Citat:
Ursprungligen postat av
Jagjag2
Den enda nackdelen kan bli en ganska så stor nackdel. Vi får se. Kan också bli bra. Men då man inte vet hur mycket andra satsar och hur hur många som vill in i lånen, så är det svårt att säga. Om det gör så att alla bara kan satsa max 500, så blir det inte så attraktivt.
Om vi har ett 2miljon lån och delar det på 500. Så blir det 4000. Är det fler eller färre än 4000 som vill in i lånet?
Dagens lån är tecknat till över 160% redan, lär nog bli över 200% innan dagen är slut. Enligt systemet skulle jag få min inteckning på 10.000:- som det är nu i alla fall. Det är nog bara de största investerarna som blir lidande. En del investerar ju hundratusentals kronor per lån.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jagjag2
Är du investerad i Vivioo Drift AB så lär det bli en kreditförlust där. Det lär inte finnas mycket mer att hämta där
Det är jag. De har återvunnit 92% av det lånet än så länge, så det blir väldigt lite förlust, även om de inte får in mer. Men de har fortfarande personlig borgen att kräva in. Får se om det går, annars blir det som sagt inte många kronor i förlust. 8% plus räntan.