2025-04-03, 21:16
Medlem
StoreSvartes avatar
Jag har tänkt på det här ett tag nu. Tänk er Wienerbröd men med en sorts saltlakritskräm istället för vaniljsås. Det skulle rent av kunna vara så att halva fyllningen är jordgubbsaltlakrits och har en mer rödaktig färg.

Det känns nästan som att jag ätit det här någon gång. Finns det här? Vad tror ni om min idé?
Citera
2025-04-03, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Jag har tänkt på det här ett tag nu. Tänk er Wienerbröd men med en sorts saltlakritskräm istället för vaniljsås. Det skulle rent av kunna vara så att halva fyllningen är jordgubbsaltlakrits och har en mer rödaktig färg.

Det känns nästan som att jag ätit det här någon gång. Finns det här? Vad tror ni om min idé?
Låter gott faktiskt!
Citera
2025-04-03, 22:19
Medlem
kalkryggars avatar
Jag har testat både bullar och wienerbröd med saltlakrits. Enligt mig smakade de skit. Jag har testat bulle (typ som kanelbulle) med vit choklad och det var gott som fan.
Citera
2025-04-04, 19:05
Medlem
Vem0ths avatar
Fan nu kommer jag tänka på detta hela helgen. Ditt jävla as.

Man skulle kunna göra en saltlakritskräm typ på rak arm per par äggulor, halvt deciliter strösocker, två rågade skedar majsstärkelse, två rågade tesked lakritspulver, 1,5 deciliter mjölk sedan typ en matsked smör. Saltet kommer med smak men det ska senare toppas med havssalt.

Asså din jävel. Om jag inte glömmer bort den här tråden efter sömn så kommer jag sätta detta som mitt projekt.
Citera
2025-04-04, 20:16
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Fan nu kommer jag tänka på detta hela helgen. Ditt jävla as.

Man skulle kunna göra en saltlakritskräm typ på rak arm per par äggulor, halvt deciliter strösocker, två rågade skedar majsstärkelse, två rågade tesked lakritspulver, 1,5 deciliter mjölk sedan typ en matsked smör. Saltet kommer med smak men det ska senare toppas med havssalt.

Asså din jävel. Om jag inte glömmer bort den här tråden efter sömn så kommer jag sätta detta som mitt projekt.

Hehe det är en tung idé! Tack för receptet på såsen! Riktigt bra

Om du bakar ihop det här till slut så måste du posta här och säga hur det blev! Själv har jag inte tillgång till ugn för tillfället så det får blir lite senare i år.
Citera
2025-04-04, 20:17
Medlem
Sign me up.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här