Citat:
Ursprungligen postat av
BarbroPastorelli
Det är fina spelare som kommer in från NHL. Ingen tvekan om det.
Om det är 4-5 gubbar han ska mätas mot så tycker jag att han är perfekt att ha med sin spelrutin och att han kan hjälpa NHL-grabbarna in i spelet på den stora rinken.
Med åldern, rutinen i: två Stanley Cup, ett VM-guld, ett OS-silver och med erfarenhet från två OS-turneringar samt fyra VM-turneringar så är han en ledarfigur. Nu blev han också MVP i Allsvenskan.
Han har egenskaper som kommer till nytta.
Jag håller med dig i att hans ledaregenskaper, rutin och erfarenhet skulle vara mycket vädefullt, för vilket lag som helst, och säkert så även för detta VM-lag. Tro mig, jag är mycket svag för ledare och rutinerade spelare. Men som läget är nu så blir det trots det svårt att trycka in honom någonstans, det hade kanske varit en annan sak om han kunde spela vilken forwardsposition som helst, men han är ju en utpräglad center.
Det är om han skulle vara med som extracenter som hoppar in ibland när det behövs. BP, defensiva/viktiga tekningar och sånt. Sen skulle hans ledaregenskaper, erfarenhet osv vara bra på bänken också tänker jag.
Han skulle säkert kunna tillföra på flera plan, men jag tror det blir svårt att få in honom med tanke på de som redan är uttagna på den positionen. Vi har redan Backlund, Carlsson, Lundeström och Zibban som centrar hittills vad jag kan se. Sen är det möjligt att Eriksson-Ek eller W. Karlsson kommer.
Jag tror helt enkelt inte att Krüger kommer vara tillräckligt prioriterad och få plats, även om jag personligen ser flera positiva egenskaper han skulle kunna bidra med i ett landslag på den här nivån.