2025-05-07, 06:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Ni som påstår att Bella ramsey gör ett bra jobb har helt enkelt låg standard och kan omöjligen ha sett filmer/serier där skådespeleriet är makalöst bra.

Nästan lite efterblivet att sitta och påstå att hon är en bra skådespelare i denna serien så det passar ju in på dig.

Och innan det kommer något argument om hur ung hon är så finns det gott om unga skådespelare som är naturliga framför kameran och gör ett utmärkt jobb och, vissa föds med det och det har Bella definitivt inte gjort.
Visst gör hon ett bra jobb för serien.

Jag har aldrig sagt hon är ung, jag har sagt hon ser ung ut.
Och ja, det finns tusentals unga kvinnor som skulle vara bra i serien.
Och?
Nu har vi Ramsey och hon gör ett gott arbete för serien, och de som sätter betyg håller med om också, som 90,9% av tittarna sätter 7 eller bättre i betyg.
Och fånarna som inte kan något alls om film och TV är endast 3,5%.

SÅ bevisligen gör hon ett bra jobb, kan någon göra det bättre, kanske det, men vad är det för mening ha en längre diskussion om det för?
Undrar för det är ju helt betydelselöst för underhållningen som vi får i rutan.
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tycker avsnittet överlag var bra. Många fina sekvenser från spelet och höjdpunkten i avsnittet var väl egentligen de 15-20 minutrarna från att de tar sig till TV stationen till att de anländer till biografen. Sen finns det väl några saker som kanske inte var lika bra, det kändes t.ex. lite forcerat hur snabbt vissa saker händer i biografen mot slutet men det sabbar väl inte det övriga som jag gillade i avsnittet.

Det jag saknar i avsnittet är väl mest att Ellie borde vara mer hämndlysten. De är ju ändå på uppdrag för att mörda ett gäng personer som hämnd men det glöms bort lite just i detta avsnittet. Eller så är det ett medvetet val för att serien's Ellie inte ska vara lika extrem som i spelet.

Men men, tycker personligen 2an är ett fantastiskt spel (skulle t.o.m hålla det högre än första) så jag förväntar mig inte direkt att serien lyckas lika bra.
Jag väntar in serien, och sen tittar jag om säsong ett och spelar part 1, sen säsong två och sen spelar part 2.
Känns som jag har ett par timmar med trevlig underhållning framför mig
Citera
2025-05-07, 10:03
Medlem
Citat:
Bästa scenen hittills i serien? Dina överväger att döda Ellie, för att sedan droppa att hon är gravid, inte med Ellies barn tro det eller ej, för att sedan gå rakt på att knulla inom loppet av fem minuter.

Helt absurt judiskt trams. Riktigt kasst och fånigt. Man blir mest bara trött.

Det är väldigt ojämnt överlag. Stundtals bra scener och stämning blandas med tramsig judisk propaganda för homosexualitet, feminism, droger m.m. Att de sen helt obekymrat tältar med en stark lykta på natten i skogen (som med hänsyn till scenariot sannolikt kryllar av diverse faror) eller tramsar och leker i olika sammanhang är extremt orealistiskt och dumt. Det finns människor som håller på så i verkligheten, men de uppnår vanligtvis inte vuxen ålder i en tillvaro som råder i serien.
Citera
2025-05-07, 10:11
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Jag har aldrig sagt hon är ung, jag har sagt hon ser ung ut.
Och ja, det finns tusentals unga kvinnor som skulle vara bra i serien.
Och?
Nu har vi Ramsey och hon gör ett gott arbete för serien, och de som sätter betyg håller med om också, som 90,9% av tittarna sätter 7 eller bättre i betyg.
Och fånarna som inte kan något alls om film och TV är endast 3,5%.

SÅ bevisligen gör hon ett bra jobb, kan någon göra det bättre, kanske det, men vad är det för mening ha en längre diskussion om det för?
Undrar för det är ju helt betydelselöst för underhållningen som vi får i rutan.

Jag väntar in serien, och sen tittar jag om säsong ett och spelar part 1, sen säsong två och sen spelar part 2.
Känns som jag har ett par timmar med trevlig underhållning framför mig

Du sa ju nyss att du tyckte att walking dead blev så dåligt att du inte kunde kolla vidare, samtidigt som serien har väldigt högt betyg.

Bestäm dig nu, vilken åsikt är den som gäller? Din egna eller betyget överlag?

Att du anser att 7 är ett bra betyg för en serie av den här kalibern bekräftar att du inte sett något som är bra på riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Helt absurt judiskt trams. Riktigt kasst och fånigt. Man blir mest bara trött.

Det är väldigt ojämnt överlag. Stundtals bra scener och stämning blandas med tramsig judisk propaganda för homosexualitet, feminism, droger m.m. Att de sen helt obekymrat tältar med en stark lykta på natten i skogen (som med hänsyn till scenariot sannolikt kryllar av diverse faror) eller tramsar och leker i olika sammanhang är extremt orealistiskt och dumt. Det finns människor som håller på så i verkligheten, men de uppnår vanligtvis inte vuxen ålder i en tillvaro som råder i serien.

Ojämnt indeed, tycker det är rätt tydligt när dom tagit storyn rakt ifrån spelet och när dom skrivit ihop något själva, det sistnämnda är horribelt.
Senast redigerad av pulverhonung 2025-05-07 kl. 10:16.
Citera
2025-05-07, 10:26
Medlem
Citat:

Ojämnt indeed, tycker det är rätt tydligt när dom tagit storyn rakt ifrån spelet och när dom skrivit ihop något själva, det sistnämnda är horribelt.

Jag tittar väldigt lite på tv och serier överhuvudtaget men bland de serier jag har sett och som håller på i några eller många säsonger så har de flesta haft märkliga svackor. Minns en historisk serie som mestadels var riktigt bra säsong 1 och sen följdes av nån konstig och tramsig buskis i några avsnitt i början av säsong 2 för att sen räta upp sig och bli mestadels bra igen resten av säsong 2 och säsong 3. När det blir så dåligt i några avsnitt är ju risken stor att man bara lägger ner att titta, vilket kanske också hade varit det mest rationella.
Citera
2025-05-07, 10:55
Medlem
Läser man hur spelet utvecklar sig som tv-serien verkar följa så kommer det bli en riktig tråkig utveckling på tv-serien imo.

Citera
2025-05-07, 11:58
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Citat:
Varför kallar du Bella för en "hon", när Bella är icke-binär och identifierar sig som en den/det? Ingen respekt.
Citera
2025-05-07, 14:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du sa ju nyss att du tyckte att walking dead blev så dåligt att du inte kunde kolla vidare, samtidigt som serien har väldigt högt betyg.

Bestäm dig nu, vilken åsikt är den som gäller? Din egna eller betyget överlag?

Att du anser att 7 är ett bra betyg för en serie av den här kalibern bekräftar att du inte sett något som är bra på riktigt.

Ja, det är så vuxna gör när de inte gillar det mer,
Men egentligen vad inbillar du dig likheterna är?
För du är ju miltals ifrån.
Och skulle utan som helst problem ge ett betyg 6,5-7 för The Walking Dead.
Och inte heller försökte jag övertyga andra att det inte var bra, det jag kom fram till var att den inte var för mig.

Medans du gråter över homosexualitet som en homofob, och har en massa irrelevans för serien, och sen försöker du övertyga alla andra hur kass det är.

Och sen det sist extremt mest komiska, du fortsätter och titta
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Varför kallar du Bella för en "hon", när Bella är icke-binär och identifierar sig som en den/det? Ingen respekt.
Vad ska vi göra med denna irrelevans?
Du får väl gå och ta en koll mellan hennes ben och avgöra själv vad hon är?
Men korrekt man kan kalla sig för vad som helst, men könet är kvinna och respekten är solid fortfarande med detta fakta.

Men såklart ska man vara hövlig, så ska man väl kalla henne vid förnamn eller efternamn.
Dock rätt ointressant, då detta är en TV-serie och karaktär.
Citera
2025-05-07, 15:14
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ja, det är så vuxna gör när de inte gillar det mer,
Men egentligen vad inbillar du dig likheterna är?
För du är ju miltals ifrån.
Och skulle utan som helst problem ge ett betyg 6,5-7 för The Walking Dead.
Och inte heller försökte jag övertyga andra att det inte var bra, det jag kom fram till var att den inte var för mig.

Medans du gråter över homosexualitet som en homofob, och har en massa irrelevans för serien, och sen försöker du övertyga alla andra hur kass det är.

Och sen det sist extremt mest komiska, du fortsätter och titta

Vad ska vi göra med denna irrelevans?
Du får väl gå och ta en koll mellan hennes ben och avgöra själv vad hon är?
Men korrekt man kan kalla sig för vad som helst, men könet är kvinna och respekten är solid fortfarande med detta fakta.

Men såklart ska man vara hövlig, så ska man väl kalla henne vid förnamn eller efternamn.
Dock rätt ointressant, då detta är en TV-serie och karaktär.
Svara på frågan istället för att virra runt om annat din bög.

Vad gäller, din åsikt om serien eller betyget från massorna?
Citera
2025-05-07, 15:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Svara på frågan istället för att virra runt om annat din bög.

Vad gäller, din åsikt om serien eller betyget från massorna?
Ja, jag gett betyg på The Walking Dead, kan du inte läsa siffror eller vad är det som går sönder för dig?

Håller med homosexualitet är rätt ointressant för seriens underhållningsvärde.

Inser också att du flydde från alla frågor.
Men det är så enkelt att när vi vuxna inte tycker om en TV-serie, så slutar vi titta.
Hur går det för dig?
Och varför försöker du övertyga alla om hur dålig serien är, även här en skillnad, då jag berättade att negan var droppen som fick mig sluta titta.

Eller försöker du inbilla dig bara för en serie har ett betyg så måste man titta, är det där ifrån du kommer?

Det jag säger med betygen är att folk håller inte med er alls i er konstiga kritik som är ändlös.
Min kritik är ett ord, även om fängelsetiden i The Walking Dead var inge vidare heller.
Så när ska du bli vuxen och sluta tittat då, för uppenbarligen så fortsätter du titta och berättar att det är inte dåligt.
Ändå gnäller du som ett litet barn om de hemska homosexuells
(Antar ett nytt skräp inlägg kommer och glömmer av sakligheten.)
Och vi resten undrar fortfarande varför man skulle ge sig på homosexuella för, finns liksom ingen som helst logik när det finns riktiga saker att ta tag i.
Citera
2025-05-07, 15:33
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ja, jag gett betyg på The Walking Dead, kan du inte läsa siffror eller vad är det som går sönder för dig?

Håller med homosexualitet är rätt ointressant för seriens underhållningsvärde.

Inser också att du flydde från alla frågor.
Men det är så enkelt att när vi vuxna inte tycker om en TV-serie, så slutar vi titta.
Hur går det för dig?
Och varför försöker du övertyga alla om hur dålig serien är, även här en skillnad, då jag berättade att negan var droppen som fick mig sluta titta.

Eller försöker du inbilla dig bara för en serie har ett betyg så måste man titta, är det där ifrån du kommer?

Det jag säger med betygen är att folk håller inte med er alls i er konstiga kritik som är ändlös.
Min kritik är ett ord, även om fängelsetiden i The Walking Dead var inge vidare heller.
Så när ska du bli vuxen och sluta tittat då, för uppenbarligen så fortsätter du titta och berättar att det är inte dåligt.
Ändå gnäller du som ett litet barn om de hemska homosexuells
(Antar ett nytt skräp inlägg kommer och glömmer av sakligheten.)
Och vi resten undrar fortfarande varför man skulle ge sig på homosexuella för, finns liksom ingen som helst logik när det finns riktiga saker att ta tag i.

Herregud vad efterbliven du är, du kan ju knappt sätta ihop en läsbar mening.

Du säger gång på gång att folk som är kritiska till LTOU har fel pga betyget från massorna säger att den är bra.

Med andra ord har du fel om walking dead, ditt betyg och vad du tycker är irrelevant då det generella betyget påstår annat, påtal om logik

Jag har då aldrig påstått att LTOU är dåligt, tvärtom så var säsong 1 riktigt bra, avsnitt 1 i säsong 2 ok, avsnitt 2 riktigt bra, 3 ok, 4 kasst.

Du stör dig mer på att folk är trötta på hur woke serier är idag än vad folk stör sig på att dom är woke, i flera veckor har du tjajat på om homofobi och allt där till.

Låt mig gissa, du blev överlycklig när det kom fram att Snape i Harry Potter, beskriven som likblek i böckerna kommer att spelas av en neger?
Citera
2025-05-07, 15:36
Medlem
Är det bara jag som tycker att det är värdelöst när man inte riktigt kan se vad som händer för att det är för mörkt.
Citera
2025-05-07, 16:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Herregud vad efterbliven du är, du kan ju knappt sätta ihop en läsbar mening.

Du säger gång på gång att folk som är kritiska till LTOU har fel pga betyget från massorna säger att den är bra.

Med andra ord har du fel om walking dead, ditt betyg och vad du tycker är irrelevant då det generella betyget påstår annat, påtal om logik

Jag har då aldrig påstått att LTOU är dåligt, tvärtom så var säsong 1 riktigt bra, avsnitt 1 i säsong 2 ok, avsnitt 2 riktigt bra, 3 ok, 4 kasst.

Du stör dig mer på att folk är trötta på hur woke serier är idag än vad folk stör sig på att dom är woke, i flera veckor har du tjajat på om homofobi och allt där till.

Låt mig gissa, du blev överlycklig när det kom fram att Snape i Harry Potter, beskriven som likblek i böckerna kommer att spelas av en neger?
Jag gillar inte The Walking Dead efter säsong ett, och?

Om det är inte dåligt, varför gråter du som ett litet barn för?
Vilken woke, Tv-serien följer spelen.

Nog inte ens sett alla harry potter, men vad skulle det ha för betydelse för underhållningen menar du?

När man som du går ad hoinem, så inser man att du redan vet att du har fel.

Och från denna punkt svarar jag inte på några av dina frågor, då du ignorerar alla mina.
Det verkar även att du inte mår bra över att jag är vuxen och ta egna beslut utan försöker övertyga världen att det är så dåligt.
Och varför man ska ge sig på homosexuella är en gåta fortfrande, för det är liksom deras minsta problem(Om man ens kan kalla det för problem och med tanke de kan delta i genpolen oavsett )
Citat:
Ursprungligen postat av Manderville
Är det bara jag som tycker att det är värdelöst när man inte riktigt kan se vad som händer för att det är för mörkt.
Sett det innan i serier, och misstänker det är för skapa en svårtydd omgivning och som ska förhoppningsvis överraska med något hemskt.

När man spelar går sånt här lösa med höja ljuset, men dagens TV-apparater så bör det gå göra samma och att det blir lite tydligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in