2025-04-16, 17:19
Medlem
F.Hansens avatar
Inte så gott. Tomatsås i sig själv är den sämsta såsen som finns.
Citera
2025-04-16, 17:20
Medlem
Alla svenskar gillar det.
Citera
2025-04-16, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjockpolis
Nej det är samma med schimpanser. Tom när de fick välja mellan en kran med god dryck men innehållandes lite alkohol versus ingen alkohol så valde samtliga apor den utan etanolen.

OnT: Ett tablett eller tuggummi med besk ölsmak säljer ingenstans.
Det visste jag inte. Men stärker min uppfattning om att vi verkligen är den dummaste arten någonsin 😄
Senast redigerad av XY3000 2025-04-16 kl. 17:36.
Citera
2025-04-16, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag vet flera som inte tycker om pannkakor, risgrynsgröt och korv med bröd. Sånt som barn normalt älskar.

Nora doesent like Korv.
Citera
2025-04-16, 17:44
Medlem
Vet ej
Men min favorit
Citera
2025-04-16, 18:00
Medlem
PK-befriads avatar
Ja även ryssar gillar det. Om ni tänker efter lite så är de faktiskt också männskor.
Citera
2025-04-16, 18:02
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Jag brukade norpa likören främst. Fick alltid sista slatten i pappas glas 😊

Det här med spagetti och köttfärssås med ketchup till (som några nämnt) är verkligen en nyhet för mig. När fan började folk ha ketchup till???

Att ketchupen kommer fram när det serveras pasta har då varit standard sålänge jag kan minnas (sisådär 40 år).
Citera
2025-04-16, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Hej.
Gillar alla som smakat/ätit spaghetti och köttfärssås det?
Aldrig hört att någon icke vegan/vegetarian inte gilla spaghetti och köttfärssås.

Vad tycker ni om frågan.

Känner ni någon som inte gillar spaghetti och köttfärssås?

Inga dumma svar om ni skriver nej fast gillar det.

Vissa riktigt gamla människor gillar det inte. Min morfar var född 1920. Han vägrade att ens smaka på det. Innan 1960 var det nästan bara italienska invandrare och överklass som åt pasta i Sverige.
Citera
2025-04-16, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Att ketchupen kommer fram när det serveras pasta har då varit standard sålänge jag kan minnas (sisådär 40 år).
Ja, det låter som jag är rätt ensam om att inte känna till det. När jag tänker på det så vet jag inte om jag skulle tycka om det eller inte. Får prova nästa gång.
Citera
2025-04-16, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Hej.
Gillar alla som smakat/ätit spaghetti och köttfärssås det?
Aldrig hört att någon icke vegan/vegetarian inte gilla spaghetti och köttfärssås.

Vad tycker ni om frågan.

Känner ni någon som inte gillar spaghetti och köttfärssås?

Inga dumma svar om ni skriver nej fast gillar det.

Vet folk som inte gillar pasta,
Förstår dock inte varför,
Men har nog med smak och konsistens att göra.
Citera
2025-04-16, 18:24
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Ja, det låter som jag är rätt ensam om att inte känna till det. När jag tänker på det så vet jag inte om jag skulle tycka om det eller inte. Får prova nästa gång.

Beroende på hur köttfärssåsen är smaksatt så kan ketchupens söt/sura bryta av riktigt fint och ge en mer komplett smak.
Citera
2025-04-16, 18:25
Medlem
Jag gillar spagetti, men inte köttfärssås. Jag gillar inte grytor, såsiga rätter och liknande överlag, och har svårt för de flesta rätter med flera ingredienser blandade. Det har varit så hela mitt liv även om jag lärt mig gilla vissa rätter (typ tacos, men med väldigt begränsade ingredienser). För mig är det konsistensen som är problemet snarare än smaken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in