Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-15, 23:35
Medlem
Någon som har koll på hur man köper nxt? Hittar massor av sidor som säljer och har provat gratis test men blivit varnad att många av dessa sidor är scam som delar ut gratis test och när man sen betalar för ett år så svarar dom inte längre.

Tjänsten verkar va riktigt grym men hur får man tag på seriösa säljare?
Citera
2025-04-16, 13:07
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
SLUTA för i helvete att försöka sälja på folk skit. vem som helst med högre iq än 5 borde kunna begripa att det finns inte en enda jävla IPTV säljare i världen som erbjuder 4k (eller ens i närheten) för sina kanalutbud. mängden data servers skulle behöva skicka ut för att kunna hantera ens ett 50-tal klienter som kollar ~4K skulle göra att det inte gick att sälja IPTV abb för de priser som man tar.

HD / SHD / FHD är det som gäller på 99,9% av utbudet sen finns det enskilda kanaler där högprofilmatcher sänds i 4K (i snitt typ 1 match i veckan)

AVSKYR lögnhalsar.

Det här tog jag upp tidigare i tråden just 4K och HD via IPTV. När jag tittar på till exempel Viasat Sport HD på IPTVn så är bilden grumlig, samma bildkvalité som på övriga kanaler. Växlar jag däremot över till Tele2 och tittar på samma kanal, Viasat Sport HD, då är bilden ruskigt bra.

Jag har dock inte sett kvalitén på 4K filmer via IPTVn.
Citera
2025-04-16, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Det här tog jag upp tidigare i tråden just 4K och HD via IPTV. När jag tittar på till exempel Viasat Sport HD på IPTVn så är bilden grumlig, samma bildkvalité som på övriga kanaler. Växlar jag däremot över till Tele2 och tittar på samma kanal, Viasat Sport HD, då är bilden ruskigt bra.

Jag har dock inte sett kvalitén på 4K filmer via IPTVn.

är mycket möjligt 4K filmer ligger på servrarna, men faktiska kanaler i 4K? (och 8K? i lol'd) finns det extremt få. det finns en viasat där stormatcher sänds, alla andra v sport kanalerna är SD / HD / FHD
Citera
2025-04-17, 00:03
Medlem
Daunies avatar
Tjena!

Ursäkta om frågan redan har ställts här!

Jag funderar på att skaffa IPTV, men finns ju en uppsjö utav boxar, den ena bättre än den andra.
Lutar dock åt denna: https://www.amazon.se/gp/product/B0B...P01APNAG&psc=1

ELLER? Kan jag använda min befintliga box ifrån Telia (Androidbox, med Google Play etc) för att köra IPTV genom tivimate?

Har 1000/1000 lina, om det spelar någon roll..
Citera
2025-04-17, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daunie
Tjena!

Jag funderar på att skaffa IPTV, men finns ju en uppsjö utav boxar, den ena bättre än den andra.
Lutar dock åt denna: https://www.amazon.se/gp/product/B0B...P01APNAG&psc=1

ELLER? Kan jag använda min befintliga box ifrån Telia (Androidbox, med Google Play etc) för att köra IPTV genom tivimate?

jag köpte en formuler åt far min i julklapp. han verkar väldigt nöjd så här långt.
Citera
2025-04-17, 08:36
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daunie
Tjena!

Det har skrivits tusentals inlägg om boxar, är du för bekväm för att söka?

Citat:

Japp, telia-boxen ska gå utmärkt att använda. Det har också diskuterats tidigare i tråden 🙄

/#LOUDmouth#
Citera
2025-04-17, 12:12
Medlem
Daunies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Det har skrivits tusentals inlägg om boxar, är du för bekväm för att söka?

Japp, telia-boxen ska gå utmärkt att använda. Det har också diskuterats tidigare i tråden 🙄

/#LOUDmouth#

Hmm för bekväm, ja kanske det.
Men att ställa frågan i tråden kräver mindre ansträngning än att söka och sålla i tusentals olika inlägg. Dessutom med resultatet av ett konkret svar, ifrån någon som vet, dig i detta fallet!

Tack för att du tog dig tiden och svarade!
Citera
2025-04-17, 16:42
Medlem
showdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extrovert
Finns det inga bra kinesiska alternativ nu när Livegoo/Datoo verkar ha försvunnit från Alib*ba?

Men är dessa ”kina” så bra? Testat massa för ett år sedan, valde sedan en som jag körde på ett år. Testade nyligen en massa igen, men flesta filmerna/serierna har ju inte svensk text.
Visst, kanalerna, funkar bra. Men filmer/serier under all kritik…

Finns det ingen billig som både ha kanaler och bra utbud av svensktextade filmer/serier?

Svar på frågan. Bara för att Alibaba förbjudit iptv från att säljas där betyder inte att de inte går att få tag på enkelt…
Citera
2025-04-18, 19:57
Är det ingen annan som reagerat på nedan problem?

Jag har liknande trubbel med just FHD kanalerna o SVT:s utbud på FHD upplösning (1920 x 1080)..ibland blir hela bilden helt vit men ljudet är okej.. varit i kontakt med support men det är återkommande problem hela tiden...de kan lägga ut HD CC kvalitet (1080 x 720) istället under perioden på denna stream.
Har en släkting som har samma trubbel så det kan inte vara min utrustning (Formuler Z11 pro max)..
Knepigt att det i regel gäller SVT utbud?
PS. Någon gång har Kanal 5 och Kanal 9 haft liknande problem.
Känner att många fler borde ha detta fenomen också..eller så kanske man inte tänker på det så länge bild och ljud syns..då i HD CC.
Citera
2025-04-19, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Men är dessa ”kina” så bra? Testat massa för ett år sedan, valde sedan en som jag körde på ett år. Testade nyligen en massa igen, men flesta filmerna/serierna har ju inte svensk text.
Visst, kanalerna, funkar bra. Men filmer/serier under all kritik…

Finns det ingen billig som både ha kanaler och bra utbud av svensktextade filmer/serier?

Svar på frågan. Bara för att Alibaba förbjudit iptv från att säljas där betyder inte att de inte går att få tag på enkelt…
Men för sjutton, vad babblar ni om. Kina kostar ca 200-300 om året, testa eller är ni så jävla snåla, eller låt bli.
Citera
2025-04-19, 17:11
Medlem
Vilken app rekommenderar ni för en samsung tv. Tänker på en som klarar xtream codes…
Citera
2025-04-20, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avskedsfest
Vilken app rekommenderar ni för en samsung tv. Tänker på en som klarar xtream codes…

Smarters player lite/pro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in