2025-03-27, 20:01
Medlem
marytraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnocentOkeke
Vet att ämnet avhandlats i tråden tidigare, men Måns måste väl ändå vara jude? Jag har hängt ganska mycket i Tel Aviv, och har aldrig stött på någon med ett mer judiskt utseende.

Tja, Zelmerlöw är ju ett judiskt namn, men vad har det med saken att göra? Finns många trevliga judar, de är ca 16 000 000 judar utspridda över hela världen.
Citera
2025-03-27, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Vill bort dem har haft det boendet i princip hela äktenskapet, Måns har åkt som en jojo mellan Sverige och UK fram till han köpte vingården då valde hon flytta dit samt på sommaren har dem varit i sommarhuset!

Var finns deras sommahus? Och hur vet du att de varit där på sommaren?
Citera
2025-03-27, 20:07
Medlem
FairyGirls avatar
Jag vet inte vad det är för personer som Måns "inte bjudit in som plötsligt sitter i hans hem och vägrar lämna". Jag vet dock att soc har en skyldighet att agera om de får information om att barn riskerar att fara illa.

Beroende på allvaret i situationen kan de bestämma sig för att flytta barnen till ett skyddat boende direkt, eller så gör de hembesök, eller så tar de kontakt via telefon eller mail.

Ett exempel på detta var när Katrin och Bingo klädde ut sina pojkar till horor och la upp bilder och videos med dem på social media, och de kort därefter kallades till soc för möte.

Eftersom misstänkt drogmissbruk och misshandel är värre än maskerad kan Måns nog vänta sig någon form av utredning. Är minst sagt märkligt att han, att döma av hans senaste inlägg inte verkar fatta det. Och ännu märkligare är det att hans advokat inte verkar ha upplyst honom.
Citera
2025-03-27, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Är det du skriver där sant? I så fall, hur vet du det?

Med tanke på att det som berättats av frun i detta äktenskap är att det har förekommit våld.

Men om du vet bättre än henne själv så vill jag gärna höra sanningen?
Hur hon uttrycker sig i affekt får du nog fråga henne om.
Om du läser det så ser du att det är väldigt motsägesfullt.

Måns har dementerat våld kraftfullt i Expressen.
Och damen som skriker ut känslomässigt och obalanserat på IG som svar på att MZ skrev ett väldigt objektiv samt sakligt
inlägg i expressen (första inlägget) så har hon lustigt nog inte bemött denna dementi (andra inlägget i expressen) från Måns.

Jag tror att hon menade psykisk misshandel. Och det har de nog båda gjort sig skyldiga till kan jag tänka mig.
Brukar vara så när ett par vill skiljas.
Senast redigerad av ottoplommon 2025-03-27 kl. 20:16.
Citera
2025-03-27, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Var finns deras sommahus? Och hur vet du att de varit där på sommaren?
Kattvik i Skåne.
Citera
2025-03-27, 20:24
Medlem
Citat:
Okej? Varför skulle det jag skrev inte kunna stämma för det?
Det sa jag väl ändå inte. Läs om och läs rätt. Jag delade med mig av hennes egna ord då hon troligtvis vet bättre än någon av oss här inne...
Citera
2025-03-27, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FairyGirl
Jag vet inte vad det är för personer som Måns "inte bjudit in som plötsligt sitter i hans hem och vägrar lämna". Jag vet dock att soc har en skyldighet att agera om de får information om att barn riskerar att fara illa.

Beroende på allvaret i situationen kan de bestämma sig för att flytta barnen till ett skyddat boende direkt, eller så gör de hembesök, eller så tar de kontakt via telefon eller mail.

Ett exempel på detta var när Katrin och Bingo klädde ut sina pojkar till horor och la upp bilder och videos med dem på social media, och de kort därefter kallades till soc för möte.

Eftersom misstänkt drogmissbruk och misshandel är värre än maskerad kan Måns nog vänta sig någon form av utredning. Är minst sagt märkligt att han, att döma av hans senaste inlägg inte verkar fatta det. Och ännu märkligare är det att hans advokat inte verkar ha upplyst honom.
Hade du läst tråden, eller annat valfritt forum, hade du nog haft en aning om vem som kan tänkas sitta i HANS hem, filmat och vägrat lämna. Förmodligen kan samma personer försöka hjälpa till så att hans barn plötsligt försvinner och går "under jorden". Har inget med socialen att göra. Har med missriktad feminism att göra.
Citera
2025-03-27, 20:28
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det sa jag väl ändå inte. Läs om och läs rätt. Jag delade med mig av hennes egna ord då hon troligtvis vet bättre än någon av oss här inne...

Det håller jag med dig till 110% om, att hon vet bättre själv. Hur skulle det annars gå till? Därför tror jag det är större sannolikhet att det hon säger är sant än att det inte är det.
Citera
2025-03-27, 20:38
Medlem
Citat:
Det håller jag med dig till 110% om, att hon vet bättre själv. Hur skulle det annars gå till? Därför tror jag det är större sannolikhet att det hon säger är sant än att det inte är det.
Kan vara men vi vet inte, det är det som är grejen. Faktum är att det är VÄLDIGT vanligt att smutskastning sker av sin fd partner vid skilsmässa och inför vårdnadstvister. Jag litar inte på vare sig henne eller Måns. Hon gör allt för att förgöra honom och han gör allt för att inte bli cancelled. Ingen av dem tänker på barnen i första hand. Sorgligt.
Citera
2025-03-27, 20:41
Medlem
Citat:
Men han vet inte bättre själv?
https://www.expressen.se/noje/jag-har-aldrig-krokt-ett-har-pa-deras-huvuden/
Varför har inte CJ bemött de här uppgifterna som går emot hennes påstående.
Citera
2025-03-27, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Kan vara men vi vet inte, det är det som är grejen. Faktum är att det är VÄLDIGT vanligt att smutskastning sker av sin fd partner vid skilsmässa och inför vårdnadstvister. Jag litar inte på vare sig henne eller Måns. Hon gör allt för att förgöra honom och han gör allt för att inte bli cancelled. Ingen av dem tänker på barnen i första hand. Sorgligt.
Jo MZ har försökt. Men om han tiger och inte dementerar blir han anklagad för att vara skyldig.
Citera
2025-03-27, 20:47
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men han vet inte bättre själv?
https://www.expressen.se/noje/jag-har-aldrig-krokt-ett-har-pa-deras-huvuden/
Varför har inte CJ bemött de här uppgifterna som går emot hennes påstående.

Men vadå det är väl självklart att han säger att det inte har hänt? Han vill ju inte bli omtalad som någon kvinnomisshandlare? Juridiska påföljder kan han ju slappna av med att slippa i vilket fall, då det inte finns några sådana i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in