2025-04-17, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagotradapplet
Jag vill bara påpeka att jag skrev att jag utgick från deras Instagram-flöden och inte grävde igenom hela internet efter varje möjlig intervju.

I det här läget väljer jag att bortse från den något polemiska antydningen om bristande research, eller att jag medvetet skulle ha utelämnat något. Istället vill jag påminna om att om man tidigare efterfrågat ett respektfullt tonläge i diskussionen, så bör man själv också hålla sig till det.

När det gäller CJZ:s ångestproblematik är det värt att notera att hon själv tog upp sin hälsoångest redan innan missfallen. Om det hade varit tydligt att den enbart utlöstes av dessa, hade det förstås varit osmakligt att nämna det här.

Men i januari 2020 publicerade hon samarbeten med en engelsk hälsotjänst där hon nämner sin ångest: ”And actually, being the biggest hypochondriac the world has ever seen [...]” eller i en andra: ”With ridiculous health anxiety [...]”. Instagram-inlägg: https://www.instagram.com/p/B7yljJwp5KD/ och https://www.instagram.com/p/B89lcxxpDp2/
I det andra inlägget beskriver hon också hur Måns stöttar henne känslomässigt – vilket står i viss kontrast till anklagelserna som nu riktas mot honom. Och om jag söker på internet efter artiklar så kan jag säkert hitta fler källor...

Men den artikel som nämns är faktiskt mycket informativ! Det är faktiskt synd att den inte nämndes här tidigare, eftersom den tar upp andra aspekter som MZ redan har anklagats för i den här tråden. Till exempel detta:

"[...] Måns och jag är väldigt lika på många sätt, men herregud, vi är också olika! Jag bär verkligen mitt hjärta på ärmen och är full av känslor, eftersom han definitivt är den mer praktiska och sakliga typen. Känslor i grunden. Han förstår inte de flesta av mina! Men det är förmodligen svårt att hitta någon som gör det!" Detta understryker t.ex. också ett antagande som redan gjorts på grundval av deras kommentarer i Tillsammans med Strömsteds, nämligen att MZ i bråken mellan de två verkar vara den som är mer reserverad.

Du försöker blanda bort korten som vanligt, och skyller ifrån dig för att din selektiva research synats. Det står om hennes missfall, ångest, oro och mediciner på hennes Instagram. Ditt agerande är klandervärt, och du greppar efter halmstrån för att spinna ett narrativ.

Oavsett hur du/ni anstränger er för att smutskasta CJZ och skydda MZ, så kommer inte ni kunna påverka vad som kommer fram om honom till offentligheten. Det är bara en tidsfråga, och det vet du.
Citera
2025-04-17, 08:38
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvitter-Splitter
Du försöker blanda bort korten som vanligt, och skyller ifrån dig för att din selektiva research synats. Det står om hennes missfall, ångest, oro och mediciner på hennes Instagram. Ditt agerande är klandervärt, och du greppar efter halmstrån för att spinna ett narrativ.

Oavsett hur du/ni anstränger er för att smutskasta CJZ och skydda MZ, så kommer inte ni kunna påverka vad som kommer fram om honom till offentligheten. Det är bara en tidsfråga, och det vet du.
Enda som kan komma fram ngr snesteg med andra kvinnor utöver det finns inget bara fantasier från er i tråden som fabricerar rykten till eran sanningen absolut inget annat, man ser desperationen hos er då inget biter på oss logiskt normalbegåvade personer som kan se igenom era fantasier och lögner då klarar ni inte av att sanningen är ngt annat än den ni vill se!
Citera
2025-04-17, 10:39
Medlem
Sagotradapplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvitter-Splitter

Tja, som du fortfarande kan läsa undvek jag till och med att ge henne en bestämd diagnos i början, utan ville bara fästa uppmärksamheten på att det verkar finnas ett visst problem här, så man bör inte lita blint på hennes uttalanden. Senare tillkom hennes hälsoångest, som hon verkar ha lidit av under lång tid, lite mer preciserat, vilket man kan läsa om man tittar längre bak i hennes flöde.
Kanske borde du läsa igen exakt vem som tog upp hennes missfall i detta sammanhang innan du anklagar mig för avsiktligt förtal?

Det finns tillräckligt många användare här som är emot MZ, inklusive dig, som man kan läsa. Ni verkar bara inte klara av det faktum att någon tar hans sida, eller till och med att det finns människor som ser på hela saken med förnuft och logik. Och att vi också tillhandahåller fakta från deras offentliga konton eller trovärdiga källor som faktiskt kan läsas för våra argument. I vilket fall som helst behöver vi inte hitta på falska citat, hitta på fantasisagor eller ens vrida uttalanden som har gjorts och som inte gjorts till något helt absurt...
Citera
2025-04-17, 13:19
Medlem
Skurhinkens avatar
Ingen annan här, förutom mig, som alltid upplevt Måns som extremt icke-genuin i TV-rutan? Hans skratt är ju så falskt så det finns inte.

Hela hans personlighet känns som Dr Jekyll and mr Hyde.

Arketypen av människa som sätter på sig en mask när kameran rullar och tar av sig den när han är hemma.
Citera
2025-04-17, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Ingen annan här, förutom mig, som alltid upplevt Måns som extremt icke-genuin i TV-rutan? Hans skratt är ju så falskt så det finns inte.

Hela hans personlighet känns som Dr Jekyll and mr Hyde.

Arketypen av människa som sätter på sig en mask när kameran rullar och tar av sig den när han är hemma.
Vi kanske ska göra en lista,
typ Leta 10 fel på MZ.

1/ Är stel inför kameran
2/ Börjar bli tunnhårig (medelålders)
3/ Fel längd med klackar och utan klackar
4/ Talar inte tillräckligt skånskt (talar lundensiska)
5/ Morgontrött (ur ett Martin Lutherskt perspektiv en dödssynd!)
6/ Bra relation med mamma, pappa, farmor & syster ( familjekär, SKUMT!)
7/
8/
9/
10/

Ni får hjälpa till med listan för jag kommer inte på fler fel just nu.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-17 kl. 14:07.
Citera
2025-04-17, 14:09
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vi kanske ska göra en lista,
typ Leta 10 fel på MZ.

1/ Är stel inför kameran
2/ Börjar bli tunnhårig (medelålders)
3/ Fel längd med klackar och utan klackar
4/ Talar inte tillräckligt skånskt (talar lundensiska)
5/ Morgontrött (ur ett Martin Lutherskt perspektiv en dödssynd!)
6/ Bra relation med mamma, pappa, farmor & syster ( familjekär, SKUMT!)
7/
8/
9/
10/

Ni får hjälpa till med listan för jag kommer inte på fler fel just nu.

Ska försöka hjälpa dig eftersom du ber om det
6/ Anklagad av sin fru för fysiskt våld
7/ Anklagad av sin fru för psykiskt våld
8/ Påstås av sin fru missbruka droger
9/ Påstås av sin fru vara oavbrutet otrogen
10/ Påstås påverka familjen så negativt att familjen behöver skyddas
Citera
2025-04-17, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Ska försöka hjälpa dig eftersom du ber om det
6/ Anklagad av sin fru för fysiskt våld
7/ Anklagad av sin fru för psykiskt våld
8/ Påstås av sin fru missbruka droger
9/ Påstås av sin fru vara oavbrutet otrogen
10/ Påstås påverka familjen så negativt att familjen behöver skyddas
Ja när en kvinna som vill skiljas talar så kan det bara vara rena, rama sanningen ju.
Det kan inte vara överdrivet i affekt tror du?
Det är så pass allvarliga anklagelser så det borde finnas en eller flera polisanmälningar.
Har du funnit någon?
Senast redigerad av ottoplommon 2025-04-17 kl. 14:34.
Citera
2025-04-17, 14:37
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ja när en kvinna som vill skiljas talar så kan det bara vara rena, rama sanningen ju.
Det kan inte vara överdrivet i affekt tror du?
Det är så pass allvarliga anklagelser så det borde finnas en eller flera polisanmälningar.
Har du funnit någon?

Jag har inte letat. Kvinnor brukar inte uttrycka sig så vid skilsmässa. Socialtjänsten har dock varit inkopplad. Du vet säkert mer än jag
Citera
2025-04-17, 14:43
Medlem
Citat:
Jag har inte letat. Kvinnor brukar inte uttrycka sig så vid skilsmässa. Socialtjänsten har dock varit inkopplad. Du vet säkert mer än jag
Jag blir nyfiken. Hur vet du att socialtjänsten varit inkopplad??
Citera
2025-04-17, 14:58
Medlem
Citat:
CJZ beskriver sig själv som väldigt känslig, att hon har hjärtat utanpå kroppen.
Hon medicinerar mot ångest. Det kan ju vara att hon i affekt drog till med lite kraftuttryck.
För att hon var känslomässigt påverkad.

Om du läser hennes tredje inlägg på IG förstår du kanske. Det var ju ett känslomässigt utbrott.
Tror inte att hon medvetet ljuger. Men att hon känslomässigt överdriver.
Citera
2025-04-17, 15:07
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Jag blir nyfiken. Hur vet du att socialtjänsten varit inkopplad??

Måns skrev i ett inlägg att barnen skulle föras till skyddat boende. För mig låter det som att orosanmälningar strömmat in och att Socialtjänsten agerat på dessa. Annars vet jag inte vad han menade med sitt inlägg
Citera
2025-04-17, 15:10
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
CJZ beskriver sig själv som väldigt känslig, att hon har hjärtat utanpå kroppen.
Hon medicinerar mot ångest. Det kan ju vara att hon i affekt drog till med lite kraftuttryck.
För att hon var känslomässigt påverkad.

Om du läser hennes tredje inlägg på IG förstår du kanske. Det var ju ett känslomässigt utbrott.
Tror inte att hon medvetet ljuger. Men att hon känslomässigt överdriver.

Ja, om det är så är ju frågan hur mycket hon överdriver om hon nu överdriver. Sällsynt att sådana officiella anklagelser är grundlösa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in