2025-05-06, 08:33
Medlem
YP4XQs avatar
De har ju endast sina egna landsmän att tacka. Försöka skylla på de som bara vill ha lugnt på sina ställen är ju ganska lågt.
Citera
2025-05-06, 08:33
Medlem
Litar inte en sekund på Aschberg.

Åsiktsregistrerande svin.

Han kan väl göra ett reportage om strukturell rasism i Israel?
Citera
2025-05-06, 08:34
Medlem
Litar inte en sekund på Aschberg.

Åsiktsregistrerande svin.

Citera
2025-05-06, 08:38
Medlem
Jag tänker att man vill stoppa unga killar som dyker upp i gäng, speciellt från förorten
Man vill inte heller att de samlas i större grupper inne på krogen

Med tanke på hur mycket skjutningar det är runt om i landet
Så blir nog de flesta överkänsliga för risker

Kommer det lite äldre, med en partner. Så skulle jag släppa in dessa
Ingen vill ha kulsprutedueller inne på sin krog
Citera
2025-05-06, 08:39
Avstängd
Severlohs avatar
Män överhuvudtaget blir inte insläppta på nattklubbar i Stockholm, dörrvakterna där är sinnessjuka och får göra precis vad de vill.
Citera
2025-05-06, 08:42
Medlem
Som restaurangägare och krögare har man ju sin rätt att välja klientel.
Om många "svarta" som de säger i reportaget ofta inte konsumerar alkohol är de inga som genererar vinst för etablissemanget. Enkelt då att sikta på potentiella fylltrattar, dvs svenska klena pojkar som vakterna kan rå på ifall de blir för fulla. Jag är "vit" men hade lite problem ett tag att komma in på klubbar då man var lite för krallig/såg kanske lite farlig ut... de var väldigt tveksamma då jag skulle in ha ha ha... Men jag var ju rätt snäll mot de snälla!
Tror att detta reportage som vanligt är vinklat. Hur var de alla klädda?
Hade de "svarta" en enkel billig täckjacka och halvdana lortiga byxor?
Svarta kanske hade ofriserat hår?
"vita" killarna toppdressade med fina frisyrer och luktade soja?

Men i slutändan krogen bestämmer.
Citera
2025-05-06, 08:53
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Jag jobbade i kroginsläppet på 80- och 90-talet och då var det i alla fall typ så här att blev det för mycket babbar på ett ställe så försvann brudarna, och sen konsumerande svenssons och inte sällan blev det grupperingar från förorterna som sökte bråk med varandra. Lösning var i många fall att stänga för ombyggnad i några månader och sen byta vakter och inriktning. Trodde iofs att de hade fått bort mycket av den där så kallade rasismen iom att de ställde OVs i många av dörrarna, men där hade jag visst fel.

Ska ge mig på en mansplaining (genx)
Har extremt svårt att tro att ränderna går ur, utan det är som vanligt när babbar blir en grupp, ska de genast visa sig på styva linan för att imponera på tjejerna, visa dominans, då har svenska grabbar 2 val, stå upp för sig själva eller visa underkastelse. Givetvis blir det då bråk... eller så tröttnar de och går till andra ställen. Svenskar går ju ut för att dricka och ha kul, inte för att nyktra gå runt och leta lätta offer att ta med till en lägenhet och våldta med bruushorna och taxichauffören.

Iom att svenskar dricker alkohol är de naturliga kunder till någon som driver en bar.
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2025-05-06 kl. 08:56.
Citera
2025-05-06, 08:57
Medlem
Stygotiuss avatar
Självklart vill krogarna ha ett attraktivt klientel som besöker dem. Det innebär att släppa in (snygga) tjejer och såklart inte invandrare. Vem har missat detta? Blir Aschberg förvånad över att tjejer har lättare att komma in också?
Citera
2025-05-06, 08:59
Medlem
TheGretaResets avatar
Måste man släppa in invandrare som glor på alla tjejer så de tycker det är otrevligt och slutar gå dit.

Invandrare som inte ens vet hur man använder en toalett (läs på om alla försök om hur man försökte lära taxichaufförerna på arlanda att inte stå upp på ringen och skita, en kamp man till slut fick ge upp och bygga kameltoaletter).
Citera
2025-05-06, 09:00
Medlem
kalkryggars avatar
Är det rätt eller fel, ska krögarna få bestämma, ska lagen bestämma regler?

Det man kan tänka på är vad förväntar man sig av en grupp som inte tillåts delta i samhället? Givetvis så kommer de att protestera. Många av dem gör det genom kriminalitet, genom att misshandla svennen som bara glider in etc.

Några försöker den diplomatiska vägen med att prata, debattera etc. Men när de försöker, försöker och försöker utan att nå framgång så kokar det över även för dem och topplocket går. Vi får det samhället som vi skapar och dagens samhälle är extremt trasigt. Är det verkligen någon som tycker det är konstigt?

Det här är verkligen inget nytt. När jag växte upp så var några kompisar som var iranier riktigt välskötta, välklädda, välfrissade. De hade bra betyg i skolan och de blev alltid nekade inträde. Klart som fan att de tröttnade och så började de sälja knark på uteställena för då fixade gängen så de kom in.

Som sagt, vad förväntar man sig?

Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1

Finns ingen så han behöver inte ens 1 sekund till det.
Citera
2025-05-06, 09:03
Medlem
Raktinyllets avatar
Det har inte med rasism att göra, de förlorar betalande kunder om de släpper in massa aggressiva människor som tafsar och bråkar. Det handlar om att svarta och invandrare är kraftigt överrepresenterade. Precis som många inte vill ha en man som barnvakt till sina barn, det handlar inte om manshat, det handlar om att män är kraftigt överrepresenterade när det kommer till övergrepp på barn.
Citera
2025-05-06, 09:05
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Restauranger, barer och nattklubbar --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem