2025-04-29, 15:36
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pipele
Vilka tror ni får kaptensrollerna?
Personligen tror jag att det står mellan Backlund, Foppa, Raymond, Larsson och Zibanejad, eventuellt Hedman och EK65 om de tackar ja.
Backlund har vunnit VM som kapten förut och känns som den som ligger närmast till att få C:et. Han är också kapten i Calgary.
Raymond gör sitt tredje raka VM och har haft ett A på bröstet båda de andra turneringarna, tycker även att det ska premieras att man kommer till VM varje år man kan.
Zibanejad och Foppa är kanske lagets största stjärnor och har båda ett A i NHL.
Som du sa det ska gynnas man kommer till vm om man kan, det har inte foppa och zibanejad gjort direkt, så mitt förslag är backlund med, och detta kan vara hans sista vm med fö.
Citera
2025-04-29, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
EK 65 är den bästa backen de senaste 15 åren i NHL. Tog nästa Ottawa själv till en SC-final. Har aldrig hänt tidigare att en back varit så viktig för ett lag som under den säsongen. Helt omöjlig prestation.

Du måste lära dig att kunna värdera prestationer.

Du måste kunna lära dig att dra ut tungan ur Erik Karlssons röv, för ingen utanför Sverige skulle påstå att EK är så fantastisk som du anser. Duktig offensivt? Visst, men en säkerhetsrisk bakåt och därför kommer han aldrig klassas som en av de bästa försvararna.

" Har aldrig hänt tidigare att en back varit så viktig för ett lag som under den säsongen."

Bullshit, i så fall hade han vunnit Hart Trophy, och backar som Pronger och Orr har vunnit det priset förr.
Citera
2025-04-29, 15:39
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Ingen hockeykunnig utanför Sverige anser att Erik Karlsson är det. Ray Bourque anses vara en av de bästa backarna genom tiderna, Erik Karlsson anses det verkligen inte. Ray Bourque har +528 i sin karriär trots mediokert lag, Erik Karlsson har -123. När han gjorde 101 poäng hade han -26.

101 på en säsong en helt omöjlig prestation? Roman Josi gjorde väl bara 5 poäng mindre någon säsong innan, är 5 poäng mycket tycker du?

Om Roman Josi kunde vara så nära är jag övertygad om att Makar eller Hughes kan göra än mer i framtiden. Roman Josi låg dessutom på + när han gjorde så många poäng, mycket bättre prestation än att vara någon 4:e forward som är inne på massvis med baklängesmål.
Varför har inte Jossi vunnit fler norris än karlsson då? och varför har han gjort mindre poäng totalt i nhl? någon utanför sverige måste ju tycka karlsson är bra då eftersom det ger han priset för bästa back i ligan fler än en gång, är det här verkligen så svårt förstå? Eller tror du svenskarna bestämmer vem som vinner norris?
Citera
2025-04-29, 15:42
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Och förresten Erik är inte världens bästa back de senaste 15 åren
Men bra är han, men inte den bästa
Kollade just EK har minus 123 under NHL karriären
Nej, inte världens bästa bak således.
Å backen med bäst plus minus är den bäste enligt dig? du vet det spelar roll vilket lag du spelar i för den statistiken samt om du spelar boxplay och pp har med stor betydelse.
Citera
2025-04-29, 15:43
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Haha du försöker vända och vrida på saker så att de ska passa din väldigt skräddarsydda mall. En finsk har vunnit fler Stanley Cups, då försöker du ändra till kaptener som vunnit Stanley Cups så att det ska finnas något Sverige är bättre på, så otroligt patetiskt och helt värdelös fakta dessutom som inte betyder något.

Vad är nästa grej du ska komma på? Vilken svensk spelare som vunnit fler Stanley Cups än en finne utan mjälte? För då vinner ju Sverige överlägset med 1-0.

Jo jag har koll, jag glömde bara bort honom eftersom han inte spelat på flera år. Intressant att du inte hade en aning om däremot att ingen svensk slagit Loob i mål och att du trodde Rantanens mål var slutspelet inkluderat. Du visste alltså inte att det spelas 82 matcher i grundserien, där kan man snacka okunskap. Att inte veta att finnar gjort fler mål både under karriär och säsong är också pinsam okunskap.
Lite roligt du glömt bort Landeskog han har inte spelat på tre år men Lidström kommer du ihåg, det var väl minst 15år sedan han spelade om inte mera, nej du är bara okunnig och det märks ju här tydligt.
Citera
2025-04-29, 15:44
Medlem
Citat:
Herregud, du vet inget om historien. Du blir helt avklädd.😊 Att jämföra svenska spelare med finländska i NHL🤭 ” Så många finländare har lyft bucklan bla bla”🤣

Jag vet betydligt mer än vad du gör uppenbarligen.

Jag jämförde vilka enskilda spelare som gjort flest poäng, flest mål, vunnit flest Stanley Cups etc och alla råkar vara finska spelare VS. svenska, detta trots att Finland har flera miljoner färre antal invånare.

Sverige borde vara mer dominanta med ett dubbelt så stort land. Varför har ingen svensk gjort 50 mål sedan Håkan Loob?

TVÅ finska spelare (Kurri och Selänne) har gjort fler poäng och mål genom hela sina karriär än bäste svensken (Sundin). Varför är det så när Sverige har många fler invånare och är världens bästa hockeyland?
Citera
2025-04-29, 15:45
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
https://puckprose.com/2020/09/14/ranking-nhl-award-important-pointless/

Kolla man även på diskussioner på nätet rankas Conn Smythe högre överallt.

"Being the most important player to the most important goal"

Conn Smythe är ju uppenbarligen i klass med Hart Trophy, som är grundseriens MVP. Slutspelets MVP är ännu större.

Du är ju dement. Du påstod också att Rantanens 55 mål var inklusive slutspel, har du glömt det också?
hahhahaha puckprose.com är det din källa ahhahahahah som sagt jag börjar tro du ahr en kromosom för mycket.
Citera
2025-04-29, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Å backen med bäst plus minus är den bäste enligt dig? du vet det spelar roll vilket lag du spelar i för den statistiken samt om du spelar boxplay och pp har med stor betydelse.

Du bevisar om och om igen att du inte kan någonting om ishockey. Gör du mål i powerplay och släpper in mål i boxplay så räknas detta inte in i plusminus-statistiken. Du visar om och om igen att du inte kan ett skit, mupp.
Citera
2025-04-29, 15:48
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Herregud, du vet inget om historien. Du blir helt avklädd.😊 Att jämföra svenska spelare med finländska i NHL🤭 ” Så många finländare har lyft bucklan bla bla”🤣
Det går tyvärr inte diskutera med en person som drar ner brallorna och och särar på skinkorna så fort en finns hockey spelare kommer förbi, finns det verkligen ingen tråd om finlands deltagande i vm han kan skriva smörja i istället? jag menar han gillar och hejar uppenbarligen inte på sverige så vad gör han ens här?
Citera
2025-04-29, 15:48
Medlem
Citat:
hahhahaha puckprose.com är det din källa ahhahahahah som sagt jag börjar tro du ahr en kromosom för mycket.

Alla med hjärna begriper att slutspelets MVP är större än ett jävla backpris, du är ju fan ett sär som inte ens vet att PP o BP inte spelar in i plusminus HAHAHAHAA
Citera
2025-04-29, 15:50
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Du bevisar om och om igen att du inte kan någonting om ishockey. Gör du mål i powerplay och släpper in mål i boxplay så räknas detta inte in i plusminus-statistiken. Du visar om och om igen att du inte kan ett skit, mupp.
alltså spelar det roll för då förs ju inte den statistiken, förstår du inte ens en sådan enkel sak heller? Lirar du boxplay och pp mycket och gör det bra där och inte lirar så mycket fem emot fem så syns alltså inte det, du förstod inte det var det jag menade heller
Citera
2025-04-29, 15:55
Medlem
Citat:
alltså spelar det roll för då förs ju inte den statistiken, förstår du inte ens en sådan enkel sak heller? Lirar du boxplay och pp mycket och gör det bra där och inte lirar så mycket fem emot fem så syns alltså inte det, du förstod inte det var det jag menade heller

Skulle varit nåt sorts kunskapsprov man får genomgå för att kommentera i hockeytrådarna så man kan sålla bort dyngbaggar som Anonym555. Hade man sluppit mycket dravel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in