Citat:
Ursprungligen postat av
MoveOnUp
Jag och brorsan har spelat stryktipset tillsammans i ett par år. Systemet varierar men är ca 300 kr per skalle/vecka. Vi har vunnit några hundralappar som tröstpris.
Nu börjar jag ifrågasätta stryktipset som en vettig spelform.
Resultatet kan bli hur som, finns inget logik, inget vett, samma jävla skitlag som nöter på varandra och tillfälligheter avgör.
Det går inte ha någon välmotiverad åsikt om någon match den kan sluta hur som helst.
Rena Lotto.
Dagens omgång var väldigt blandad, det var min tur att göra raden, haha redan nu 2 "säkra" fel och flera matcher återstår.
Vi har spelat för ett antal tusenlappar men det verkar hopplöst, stryktipset är nästan ett turspel. Även tråkigt.
Jag tyckte som du tills jag började spela andelssystem. Det finns x-antal spelföretag som har mängder med andelsspel/system i olika prisklasser. istället för att du satsar 300 kr själv, lägg det i en andel där ni är 20 eller 50 pers som satsar 300. Då förstår du hur stora system det blir.
Visst vinstsumman blir mindre när man delar med andra, men man vinner i princip flera ggr i månaden. Hittills i år ligger jag på plus 8000 kronor. Företaget jag spelar på har vunnit mest i Sverige varje år sen 2020 tills nu.
Går även att spela andelar på Eurolotto. För 50 kronor får du 20 rader tillsamman med 20 andra spelare. Du kan såklart också satsa 100 kr för 40 rader osv. Och när prissumman är såpass stor som den är på Eurolotto spelar det inte så stor roll att man måste dela på vinsten.
Lycka till!