2025-03-27, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Jag tror att hon gick ut i media med det som ett sätt att fly undan honom och hans misshandel.
Som ett rop på hjälp menar du?
Hon är 37 år gammal och 3-barns mor.
Hon hade redan lagt in om skilsmässa.
Vad mer behövde hon göra?

Att oprovocerat gå ut på IG och karaktärsmörda sina barns far.
För barnens välbefinnande?

Eller ingick det i en skilsmässoagenda?
Citera
2025-03-27, 19:25
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Som ett rop på hjälp menar du?
Hon är 37 år gammal och 3-barns mor.
Hon hade redan lagt in om skilsmässa.
Vad mer behövde hon göra?

Att oprovocerat gå ut på IG och karaktärsmörda sina barns far.
För barnens välbefinnande?

Eller ingick det i en skilsmässoagenda?

Nej inte som ett rop på hjälp, men som ett sätt att få honom att sluta kontakta henne och barnen nu när han har lite ögon på sig.
Citera
2025-03-27, 19:33
Medlem
Citat:
Nej inte som ett rop på hjälp, men som ett sätt att få honom att sluta kontakta henne och barnen nu när han har lite ögon på sig.
??? Men de bor ju tillsammans med barnen. C har dubbelt boende, varannan vecka i London med sonen som hon har från tidigare förhållande.
Citera
2025-03-27, 19:36
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
??? Men de bor ju tillsammans med barnen. C har dubbelt boende, varannan vecka i London med sonen som hon har från tidigare förhållande.

Ja hon vill väl bort från den situationen men han tillåter väl inte det genom våld. Jag spekulerar.
Citera
2025-03-27, 19:38
Medlem
Citat:
Hon skrev att anledningen att hon skrev det hon gjorde var för att Måns ansökt om skilsmässa i Sverige (efter att hon sökt i England) och att det därmed blev publikt och att hon inte ville att sanningen skulle manipuleras. Så här skrev hon:
"Once again, my ex-husband has
chosen to communicate through
the media.
To be clear, Måns decided to
make our divorce public by filing
for divorce in Sweden and
making a statement.
As stated, I had already filed in
the UK to keep it private.
For a long time, I have chosen to
protect our family out of the deep
love I have for our children and
for Måns.
I had no choice but to make a
public statement PURELY for the
well being of the children, so my
voice was heard before it was
manipulated.
If the best interest of the children
and our family had been the
priority, we would not be in this
situation in the first place.
Now, please, stop.
Enough is enough."
Citera
2025-03-27, 19:41
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ja hon vill väl bort från den situationen men han tillåter väl inte det genom våld. Jag spekulerar.
Vill bort dem har haft det boendet i princip hela äktenskapet, Måns har åkt som en jojo mellan Sverige och UK fram till han köpte vingården då valde hon flytta dit samt på sommaren har dem varit i sommarhuset!
Men hon är i UK varannan vecka oberoende av skilsmässan!
Citera
2025-03-27, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LugnetsAbbe
Som musiker vet man att man inte kan tävla i musik, och att det är en rolig bonus om man vinner, men att man aldrig ska förvänta sig det. Han slog sönder loungen och kastade sönder sin telefon, gick runt och sparkade på saker och snackade skit om vinnarna i Media.
Det är obalanserat och aggressivt, omoget.
Det är en tävling det var inte bara Måns som blev sur över att inte vinna. Min vän som känner Måns genom tennisen berättade att han är den mest tävlingsinriktade person han någonsin mött. Det och en tuff skilsmässa gjorde att bägaren rann över. Att han avreagerade sig är naturligt och det som skedde har förstorats upp, sparka på en soptunna och slå sönder mobilen bevisar bara att han är en människa och inte en robot. De som drar upp det som något toxiskt är personer som aldrig har tävlat och saknar tävlingsinstinkt.
Citera
2025-03-27, 19:42
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Hon skrev att anledningen att hon skrev det hon gjorde var för att Måns ansökt om skilsmässa i Sverige (efter att hon sökt i England) och att det därmed blev publikt och att hon inte ville att sanningen skulle manipuleras. Så här skrev hon:
"Once again, my ex-husband has
chosen to communicate through
the media.
To be clear, Måns decided to
make our divorce public by filing
for divorce in Sweden and
making a statement.
As stated, I had already filed in
the UK to keep it private.
For a long time, I have chosen to
protect our family out of the deep
love I have for our children and
for Måns.
I had no choice but to make a
public statement PURELY for the
well being of the children, so my
voice was heard before it was
manipulated.
If the best interest of the children
and our family had been the
priority, we would not be in this
situation in the first place.
Now, please, stop.
Enough is enough."

Okej? Varför skulle det jag skrev inte kunna stämma för det?
Citera
2025-03-27, 19:43
Medlem
Citat:
Inte verklighetsbaserade spekulationer.
De kan väl separera från det gemensamma boendet om så är.
Men de behöver ju ha kontakt om gemensamma barnen och även sköta sin skilsmässa i lugn och ro.
De har 6 månaders betänketid på skilsmässan.

Inget våld har förekommit alls,
Vad C anser vara "våld" kommer väl fram så småningom.
En dängd tallrik i golvet?
Citera
2025-03-27, 19:44
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Vill bort dem har haft det boendet i princip hela äktenskapet, Måns har åkt som en jojo mellan Sverige och UK fram till han köpte vingården då valde hon flytta dit samt på sommaren har dem varit i sommarhuset!
Men hon är i UK varannan vecka oberoende av skilsmässan!

Okej för att förtydliga:

Ja hon vill väl bort från honom men han tillåter väl inte det genom våld. Jag spekulerar.
Citera
2025-03-27, 19:47
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Inte verklighetsbaserade spekulationer.
De kan väl separera från det gemensamma boendet om så är.
Men de behöver ju ha kontakt om gemensamma barnen och även sköta sin skilsmässa i lugn och ro.
De har 6 månaders betänketid på skilsmässan.

Inget våld har förekommit alls,
Vad C anser vara "våld" kommer väl fram så småningom.
En dängd tallrik i golvet?

Är det du skriver där sant? I så fall, hur vet du det?

Med tanke på att det som berättats av frun i detta äktenskap är att det har förekommit våld.

Men om du vet bättre än henne själv så vill jag gärna höra sanningen?
Citera
2025-03-27, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LugnetsAbbe
”Bara för att hon är kvinna”, tror du på det själv? Snarare för att vi nyss såg honom balla ur för att han kom tvåa i jävla melodifestivalen. Pinsamt. Som musiker vet man att man inte kan tävla i musik, och att det är en rolig bonus om man vinner, men att man aldrig ska förvänta sig det. Han slog sönder loungen och kastade sönder sin telefon, gick runt och sparkade på saker och snackade skit om vinnarna i Media.
Det är obalanserat och aggressivt, omoget.
Andra saker som spelar in är att han själv berättat att han varit otrogen extremt mycket och en massa skvaller om 17-åringar och skamlöst raggande mitt framför folk.
Finns en hel del i hans beteende och uttalanden, mer än att han är man och hon kvinna.

Sen vet ingen utifrån vad som hänt för det. Men det går att tro på henne eller luta att tro på henne, med fler anledningar än bara kön.
Det var det värsta! Har du en källa på det?

Jag tror MZ var i obalans. Eftersom han framförde sitt nummer mkt bättre i deltävlingen än han gjorde i finalen.
Han blev besviken eftersom han varit favorittippad hela tiden i Mello och även ESC såklart.
Men att han brast kunde kanske bero på hela situationen han befann sig i med äktenskapsproblem.
MZ behövde vara själv ett tag men sedan tog han sig samman och kom tillbaka till pressen och fick förklara vad som hänt.
Vad skulle han säga?
- Jag är helt ur balans idag. Grälade med frugan precis innan final.
Så var det kanske? Men det kunde han ju inte säga.

Så han svarade så gott han kunde på frågor som han inte önskade.
När man är ledsen och pressad vill man väl inte att journalister ska peta i såren med närgångna frågor.

Jag tyckte så synd om Måns att jag fick dåligt samvete att jag bara röstat på Kaj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in