Citat:
Visst gör hon ett bra jobb för serien.
Ni som påstår att Bella ramsey gör ett bra jobb har helt enkelt låg standard och kan omöjligen ha sett filmer/serier där skådespeleriet är makalöst bra.
Nästan lite efterblivet att sitta och påstå att hon är en bra skådespelare i denna serien så det passar ju in på dig.
Och innan det kommer något argument om hur ung hon är så finns det gott om unga skådespelare som är naturliga framför kameran och gör ett utmärkt jobb och, vissa föds med det och det har Bella definitivt inte gjort.
Nästan lite efterblivet att sitta och påstå att hon är en bra skådespelare i denna serien så det passar ju in på dig.

Och innan det kommer något argument om hur ung hon är så finns det gott om unga skådespelare som är naturliga framför kameran och gör ett utmärkt jobb och, vissa föds med det och det har Bella definitivt inte gjort.
Jag har aldrig sagt hon är ung, jag har sagt hon ser ung ut.
Och ja, det finns tusentals unga kvinnor som skulle vara bra i serien.
Och?
Nu har vi Ramsey och hon gör ett gott arbete för serien, och de som sätter betyg håller med om också, som 90,9% av tittarna sätter 7 eller bättre i betyg.
Och fånarna som inte kan något alls om film och TV är endast 3,5%.
SÅ bevisligen gör hon ett bra jobb, kan någon göra det bättre, kanske det, men vad är det för mening ha en längre diskussion om det för?
Undrar för det är ju helt betydelselöst för underhållningen som vi får i rutan.
Citat:
Jag väntar in serien, och sen tittar jag om säsong ett och spelar part 1, sen säsong två och sen spelar part 2.
Tycker avsnittet överlag var bra. Många fina sekvenser från spelet och höjdpunkten i avsnittet var väl egentligen de 15-20 minutrarna från att de tar sig till TV stationen till att de anländer till biografen. Sen finns det väl några saker som kanske inte var lika bra, det kändes t.ex. lite forcerat hur snabbt vissa saker händer i biografen mot slutet men det sabbar väl inte det övriga som jag gillade i avsnittet.
Det jag saknar i avsnittet är väl mest att Ellie borde vara mer hämndlysten. De är ju ändå på uppdrag för att mörda ett gäng personer som hämnd men det glöms bort lite just i detta avsnittet. Eller så är det ett medvetet val för att serien's Ellie inte ska vara lika extrem som i spelet.
Men men, tycker personligen 2an är ett fantastiskt spel (skulle t.o.m hålla det högre än första) så jag förväntar mig inte direkt att serien lyckas lika bra.
Det jag saknar i avsnittet är väl mest att Ellie borde vara mer hämndlysten. De är ju ändå på uppdrag för att mörda ett gäng personer som hämnd men det glöms bort lite just i detta avsnittet. Eller så är det ett medvetet val för att serien's Ellie inte ska vara lika extrem som i spelet.
Men men, tycker personligen 2an är ett fantastiskt spel (skulle t.o.m hålla det högre än första) så jag förväntar mig inte direkt att serien lyckas lika bra.
Känns som jag har ett par timmar med trevlig underhållning framför mig