Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-05, 01:37
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Jag noterar att du inte kunnat förklara skillnaden trots att jag bett dig göra det flera ggr.

Ditt "net worth"? Du skrev själv att du behövt låna 60K för ditt uppehälle.

Men ändå är du någon som tråden bör lyssna på för du förstår dig på investeringar i Bitcoin?

Apropå att jag skulle oroa mig för dig och din "förmögenhet", ta det lugnt det är det minsta jag bekymrar mig om. Jag tittar på priset och noterar att medan allt går ner går Bitcoin upp. Dvs Bitcoin är designat för dagens situation, kanske har marknaden mognat och förstår således äntligen detta nu?
Ingen vet, inte ens du, vet varför du känner dig nödgad att förklara ovanstående för någon som andra beskriver som en Bitcoin maxi. Uhu?
Citera
2025-04-05, 01:46
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Ingen vet, inte ens du, vet varför du känner dig nödgad att förklara ovanstående för någon som andra beskriver som en Bitcoin maxi. Uhu?

I synnerhet inte någon som påstår att det är skillnad på uppehälle och överlevnad.

Helt ointresserad av dina lögner om dig själv som Bitcoin-Maxi, vad som är intressant är om Bitcoin äntligen börjat bete sig som digitalt guld medan allt, t o m fysiskt guld dippar.

Nåväl, ingen fråga som du kan svara på, men lycka till med allt.
Citera
2025-04-05, 01:56
Avstängd
EgoistNs avatar
Citat:
I synnerhet inte någon som påstår att det är skillnad på uppehälle och överlevnad.

Helt ointresserad av dina lögner om dig själv som Bitcoin-Maxi, vad som är intressant är om Bitcoin äntligen börjat bete sig som digitalt guld medan allt, t o m fysiskt guld dippar.

3x på 280.. Jag förstår att det svider.
Citera
2025-04-05, 01:59
Citat:
Barf, Peter eller snutten?
Underbart komplicerat…

I övrigt är jag rätt säker på att vi får se btc över 90 under nästa vecka.
Barf är Peter. En groupie till den nyliberala psykopaten licksome-fb. Både Peter och hans stora stygga bögpappa är totalt inkompetenta när det gäller både ekonomi och investeringar så därför tycker dom båda att det är deras rättighet att bli rika på att sitta hemma på sina stora feta arslen. Det är därför både licksome-fb och hans lilla böghora Peter främst skriver i bostadsrättstrådarna.
Citera
2025-04-05, 08:39
Medlem
Citat:

Frågan är nu om detta stämmer - eller om BTC bara ligger före, dvs vi fick dippen tidigare.
Men om det är så att vi äntligen ser de första stegen mot digitalt guld - ja då går vi mot väldigt intressanta tider.
Citera
2025-04-05, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harjulf
Frågan är nu om detta stämmer - eller om BTC bara ligger före, dvs vi fick dippen tidigare.
Men om det är så att vi äntligen ser de första stegen mot digitalt guld - ja då går vi mot väldigt intressanta tider.

Bitcoin är fundamentalt en trygg hamn, och det är trevligt att vi kan se det tydligt i prisgrafen (för första gången?). Något som talar emot att förändringen är på riktigt, är att även flera altcoins, som absolut inte är några trygga hamnar, har följt med bitcoin. Man skulle helst vilja se röda siffror på aktiebörserna och altcoinen medan bitcoin stiger eller ligger stilla, innan man kan säga att priset på bitcoin uppför sig i enlighet med vad den är.

Men hur som helst har vi åtminstone fått en liten glimt av hur bitcoin kommer att handlas i framtiden. Och det är något att fira.

Edit. Något som är gemensamt för bitcoin och altcoinen är att ingen av dem drabbas av tullar. På så sätt är det helt rimligt att även altcoinen denna gång är stabila när aktiebörserna rasar.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-04-05 kl. 09:22.
Citera
2025-04-05, 09:06
Medlem
hazenectars avatar
Alla är lyriska över Bitcoins relativa styrka mot aktiemarknaden för tillfället, skulle vara synd om vi rullar över och tar rygg på spx nu
Citera
2025-04-05, 09:29
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Alla är lyriska över Bitcoins relativa styrka mot aktiemarknaden för tillfället, skulle vara synd om vi rullar över och tar rygg på spx nu

Lyriska är att ta i, flera, inkl. undertecknad, intar snarare en försiktigt hållning.
Citera
2025-04-05, 09:41
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ok. Tack för svar.
För att tillmötesgå ditt vuxna svar kan jag förtälja att jag köpte en 3x lång på strategy i eftermiddags.
Det är intressant att höra om andras trades, det är det. Dock är det stora varningslampor på folk som i efterhand berättar hur dom prickar bottnar och toppar. Skall du skryta om dina 3x longs så skulle det hedra dig mer om du berättar om dem när du tar dem, inte 6 timmar efter en 10 procentig uppgång...
Citera
2025-04-05, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det är intressant att höra om andras trades, det är det. Dock är det stora varningslampor på folk som i efterhand berättar hur dom prickar bottnar och toppar. Skall du skryta om dina 3x longs så skulle det hedra dig mer om du berättar om dem när du tar dem, inte 6 timmar efter en 10 procentig uppgång...

Inte varje dag vi håller med varandra, men här: Agreed 100%
Citera
2025-04-05, 10:26
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston

Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Inte varje dag vi håller med varandra, men här: Agreed 100%

Så vad tror herrarna om utsikterna för EgoistN:s påstådda 3x long på strategy?
Citera
2025-04-05, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Så vad tror herrarna om utsikterna för EgoistN:s påstådda 3x long på strategy?

Svårt att säga något utan tidsaspekter, stop loss, hämta hem vinst-nivåer etc etc.

Generellt sett skulle jag säga att det är förenat med stora risker att använda hävstång i den nuvarande, extremt volatila marknaden. Mycket avgörs av hur de stora spelarna väljer att fördela tillgångar och det har små spelare oerhört lite insyn i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in