2025-04-29, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Nej, enligt dig är ju Erik Karlssons bästigast i hela världen eftersom han varken har Stanley Cup, VM-guld eller Conn Smythe.

I själva verket har han aldrig vunnit någonting alls på seniornivå i lag, men detta är minsann inte Erik Karlssons fel, för han bästigast i hela världen och världens bästigaste back både offensivt och defensivt.

Är det någons fel så är det Erik Karlssons dåliga lagkamrater, för Erik Karlsson har haft den stora oturen att spela i dåliga skitlag trots att han själv är bästigast i hela världen.

Även när han spelat i Tre Kronor är det hans dumma, dumma lagkamraters fel att han inte vann guld där heller, trots att Tre Kronor är bästigast i hela världen och i alla fall mycket bättre än Finland trots att Finland vunnit OS-guld och VM de senaste turneringarna vilket inte Tre Kronor har.

Nöjd?

Sök hjälp. Seriöst
Citera
2025-04-29, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Sök hjälp. Seriöst

Ja, du borde verkligen göra det om du anser att Erik Karlsson har bättre meriter än Hedman.
Citera
2025-04-29, 01:59
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Jag har aldrig varit i Finland, har inte ens någon släkting som härstammar därifrån. Kan man ändå vara finne? Kan jag i så fall få säga att Wayne Gretzky, Lemieux, Ryssland och Kanada är svenskt? För då är ju Tre Kronor bästa hockeynationen någonsin.

EK65: Duktig offensivt ja i grundserien. Men vad hjälper det om man faktiskt vill vinna något?
Och jag är Dominik Hasek.
Citera
2025-04-29, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Och jag är Dominik Hasek.

Hade en finne skrivit sådana här inlägg i följande trådar?

(FB) Sverige är inte en stor nation i hockey längre

(FB) Vad kan Sverige lära av Finland?

(FB) OS Peking 2022 - Ishockey

(FB) NHL Säsongen 20/21

(FB) Vad kan Sverige lära av Finland?

Bara för att man är svensk kan man hålla två tankar i huvudet samtidigt, såvida man inte är rejält begränsad i sitt tänkade som ni är.
Senast redigerad av Anonym555 2025-04-29 kl. 02:42.
Citera
2025-04-29, 04:38
Medlem
Citat:
Ja, du borde verkligen göra det om du anser att Erik Karlsson har bättre meriter än Hedman.

När man behöver se till de kollektiva meriterna så vet man att matchen är över. 😉 Så nu behöver du inte skriva mer. Du kunde inte ens svara på om Binnington var bättre Lundqvist, så nånstans redan där insåg du att dina resonemang inte håller.
Citera
2025-04-29, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
När man behöver se till de kollektiva meriterna så vet man att matchen är över. 😉 Så nu behöver du inte skriva mer. Du kunde inte ens svara på om Binnington var bättre Lundqvist, så nånstans redan där insåg du att dina resonemang inte håller.

Vad har Binnington vs Lundqvist med saken att göra? Jag har ingen åsikt om någon av dom som spelare. Binnington har vunnit SC, Lundqvist har vunnit OS och Vezina.

Kollektiva meriterna? Vad fan snackar du om för meriter då? Diverse most points/assists i diverse turneringar och olika Allstar-deltaganden?

Conn Smythe är ett större individuellt pris än alla Erik Karlssons individuella priser tillsammans, och lägger man till två Stanley Cups och VM blir det dessutom en jordskredsseger för Hedman.

Fråga alla hockeykunniga utanför Sverige så hade alla sagt Hedman utan att blinka och alla hade valt honom före Karlsson om de fick bygga ett lag som de vill ska vinna SC. Det är bara diverse svenska EK-fanboys som är av en annan åsikt.
Citera
2025-04-29, 07:20
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
En mindre än Sverige, vad i helvete spelar det för roll ens? USA har fler kaptener än Sverige som vunnit Stanley Cup, betyder det att USA är bästigast i hela världen genom tiderna då eller? Vilken jävla logik.
Det är du som påstår den som har vunnit mest stanleycups är den bäste jag tog bara ett exempel för dig som motbevisar dig, lite roligt dessutom att du inte har koll på Landeskog var kapten när colorado vann stanleycup senast heller som sagt du vet ju ingenting och hejar bara på finland och är helt kuvad under alla finländska spelare.
Citera
2025-04-29, 07:22
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Vad har Binnington vs Lundqvist med saken att göra? Jag har ingen åsikt om någon av dom som spelare. Binnington har vunnit SC, Lundqvist har vunnit OS och Vezina.

Kollektiva meriterna? Vad fan snackar du om för meriter då? Diverse most points/assists i diverse turneringar och olika Allstar-deltaganden?

Conn Smythe är ett större individuellt pris än alla Erik Karlssons individuella priser tillsammans, och lägger man till två Stanley Cups och VM blir det dessutom en jordskredsseger för Hedman.

Fråga alla hockeykunniga utanför Sverige så hade alla sagt Hedman utan att blinka och alla hade valt honom före Karlsson om de fick bygga ett lag som de vill ska vinna SC. Det är bara diverse svenska EK-fanboys som är av en annan åsikt.
Har du någon källa på Conn smythe trophy har den statusen du förespråkar eller är det bara vad du tycker och tror och hittar på?
Citera
2025-04-29, 07:23
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Uppenbarligen kan jag mer än vad du kan, som trodde svenskar gjort mer än 50 mål efter Loob.
Citera gärna vart jag skrivit det, nej just det de kan du inte för det har jag inte gjort, ytterligare en lögn och påstående ifrån din sida som inte håller.
Citera
2025-04-29, 09:46
Avstängd
Citat:
Nej, Nicklas Lidström är en av världens bästa backar i NHL genom tiderna. Erik Karlsson är det inte.

Laget brukar bli dåligt när man ser mer till jaget. Har du inte tänkt på att Erik Karlsson kan ha varit en orsak till att hans lag varit så ostabila och dåliga? Varför har han aldrig spelat i ett bra lag då, är det inget han vill göra om alla nu vill ha hans ostabilitet i defensiven? Nej, kanske för att man inte vinner Stanley Cup med den typen.

Jag lovar att alla utanför Sverige skulle föredra att ha Hedman i sitt lag framför Erik Karlsson i en jakt på Stanley Cup.

Spelade Erik Karlsson i dåliga lag när han spelade i Tre Kronor med eller, eftersom han aldrig vunnit ett guld med Sverige på seniornivå?

Varför spelade Ray Bourque i ett mediokert lag hela sitt liv? ( förutom 2001)Vann ändå 5 Norris Trophy.

EK 65 är den bästa backen de senaste 15 åren i NHL. Tog nästa Ottawa själv till en SC-final. Har aldrig hänt tidigare att en back varit så viktig för ett lag som under den säsongen. Helt omöjlig prestation.

101 p på en säsong är en helt omöjlig prestation. Dessutom i ett av de sämre lagen.

Du måste lära dig att kunna värdera prestationer.
Citera
2025-04-29, 09:47
Avstängd
Citat:
Att göra så mycket poäng och ändå ligga på -26 är onekligen en bedrift.

Alla hockeykunnande människor skulle utan tvekan välja Hedman för Karlsson när det handlar om att vinna Stanley Cup och mästerskap, hur mycket poäng Karlsson än gör. Hedman har dessutom starkare meriter än Karlsson, både i lag och individuellt med tanke på Conn Smythe som slår allt som Karlsson någonsin uträttat individuellt.

Haha..Hedman är nr 2 efter EK65. Vilket är en otrolig prestation.
Citera
2025-04-29, 09:49
Avstängd
Citat:
Snälla människa, varför kommer du in och debatterar något helt annat än det som diskuteras? Har jag påstått att finnar vunnit dessa priser?

Vi debatterade målskytte samt om Finland eller Sverige varit mest framgångsrika de senaste åren. Försök hänga med lite om vad det handlar om.

Herregud, du vet inget om historien. Du blir helt avklädd.😊 Att jämföra svenska spelare med finländska i NHL🤭 ” Så många finländare har lyft bucklan bla bla”🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in