Citat:
Ursprungligen postat av
Link04
Haha fy fasen det låter som en obehaglig dröm. Sanndrömmar låter spännande, det har jag aldrig haft. Hur fungerar det egentligen?
Ofta så glömmer jag mina drömmar under dagen men vissa sitter kvar längre och en del drömmar kommer man ihåg hela livet tror jag. Hur länge kommer du ihåg dina Dreams?
Det fungerar nog olika för alla men för mig handlar det om att jag drömmer om känslor/platser/färger/former/personer. MYCKET färg i mina drömmer.
Oftast “vet” jag vad som komma skall.
Alla mina sanndrömmar har inträffat, hittills.
Oftast bra saker, men även lite mindre bra saker (extremt sällan).
Det kan vara saker som sker i nuet eller väldigt långt fram, tänk 5 år, bara det att det är i “processen”.
I perioder kan jag vakna flera gånger per natt. Ibland beror det på att jag är orolig i kropp/sinne.
Ibland är det för att jag får massa alster slängt framför mig, och i drömmen kan jag tänka
“det här får inte missas”. Vaknar då och skissar, eller skriver ord/meningar.
Jag gillar oftast att vakna pga. kreativa idéer men det är inte alltid hållbart när man jobbar vanliga kontorstider.
Sover jag bra på ett naturligt sätt så minns jag väldigt ofta mina drömmarna. Ibland tar jag lättare sömnmedicin (för att slippa vakna) och då minns jag inte drömmarna lika bra. Jag försöker anpassa sovandet till halvtradiga svensson-livet.