2025-03-25, 23:28
Medlem
Hultström and Kovacs played in Linköping.
Both played World Championship squad according to the expert.
Who did not consider an expert?
Citera
2025-03-28, 18:31
Medlem
Hultström
Tömmernes
Sandin Pellikka

Givna backar i årets svenska lag.
Citera
2025-03-28, 21:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 6999
Hultström
Tömmernes
Sandin Pellikka

Givna backar i årets svenska lag.
Börjar nu bli tydligt vilka lag som missar slutspel. Med tur kan vi få följande lag till VM.

Raymond - EP40 - E. Lindholm
Forsberg - L. Carlsson - Rakell
Eklund - Wennberg - Zibanejad
Engvall - Backlund - Burakovsky
Stenlund

M. Pettersson - E. Karlsson
Edvinsson - Dahlin
E. Pettersson - A. Larsson
Rasmus Andersson

Ersson
Högberg
Söderblom

HM: Lyssel, E. Gustafsson, Andrae, Grundström, Liljegren, Åman, Höglander, L. Karlsson, Lekkerimäkki, Hampus Lindholm (skadad för säsongen annars given i truppen).
Citera
2025-03-29, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Börjar nu bli tydligt vilka lag som missar slutspel. Med tur kan vi få följande lag till VM.

Raymond - EP40 - E. Lindholm
Eklund - Wennberg - Zibanejad
Engvall - Backlund - Burakovsky
Stenlund

M. Pettersson - E. Karlsson
Edvinsson - Dahlin
E. Pettersson - A. Larsson
Rasmus Andersson

Ersson
Högberg
Söderblom

HM: Lyssel, E. Gustafsson, Andrae, Grundström, Liljegren, Åman, Höglander, L. Karlsson, Lekkerimäkki, Hampus Lindholm (skadad för säsongen annars given i truppen).

lag till VM.

Backlund
Burakovsky

Rasmus Andersson
Ersson

Andrae, Höglander, Lekkerimäkki

Max 10 NHL proffs.

Över 18 NHL proffs floppar.

Jag tycker Folin från Frölunda jag vet ej statistiken med Folin i årets SHL. Folin är defensiv klippa. En sak är säker Folin har börjat lira tuffa matcher. 6 backar från SHL om jag bestämmer svenska laget. Hållander/Karlqvist/Silfverberg åtminstone med i VM-truppen. Poängmaskinen Dahlen är sämre när det väl gäller mot Europas topp?
Citera
2025-03-29, 00:25
Medlem
Burakovsky brukar deltaga i VM.
Citera
2025-03-29, 09:52
Medlem
Blir viktigt att ta vara på detta hemma-VM och stärka varumärket Tre Kronor, som är i en historisk svacka som det känns. 4 Nations bättrade nog inte på ryktet utan som bäst oförändrat. Dåliga sändningstiderna, stjärnor som underpresterande eller inte stack ut. Var ju rätt slätstruket även om vi presterade över förväntan, dvs höll jämna steg med Kanada/USA.

Däremot var det väl en succé för Nordamerika vilket svenska experter överdriver vikten av, eller jag förstår inte riktigt vad vi i Sverige/Tre Kronor har för nytta av det.

Tror det var ett misstag att inte ta med CZE efter deras VM-succé, Pasternak hade antagligen förgyllt en turnering bättre än vad samtliga våra svenska stjärnor lyckades göra.

Svårt för NHL att förutse att samtliga svenska stjärnor skulle vara iskalla, dock.

Men vi får hoppas det blir några tidiga "ja tack" från ett par revanschsugna 4 nations-rejects (kryddat med några stjärnor) som är sugna på att bjuda på en riktig hockeyfest på hemmaplan.
Citera
2025-03-30, 16:49
Medlem
Jag hoppas verkligen på att få se L Carlsson, W Eklund, S Edvinsson och S Holmström. Yngre spelare på väg upp.
Citera
2025-03-30, 18:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Jag hoppas verkligen på att få se L Carlsson, W Eklund, S Edvinsson och S Holmström. Yngre spelare på väg upp.
Håller med men Holmström blir nog svårt, såvida han inte kommer överens med sin klubb om nytt kontrakt innan VM börjar. Men det tror jag inte. Han hade dock varit en intressant kompletterande spelare. Bra fart, fysik och skott.
Citera
2025-03-30, 18:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 6999
lag till VM.

Backlund
Burakovsky

Rasmus Andersson
Ersson

Andrae, Höglander, Lekkerimäkki

Max 10 NHL proffs.

Över 18 NHL proffs floppar.

Jag tycker Folin från Frölunda jag vet ej statistiken med Folin i årets SHL. Folin är defensiv klippa. En sak är säker Folin har börjat lira tuffa matcher. 6 backar från SHL om jag bestämmer svenska laget. Hållander/Karlqvist/Silfverberg åtminstone med i VM-truppen. Poängmaskinen Dahlen är sämre när det väl gäller mot Europas topp?
SHL håller inte måttet internationellt. Det är inte ens den nästa bästa ligan i Europa längre.
Citera
2025-03-30, 18:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av URnotINdanger2
Blir viktigt att ta vara på detta hemma-VM och stärka varumärket Tre Kronor, som är i en historisk svacka som det känns. 4 Nations bättrade nog inte på ryktet utan som bäst oförändrat. Dåliga sändningstiderna, stjärnor som underpresterande eller inte stack ut. Var ju rätt slätstruket även om vi presterade över förväntan, dvs höll jämna steg med Kanada/USA.

Däremot var det väl en succé för Nordamerika vilket svenska experter överdriver vikten av, eller jag förstår inte riktigt vad vi i Sverige/Tre Kronor har för nytta av det.

Tror det var ett misstag att inte ta med CZE efter deras VM-succé, Pasternak hade antagligen förgyllt en turnering bättre än vad samtliga våra svenska stjärnor lyckades göra.

Svårt för NHL att förutse att samtliga svenska stjärnor skulle vara iskalla, dock.

Men vi får hoppas det blir några tidiga "ja tack" från ett par revanschsugna 4 nations-rejects (kryddat med några stjärnor) som är sugna på att bjuda på en riktig hockeyfest på hemmaplan.
Ja vi behöver alla stjärnor från NHL. Vi får inte göra bort oss på hemmaplan.
Citera
2025-03-30, 18:37
Medlem
Vi skulle behöva att någon profil går ut inom 2 veckor och gör ett statement om att han kommer och det sedan sprider ringar på vattnet.
Rasmus Dahlin var först ut förra året. Han kan säkert komma att bli lagkapten i VM, får hoppas att han går ut i media och tackar ja så fort Buffalo är matematiskt uträknade.
Citera
2025-03-30, 19:08
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Vi skulle behöva att någon profil går ut inom 2 veckor och gör ett statement om att han kommer och det sedan sprider ringar på vattnet.
Rasmus Dahlin var först ut förra året. Han kan säkert komma att bli lagkapten i VM, får hoppas att han går ut i media och tackar ja så fort Buffalo är matematiskt uträknade.
Sorry.. Hallam vill inte ha ledare i ledarpositioner. Bättre med Nylander och den där tönten i Oilers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in