2025-04-20, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Inte nödvändigtvis. Hemligheten är att täcka upp för rätt favoriter men samtidigt täcka upp för skrällarna. Det optimala systemet är där man får 13 rätt med många favoriter men samtidigt täckt upp för många skrällar. Då ligger man bra till för en större vinst.

Ett visst mått av slump är nödvändigt. Las Palmas vinst igår mot Athletico Madrid är väldigt mycket ett slumpresultat. Med hjärnan tippade jag X2, men uppenbarligen räckte det inte. Man måste få in lite kaos i systemet.

Ja den jäkla matchen, hade en etta där i första bygget men ändrade till X2 som du. Nu föll det inte bara på den matchen men det är ju det här med att ändra
Citera
2025-04-20, 14:34
Medlem
cacas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoveOnUp
Vi kör oftast med 6 säkra, 5 halvor, 2 hel. Då har man från start 7 rätt men de säkra och halvorna brukar tippa åt fel håll till slut.
Premier League slutar 25/5, några matcher återstår. Hur intresserade är vissa lag att kämpa i PL?
Arsenal satsar fullt på Champions League där de slog ut Real Madrid, i PL har de inget mer att hämta, därför garderade jag matchen mot Brentford förra veckan, tänkte Arsenal kör med reservlag. Men längre än så kom jag inte.

Snart kommer Allsvenskan. Förra året tog vi en sommarpaus. Föreslår samma nu också.
Då kör du alltid x på dina halvgarderingar, aldrig funderat på köra 1-2? Kanske kan hjälpa dig lite om du upplever att det alltid går åt fel håll.
Min erfarenhet är att det blir majoritet ettor, par x och par 2 i de flesta omgångar som spelas på tipset, givetvis beroende på vilka lag som möts men i normalfallet, så grund med 7 ettor, 2-3 x och 3-4 tvåor, sen garderar du upp efter grunddragen.
Själv ingen expert och slutade spela när tipsextra försvann ur rutan för massa år sen, men 13 rätt 2 ggr, inga miljonvinster men par 100 tusen ena ggr och skamliga 20 tusen andra ggr.
Citera
2025-04-20, 19:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Vad skall man spela på? Jag har spelat för 250:- i månaden i flera år på eurojackpot men den har jag slutat att tro på. Det är för höga vinster som går till en enda människa. Onödigt när man kan få många vinnare istället. Stryktipset har jag aldrig spelat på men däremot lotto. Nu vette fan vad jag skall satsa på. Vill gärna ha ett spel på gång för att ha en chans ändå att vinna lite pengar.

Inse att det fan är ett lotteri. Om du har råd att spela 250 kr/mån. Så inget att orda om. Bara inse att om du spelar det varje fan månad i 1000 år så kommer du enligt oddsen inte att vinna. Om du vinner kommer det vara som lotto. Fan jag vann.
Citera
2025-04-20, 19:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Förstår mig inte på folk som spelar på fotboll eller andra sporter heller. Om du investerat 300:- i veckan i några år hade du fått typ 3000:- i vinst om du investerat pengarna på börsen och då har du insatsen kvar också.
Antar att man inte gillar pengar.

Du fattar nog inte för du är redan rik. Man spelar dessa 300 för att kunna kanske få över miljonen. Blir rik som du. Sedan behöver man inte bry sig mera.

Utöver då som pers som Foppa som redan är rik som helvete. Han spelar för att få kunna skryta om haft 7 rätt ensam. Inför sina lika rika polare. Ungefär samma som med 13 rätt på tipset då för vissa.
Citera
2025-04-20, 19:41
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Du har aldrig funderat på varför folk med jävligt bra koll på fotboll inte försörjer sig på Stryktipset? Klart det är som Lotto.
Jo...om man är tillräckligt gammal så kommer man ihåg "Puttes tips" på TV....hans underbara kommentarer: Liverpool har haft bra form på sistone. Så det blir en etta, grundtips kryss....

Men framgångsrik var han aldrig. Första gången i TV lyckades han med konststycket att få NOLL rätt! Därefter var det många som tippade tvärtom som honom...
Citera
2025-04-20, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Du fattar nog inte för du är redan rik. Man spelar dessa 300 för att kunna kanske få över miljonen. Blir rik som du. Sedan behöver man inte bry sig mera.

Utöver då som pers som Foppa som redan är rik som helvete. Han spelar för att få kunna skryta om haft 7 rätt ensam. Inför sina lika rika polare. Ungefär samma som med 13 rätt på tipset då för vissa.
Ja så är det nog, det är drömmen om dom snabba pengarna som gör att så många spelar.
Citera
2025-04-20, 19:54
Medlem
Citat:
Förstår mig inte på folk som spelar på fotboll eller andra sporter heller. Om du investerat 300:- i veckan i några år hade du fått typ 3000:- i vinst om du investerat pengarna på börsen och då har du insatsen kvar också.
Antar att man inte gillar pengar.
300 kr i veckan känns ju som en bortkastad summa. 25 kr x2 på euro jackpot räcker för att vara med om miljonerna.

Resterande 200 kr kan man investera på bättre sätt. Det håller jag med om.
Citera
2025-04-20, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoveOnUp
Jag och brorsan har spelat stryktipset tillsammans i ett par år. Systemet varierar men är ca 300 kr per skalle/vecka. Vi har vunnit några hundralappar som tröstpris.
Nu börjar jag ifrågasätta stryktipset som en vettig spelform.
Resultatet kan bli hur som, finns inget logik, inget vett, samma jävla skitlag som nöter på varandra och tillfälligheter avgör.
Det går inte ha någon välmotiverad åsikt om någon match den kan sluta hur som helst.
Rena Lotto.
Dagens omgång var väldigt blandad, det var min tur att göra raden, haha redan nu 2 "säkra" fel och flera matcher återstår.
Vi har spelat för ett antal tusenlappar men det verkar hopplöst, stryktipset är nästan ett turspel. Även tråkigt.

Så du är värdelös på att reka fotbollsmatcher och tycker därför att stryktipset är värdelöst?
Bra att veta, vad vill du exakt att vi ska göra med den informationen?

Jag har fått 13 rätt 6 gånger på 192krs system, minsta betalade ut 1k och högsta 100k.

Bara för att du har dålig koll så betyder inte det att alla andra har det din narcissistiska mupp.
Senast redigerad av Jahaja69 2025-04-20 kl. 19:59.
Citera
2025-04-20, 20:01
Medlem
rex144s avatar
Det största problemet med Stryktipset är att när favoriterna vinner då är det väldigt dåligt betalt. Senast vann en spelare 10 miljoner... han var ensam med 13 rätt i hela Sverige.
Men det händer väldigt sällan att så många favoriter inte vinner och samtidigt nån förutspår det.
Folk spelar stora system där det räcker att 3 favoriter vinner sina matcher för att det ska bli dåligt betalt.
Citera
2025-04-20, 20:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ja så är det nog, det är drömmen om dom snabba pengarna som gör att så många spelar.

Sedan blir man sur. Som senaste som vann 13 och en jackpot. Hon talade Svenska Spel med. Jösses vad kul! Vann jag 3 mille ensam som vinnare. Då kan vi nog unna oss i familjen en resa. Som liksom 3 mille extra på hennes förmodade 50 mille minst bankkonto skulle göra en stor skillnad.
Citera
2025-04-20, 20:51
Medlem
Man måste ju bestämma sig för vad man är ute efter när man spelar på Stryktipset. Spelar man för nöjes skull, för att vinna stora pengar, eller för att vinna medelmycket?

Personligen menar jag ju att man helt skall strunta i att jaga de stora pengarna. De gånger det blir miljonvinster är det såpass svårt att det blir rena lotteriet. Att gardera alla favoriter funkar inte då det blir för svårt att få in övriga. Det är även helt meningslöst att spika alla favoriter för man måste ju förstå att man spelar emot andra spelare och att dessa tenderar att just spika favoriterna. Dvs det är de där mellanstora vinsterna man skall försöka jaga och det är där spelvärdet finns. Lyckas man spika några halvfavoriter, ett par favoriter går in men även några skrällar där man garderat, så kan utdelningen bli högre än svårighetsgraden. Inklusive om man bara får 11 eller 12 rätt.

Tycker R- eller U-system är bäst, och tycker man skall välja att spika "kvällsmatchen", dvs den match som ofta återstår när övriga 12 är klara. För att det finns inget värre än att ha 12 rätt inför sista matchen och så har R-systemet "valt" tecknet på matchen. Bättre att välja själv, av psykologiska skäl. (spelar man däremot vanligt system, så spelar det absolut ingen roll om man garderar eller spikar)

Är man bra påläst, vilket många inte är, så har man en fördel och jag skulle nog säga att Stryktipset är det bästa spelet när det gäller fotboll. Och igen: Om man är påläst.
Citera
2025-04-20, 21:20
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Inse att det fan är ett lotteri. Om du har råd att spela 250 kr/mån. Så inget att orda om. Bara inse att om du spelar det varje fan månad i 1000 år så kommer du enligt oddsen inte att vinna. Om du vinner kommer det vara som lotto. Fan jag vann.

Är 250:- per månad mycket att spela för menar du?

Eurojackpot är ju över hela Europa och en vinnare får typ 1 miljard. Måste ju vara större chans att vinna på vanligt lotto. Har bytt till lotto nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in