2025-04-29, 10:07
Medlem
Okey jag vill inte leka polis eller något sånt men varför håller vi oss inte till ämnet?? Tror ni Dahlin ansluter?hedman om dem nu åker ut nästa match?
Citera
2025-04-29, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackanponke
Okey jag vill inte leka polis eller något sånt men varför håller vi oss inte till ämnet?? Tror ni Dahlin ansluter?hedman om dem nu åker ut nästa match?

Håller med! Otroligt jobbig diskussion för oss som endast vill snacka om VM.
Känns tyvärr inte som Dahlin kommer i år men däremot tror jag Hedman kommer. Han har historiskt sett kommit nästan varje gång han kunnat.
Citera
2025-04-29, 11:11
Medlem
Vilka tror ni får kaptensrollerna?
Personligen tror jag att det står mellan Backlund, Foppa, Raymond, Larsson och Zibanejad, eventuellt Hedman och EK65 om de tackar ja.
Backlund har vunnit VM som kapten förut och känns som den som ligger närmast till att få C:et. Han är också kapten i Calgary.
Raymond gör sitt tredje raka VM och har haft ett A på bröstet båda de andra turneringarna, tycker även att det ska premieras att man kommer till VM varje år man kan.
Zibanejad och Foppa är kanske lagets största stjärnor och har båda ett A i NHL.
Citera
2025-04-29, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pipele
Vilka tror ni får kaptensrollerna?
Personligen tror jag att det står mellan Backlund, Foppa, Raymond, Larsson och Zibanejad, eventuellt Hedman och EK65 om de tackar ja.
Backlund har vunnit VM som kapten förut och känns som den som ligger närmast till att få C:et. Han är också kapten i Calgary.
Raymond gör sitt tredje raka VM och har haft ett A på bröstet båda de andra turneringarna, tycker även att det ska premieras att man kommer till VM varje år man kan.
Zibanejad och Foppa är kanske lagets största stjärnor och har båda ett A i NHL.

Tror nog Backlund eller Hedman som kapten. Om ni hedman kommer men visst foppa kanske med. Otroligt svårt haha
Citera
2025-04-29, 11:49
Medlem
2n00b4Us avatar
Hoppas Ullmark ansluter ifall Ottawa åker ut mot Toronto.
Citera
2025-04-29, 13:53
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Varför spelade Ray Bourque i ett mediokert lag hela sitt liv? ( förutom 2001)Vann ändå 5 Norris Trophy.

EK 65 är den bästa backen de senaste 15 åren i NHL. Tog nästa Ottawa själv till en SC-final. Har aldrig hänt tidigare att en back varit så viktig för ett lag som under den säsongen. Helt omöjlig prestation.

101 p på en säsong är en helt omöjlig prestation. Dessutom i ett av de sämre lagen.

Du måste lära dig att kunna värdera prestationer.

Plus / minus statistiken brukar vara en viktig indikation på en spelare och i synnerhet då backar .
Har du koll på E Karlsson?
Bara stirra sig blind på mål och poäng om man samtidigt har minusstatik blir lite missvisande.
Citera
2025-04-29, 13:56
Medlem
krackelerars avatar
Och förresten Erik är inte världens bästa back de senaste 15 åren
Men bra är han, men inte den bästa
Kollade just EK har minus 123 under NHL karriären
Nej, inte världens bästa bak således.
Senast redigerad av krackelerar 2025-04-29 kl. 14:06.
Citera
2025-04-29, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Det är du som påstår den som har vunnit mest stanleycups är den bäste jag tog bara ett exempel för dig som motbevisar dig, lite roligt dessutom att du inte har koll på Landeskog var kapten när colorado vann stanleycup senast heller som sagt du vet ju ingenting och hejar bara på finland och är helt kuvad under alla finländska spelare.

Haha du försöker vända och vrida på saker så att de ska passa din väldigt skräddarsydda mall. En finsk har vunnit fler Stanley Cups, då försöker du ändra till kaptener som vunnit Stanley Cups så att det ska finnas något Sverige är bättre på, så otroligt patetiskt och helt värdelös fakta dessutom som inte betyder något.

Vad är nästa grej du ska komma på? Vilken svensk spelare som vunnit fler Stanley Cups än en finne utan mjälte? För då vinner ju Sverige överlägset med 1-0.

Jo jag har koll, jag glömde bara bort honom eftersom han inte spelat på flera år. Intressant att du inte hade en aning om däremot att ingen svensk slagit Loob i mål och att du trodde Rantanens mål var slutspelet inkluderat. Du visste alltså inte att det spelas 82 matcher i grundserien, där kan man snacka okunskap. Att inte veta att finnar gjort fler mål både under karriär och säsong är också pinsam okunskap.
Citera
2025-04-29, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Plus / minus statistiken brukar vara en viktig indikation på en spelare och i synnerhet då backar .
Har du koll på E Karlsson?
Bara stirra sig blind på mål och poäng om man samtidigt har minusstatik blir lite missvisande.

Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Och förresten Erik är inte världens bästa back de senaste 15 åren
Men bra är han, men inte den bästa
Kollade just EK har minus 123 under NHL karriären
Nej, inte världens bästa bak således.

Går inte att föra en vettig diskussion med personer som har sin tunga så långt upp i Erik Karlssons anal.
Citera
2025-04-29, 15:27
Medlem
Citat:
Har du någon källa på Conn smythe trophy har den statusen du förespråkar eller är det bara vad du tycker och tror och hittar på?

https://puckprose.com/2020/09/14/ranking-nhl-award-important-pointless/

Kolla man även på diskussioner på nätet rankas Conn Smythe högre överallt.

"Being the most important player to the most important goal"

Conn Smythe är ju uppenbarligen i klass med Hart Trophy, som är grundseriens MVP. Slutspelets MVP är ännu större.

Citat:
Citera gärna vart jag skrivit det, nej just det de kan du inte för det har jag inte gjort, ytterligare en lögn och påstående ifrån din sida som inte håller.

Du är ju dement. Du påstod också att Rantanens 55 mål var inklusive slutspel, har du glömt det också?
Citera
2025-04-29, 15:31
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Haha du försöker vända och vrida på saker så att de ska passa din väldigt skräddarsydda mall. En finsk har vunnit fler Stanley Cups, då försöker du ändra till kaptener som vunnit Stanley Cups så att det ska finnas något Sverige är bättre på, så otroligt patetiskt och helt värdelös fakta dessutom som inte betyder något.

Vad är nästa grej du ska komma på? Vilken svensk spelare som vunnit fler Stanley Cups än en finne utan mjälte? För då vinner ju Sverige överlägset med 1-0.

Jo jag har koll, jag glömde bara bort honom eftersom han inte spelat på flera år. Intressant att du inte hade en aning om däremot att ingen svensk slagit Loob i mål och att du trodde Rantanens mål var slutspelet inkluderat. Du visste alltså inte att det spelas 82 matcher i grundserien, där kan man snacka okunskap. Att inte veta att finnar gjort fler mål både under karriär och säsong är också pinsam okunskap.
jag skiter fullständigt i om man vunnit stanley cup eller inte jag har förnuft nog förstå att det inte avgör hur bra en enskild spelare faktist är tillskillnad ifrån dig.

Du däremot du tror att finland är bäst igenom tiderna för en finsk spelar vann 5 stanley cup på 80 talet när han lirade med de klart bästa spelrna på den tiden bla Gretzky, sedan tror du rantanen är värdns bäste forward för han lyckades göra 55mål en säsong, vad har han gjort iår utan sin omgivning endast 32 och ahr inte ens gjort över 300mål totalt hans målsnitt är sämre än de flesta svenska toppforwards, men det här är saker du aldrig kommer förstå.
Citera
2025-04-29, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Varför spelade Ray Bourque i ett mediokert lag hela sitt liv? ( förutom 2001)Vann ändå 5 Norris Trophy.

EK 65 är den bästa backen de senaste 15 åren i NHL. Tog nästa Ottawa själv till en SC-final. Har aldrig hänt tidigare att en back varit så viktig för ett lag som under den säsongen. Helt omöjlig prestation.

101 p på en säsong är en helt omöjlig prestation. Dessutom i ett av de sämre lagen.

Du måste lära dig att kunna värdera prestationer.

Ingen hockeykunnig utanför Sverige anser att Erik Karlsson är det. Ray Bourque anses vara en av de bästa backarna genom tiderna, Erik Karlsson anses det verkligen inte. Ray Bourque har +528 i sin karriär trots mediokert lag, Erik Karlsson har -123. När han gjorde 101 poäng hade han -26.

101 på en säsong en helt omöjlig prestation? Roman Josi gjorde väl bara 5 poäng mindre någon säsong innan, är 5 poäng mycket tycker du?

Om Roman Josi kunde vara så nära är jag övertygad om att Makar eller Hughes kan göra än mer i framtiden. Roman Josi låg dessutom på + när han gjorde så många poäng, mycket bättre prestation än att vara någon 4:e forward som är inne på massvis med baklängesmål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in