2025-04-28, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
hur många finnar har vunnit stanely cup som kapten sa du?

En mindre än Sverige, vad i helvete spelar det för roll ens? USA har fler kaptener än Sverige som vunnit Stanley Cup, betyder det att USA är bästigast i hela världen genom tiderna då eller? Vilken jävla logik.
Citera
2025-04-28, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Landeskog? Eller hur var det med din professionella kunskap inom hockey?

Ursäkta, glömde bort honom eftersom han varit skadad i flera säsonger. En mer än Finland alltså. So what? USA har tre stycken kaptener som vunnit SC, gör det USA till bästigast i hela världen då eller? Idiotisk statistik. Slovakien och Storbritannien har fler kaptener som vunnit Stanley Cup än Tjeckien och Schweiz, detta måste ju göra Slovakien och Storbritannien till två av de bästa hockeynationer genom tiderna. Så jävla idiotisk intetsägande fakta.

Har ändå bättre kunskap än du och din psykiskt sjuke kompanjon som tror att svenskar gjort fler mål än Håkan Loob, att ingen finne gjort 50 mål på sistone samt att Erik Karlssons meriter skulle vara bättre än två Stanley Cups, VM-guld samt Conn Smythe.
Citera
2025-04-28, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Oj, här har det spårat ser jag
Jag hoppade över de senaste 6 sidorna och tänkte bara infoga detta citat angående Norris Trophy:

Nu är källan bara wikipedia, men jag vet att jag läst samma kriterier på andra håll också.

Vet inte hur relevant denna information är för trådens diskussion längre dock. Har som sagt inte orkat läsa sista sidorna. Men det är ju supertydligt att det inte efterföljs när man utser Norris-vinnaren varje år. Ofta går priset till någon som sprutat in poäng, tyvärr. Det känns orättvist mot de backar som faktiskt skulle förtjäna priset bättre utefter kriterierna, som jag dessutom tycker är helt rimliga för ligans bästa back.

Exakt. Svårt att debattera med folk som vill suga av Erik Karlsson och slicka hans rövhål rent, men övriga hockeyvärlden är ense om att Erik Karlsson absolut aldrig varit världens bästa försvarare.
Citera
2025-04-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
EK65 är en av världens bästa backar i NHL genom tiderna. Punkt.

Precis som att Paul Coffey var en av världens bästa backar på 80 och 90-talet.

EK 65 har jättefina siffror i +/-minus i landslaget. EK65 har spelat i dåliga lag helt enkelt.

Nej, Nicklas Lidström är en av världens bästa backar i NHL genom tiderna. Erik Karlsson är det inte.

Laget brukar bli dåligt när man ser mer till jaget. Har du inte tänkt på att Erik Karlsson kan ha varit en orsak till att hans lag varit så ostabila och dåliga? Varför har han aldrig spelat i ett bra lag då, är det inget han vill göra om alla nu vill ha hans ostabilitet i defensiven? Nej, kanske för att man inte vinner Stanley Cup med den typen.

Jag lovar att alla utanför Sverige skulle föredra att ha Hedman i sitt lag framför Erik Karlsson i en jakt på Stanley Cup.

Spelade Erik Karlsson i dåliga lag när han spelade i Tre Kronor med eller, eftersom han aldrig vunnit ett guld med Sverige på seniornivå?
Citera
2025-04-28, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Ingen ide du tar upp det med honom han ser bara sitt och värdens bästa land inom hockey igenom tiderna finland och vad deras spelare presterar, han kan absolut inte något om vad någon svensk eller sverige gjort i ishockey någonsin.

Uppenbarligen kan jag mer än vad du kan, som trodde svenskar gjort mer än 50 mål efter Loob.
Citera
2025-04-28, 23:42
Medlem
Citat:
Hur många finländare har fått Hart Memorial Trophy, Art Ross Trophy och Conn Smythe Trophy samt Norris Trophy?

Snälla människa, varför kommer du in och debatterar något helt annat än det som diskuteras? Har jag påstått att finnar vunnit dessa priser?

Vi debatterade målskytte samt om Finland eller Sverige varit mest framgångsrika de senaste åren. Försök hänga med lite om vad det handlar om.
Citera
2025-04-28, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Markus Näslund och D. Sedin har vunnit Ted Lindsay Award också. Tungt pris.

Edit. Hedman har vunnit Conn Smythe

Har någon påstått något annat?
Citera
2025-04-28, 23:47
Medlem
Citat:
Svårt att ignorera en back som gör 101 p under en säsong..vilket inte hänt på 30 år i NHL..när det gäller Norris-Trophy.

Att göra så mycket poäng och ändå ligga på -26 är onekligen en bedrift.

Alla hockeykunnande människor skulle utan tvekan välja Hedman för Karlsson när det handlar om att vinna Stanley Cup och mästerskap, hur mycket poäng Karlsson än gör. Hedman har dessutom starkare meriter än Karlsson, både i lag och individuellt med tanke på Conn Smythe som slår allt som Karlsson någonsin uträttat individuellt.
Citera
2025-04-28, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Få känner till Karlsson som person. Han spelar sin absolut bästa hockey när han vet att laget verkligen har en Stanley Cup vinst i sikte. Pittsburgh går lite mot en rebuilding eftersom många börjar bli till åren. De speglar lite säsongen att han "enbart" varit Pittsburgh bästa poänggörande back och inte seriens bästa poänggörande back. Tycker han var riktigt bra i Four Nations, men där visste han också att en vinst inte var helt orimlig. Lite därför han också vill byta lag i NHL, just för han är en sån person som behöver vara i ett vinnande lag för att få den där extra motivationen att vara bästa i hela NHL.

Varför gick han inte till ett lag som faktiskt har en chans då? Istället går han till bottenlag och Pittsburgh som missar slutspel. Money talks? Om alla tror att han är en spelare som kommer vara grym i ett slutspel och leda laget till Stanley Cup-vinst så borde det ju vara väldigt enkelt för honom att hitta ett topplag som vill satsa på honom.
Citera
2025-04-28, 23:54
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Exakt. Svårt att debattera med folk som vill suga av Erik Karlsson och slicka hans rövhål rent, men övriga hockeyvärlden är ense om att Erik Karlsson absolut aldrig varit världens bästa försvarare.
Vad är det med er finnar och homosex? Ingen rök utan eld

EK65 är/har varit mkt duktig. Men inte bäst i världen nej.
Lidström var bäst i världen ett tag. Även Foppa.
Citera
2025-04-29, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Ursäkta, glömde bort honom eftersom han varit skadad i flera säsonger. En mer än Finland alltså. So what? USA har tre stycken kaptener som vunnit SC, gör det USA till bästigast i hela världen då eller? Idiotisk statistik. Slovakien och Storbritannien har fler kaptener som vunnit Stanley Cup än Tjeckien och Schweiz, detta måste ju göra Slovakien och Storbritannien till två av de bästa hockeynationer genom tiderna. Så jävla idiotisk intetsägande fakta.

Vart skrev jag att en nation var bäst baserat på vem som har flest kaptener som bärgat bucklan? Fåne.
Citera
2025-04-29, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Vad är det med er finnar och homosex? Ingen rök utan eld

EK65 är/har varit mkt duktig. Men inte bäst i världen nej.
Lidström var bäst i världen ett tag. Även Foppa.

Jag har aldrig varit i Finland, har inte ens någon släkting som härstammar därifrån. Kan man ändå vara finne? Kan jag i så fall få säga att Wayne Gretzky, Lemieux, Ryssland och Kanada är svenskt? För då är ju Tre Kronor bästa hockeynationen någonsin.

EK65: Duktig offensivt ja i grundserien. Men vad hjälper det om man faktiskt vill vinna något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in