Citat:
Ursprungligen postat av
Koller
AIK Fotboll har en historia i hyfsad närtid med flertalet skandaler och händelser som kopplar dom tillsammans med olika brottsliga element, ett axplock är följande:
- En f.d. ordförande i AIK Fotboll (och även Black Army) som vart uttalad talesperson och medlem i Hells Angels, hur är det ens möjligt?
- Medlemmar i Hells Angels med kopplingar till Firman Boys infiltrerat styrelsen
- Nära samarbeten med agenturen Universal, med gängkriminella i spetsen. En agentur som flera f.d. AIK-spelare vägrar släppa.
- Gänget Foxtrots "koordinator" för barnamördare var framstående i supporterkretsar
- AIK Fotboll AB dömdes till 1 milj i vite så sent som 2023 pga insiderincident.
- Panaxiaskandalen lämnade många frågetecken, hur stor var AIKs inblandning i det hela? Elva miljoner är otroligt mycket pengar i sponsring från ett företag som strax därefter gick omkull.
- Flera spelare och f.d. spelare med tvivelaktiga kontakter och känningar.
Hur kommer det sig att AIK har så mycket mer av detta än andra föreningar?
Hur kommer de sig att detta inte lyfts mer i media?
Hur kommer det sig att AIK inte ifrågasätts mer kring detta?
Är du verkligen i hyfsad närtid?
Segui lämnade Hells Angels på nittonhundratalet och AIK-styrelse 2016.
Firman Boys har kopplingar till kriminella nätverk. Jag skulle våga påstå att samtliga lags firmor har kopplingar till kriminalitet, det ligger i sakens natur.
AIK har lyft upp och tagit ställning mot Universal, andra klubbar fortsätter att samarbeta med dem.
Att en gängmedlem även var supporter kan nan knappast beskylla klubben för?
Panaxia (är det också hyfsad närtid?) sponsrade AIK när de gick i konkurs.
Jag tror faktiskt att AIK är en av de klubbar som granskas mest, eftersom det är klubben med starkast varumärke (vilket ger klick) och dessutom Sthlmsbaserad där flest journalister är. Fotboll Sthlm, Aftonbladet och Expressen har väl gjort flera gräv.
Söker du här kommer du hitta flera trådar på samma ämne. MEN läser mer än rubriken och de första inläggen.
Skulle man samla ngt i en ny tråd vore det intressantare med Svensk fotboll och dess kopplingar till kriminalitet och nätverk.
Har har du en grund.
(FB) Hasan Cetinkaya. Sveriges superagent inom fotboll påstås ha samröre med kriminella!??
(FB) Kriminella fotbollsspelare
(FB) AIK larmar föräldrar i mejl: Gängkriminella runt planen
(FB) Svensk fotbollsagent misstänkt för ekobrott
(FB) Aik säljer spelare genom kriminella
Jag ver om ursäkt, mitt inlägg är off-topic.