2025-04-29, 11:36
Avstängd
One2Manys avatar
https://www.expressen.se/noje/influencern-stalkades-i-nio-ar-berattar-i-tv/

Citat:
Tränings- och tv-profilen My Martens utsattes för stalkning i nästan ett decennium. I dokumentärserien ”Vad är det för hemskt som My Martens har gjort egentligen?” får tittarna följa influerarens kamp mot de okända förövarna.

”Det började med nätkommentarer, men sommaren 2016 spårade det ur. När de handskrivna breven började komma – brev på brev – förstod jag att det inte bara handlade om en knäppis. Det fanns ett mönster, och allt fler märkliga saker började hända”, säger Martens i ett pressmeddelande.

I dokumentären avslöjas även vilka som ligger bakom trakasserierna.

Titeln på dokumentären kommer från (historiens sämst döpta) FB-tråd: (FB) Vad är det för hemskt My Martens gjort egentligen?

Jag förutspår att vi snart kommer se några avslutade konton på FB, bunch of fucking low-lifes
Citera
2025-04-29, 12:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many

Titeln på dokumentären kommer från (historiens sämst döpta) FB-tråd: (FB) Vad är det för hemskt My Martens gjort egentligen?

Jag förutspår att vi snart kommer se några avslutade konton på FB, bunch of fucking low-lifes

Jag har tänkt det många gånger, att det kanske inte är så supersnällt med den där trådtiteln.
Citera
2025-04-29, 13:03
Medlem
Hannitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many

Som clickbait är tråden en av de BÄST döpta. Vet inte hur många gånger jag klickat på den när den dykt upp i flödet "aktuella ämnen", trots att jag inte har en aning om vem My Martens är. Hade tråden hetat "Skvaller om My Martens" hade jag aldrig klickat på den.

Minns dock inte vad det var för "hemskt" hon har gjort... så jag riskerar nog klicka på den igen.
Citera
2025-04-30, 21:22
Medlem
Varför ger sig folk här på henne överhuvudtaget???
Varför finns det ondskefulla människor som totalt utan någon som helst anledning tycker att de tar sig rätt att utsätta en bra person som kanske inte direkt gjort andra förnär, som de aldrig någonsin haft
Jag är man o kvinnor borde ta makten så mycket oftare än män på planeten denna här

Mobbare borde låsas in i minst 12-18 år som håller på med terror i 9 år
Citera
2025-05-02, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Englishisoverrated
Varför ger sig folk här på henne överhuvudtaget???
Varför finns det ondskefulla människor som totalt utan någon som helst anledning tycker att de tar sig rätt att utsätta en bra person som kanske inte direkt gjort andra förnär, som de aldrig någonsin haft
Jag är man o kvinnor borde ta makten så mycket oftare än män på planeten denna här

Mobbare borde låsas in i minst 12-18 år som håller på med terror i 9 år

Som de aldrig pratat med i sina liv tidigare, tänkte ja skriva strax under mitten där i texten
Citera
2025-05-02, 05:42
Medlem
Helt sjukt hur folk kan snöa in på en slumpvis människa på det viset. Alltid undrat varför tråden hela tiden ligger på aktuella ämnen. Har ingen aning vem människan är men hon kan väl rimligen inte vara värd denna extrema uppmärksamhet? 10 miljoner visningar??
Citera
2025-05-02, 07:10
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannity
Som clickbait är tråden en av de BÄST döpta. Vet inte hur många gånger jag klickat på den när den dykt upp i flödet "aktuella ämnen", trots att jag inte har en aning om vem My Martens är. Hade tråden hetat "Skvaller om My Martens" hade jag aldrig klickat på den.

Minns dock inte vad det var för "hemskt" hon har gjort... så jag riskerar nog klicka på den igen.

Vad titeln befarar håller jag HELT MED! Titeln är genial. ligger ofta högt och jag klickar av ren reflex in för att läsa skvaller om man funnit något hemskt, utan att fortfarande egentligen veta säkert vem My Martens ”är”.
Citera
2025-05-02, 10:55
Avstängd
vichy6s avatar
Jag funderar lite på hur dokumentären kom till. My själv säger att hon ”fick möjligheten i sitt knä” eller liknande.

Är det möjligen så att Läckbergs produktionsbolag hade en idé och letade efter en någorlunda halvkänd person att passa in?

Förutsätter att stalkern blir avslöjad, då blir dokumentären någorlunda trovärdig.

Det fanns någon dokumentär om den där militären och en galen tjej ( tråd finns här ), den var välgjord. Så tänkermig något liknande, dvs med dom.

Eller va? den ska väl inte handla om FB:s skvallertråd?
Citera
2025-05-05, 02:58
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Såg reklam för dokumentären och tänkte direkt på Flashback.
Citera
2025-05-05, 21:36
Medlem
Dumdrygs avatar
Spännande. Snart kanske det kommer en tråd som heter My's stalker.
Karma kommer drabba stalkern.
Citera
2025-05-05, 21:47
Medlem
Dumdrygs avatar
Det är ju uppenbart att det är en äldre kvinna som är stalkern. Syns på handstilen och på ordval som "lumpbod".
Intressant när det kommer fram vem stalkern är. Personen lär ju inte kunna visa sig ute i samhället längre.

Edit: Tydligen hittar de stalkern i dokumentären. Det verkar vara en äldre kvinna. Finns bild på avstånd här.
https://www.hant.se/noje/my-martens-mardrom-inte-over-attacken-mot-hennes-barn-stalkerjavlen-fortsatter/10817872

"Genom hårt och noggrant arbete lyckades teamet till slut hitta stalkern.

Kvinnan visar sig redan ha blivit ertappad en gång tidigare – men då för att trakassera en annan mammabloggare, Xxxxxxx, och avslöjades av Robert Aschbergs tv-program Trolljägarna redan 2015.

När Xxxxxx får se stalkerns brev till My är hon helt säker – det är samma person som under två år skickade brev till henne."
Senast redigerad av Dumdryg 2025-05-05 kl. 22:16.
Citera
2025-05-05, 22:48
Medlem
Kalle.webmasters avatar
Jag såg dokumentären om henne på 4:an tidigare i kväll. Har ärligt talat aldrig hörta talas om att hon haft mer problem mer än att hennes blomsterbutik - Mys Blommor i Arntorp - gick i konkurs för många år sedan. Jag är ju själv född på Öland fast jag numera bor i Kalmar. Och jag har köpt väldigt mycket otroligt fräscha blommor av henne på den tiden hon drev blomsterbutiken söder om Färjestaden på Öland.

Jag beklagar verkligen att hon fått problem med stalkers som förföljer henne. Hon är verkligen värd ett bättre liv. My är en underbar brud. Varför inte flytta tillbaka till Öland och starta om på nytt. Ta med dig sonen och mannen och njut av den öländska naturen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in