble president bare på grunn av utseendet sitt.

Det er stereotypt å snakke om svarte menn og sport...
Hmmm han har ju varit den bästa presidenten USA har haft på mång år, för övrigt gillar jag inte negrer heller...

Va fan kan inte ni Norrmän skapa ert eget Flashack?
Citera
2025-05-08, 02:17
Medlem
Ser att några nämner Iranier där araberna endast är en minoritet.
Citera
2025-05-08, 02:21
Medlem
Tavastehuss avatar
Blanda inte ihop perser med araber, vær så snill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in