2025-03-27, 16:27
Medlem
Landsbygdens avatar
Är mp3-spelare helt ute nu för tiden? Finns det några som är lite oldschool fast med bluetooth? Dvs. där du inte måste ha deras egna extra mjukvara på datorn och annat, registrera enhet och liknande. Helst något som man inte behöver flasha om.

Någon som har rekommendationer? Även begagnat.
Citera
2025-03-27, 16:39
Medlem
https://www.prisjakt.nu/c/mp3-spelare
Citera
2025-03-27, 16:40
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Är mp3-spelare helt ute nu för tiden? Finns det några som är lite oldschool fast med bluetooth? Dvs. där du inte måste ha deras egna extra mjukvara på datorn och annat, registrera enhet och liknande. Helst något som man inte behöver flasha om.

Någon som har rekommendationer? Även begagnat.

En vän har denna - FiiO M11S.
Vet dock inte om den är bra.
https://www.amazon.se/FIIO-MP3-musikspelare-ES9038Q2M-Snapdragon-f%C3%B6rlustfri/dp/B0B2RC74C8/ref=mp_s_a_1_3?crid=NP914LX0TCXI&dib=eyJ2IjoiMSJ9. U45aGLZBNUVxQWxhzNk_N1ZGVIlHjSN4FPN-kKFF6OZ-6f5m6Vsk7n03Id2u1WJW3CllMPhK3tlZw1NqTvV dmbAu5t_qXiz9oNW-CMpgZsX0t6eVWGBiIUma6U6kko2mDXGBK8aNch2oj5-bgabvx7rb_soGo9MKpm98LxBxlmnHN_8mM90LtVx CFft8uIhgr8oM_co81LdhP8IP-dPqfg.LIlsurZykbB6qbUTxTtrw2B3XaL4gP9l0pFAWnRZ-ak&dib_tag=se&keywords=FiiO+M11S&qid=1743090088&sp refix=fiio+m11s%2Caps%2C117&sr=8-3
Citera
2025-03-27, 16:41
Medlem
Melange5738s avatar
Kvalitén och utbudet har gått ner ordentligt.
Citera
2025-03-27, 16:51
Medlem
Ursäkta dum fråga men vad vill du ha i mp3spelaren du inte kan få i en mobiltelefon?
Citera
2025-03-27, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Kvalitén och utbudet har gått ner ordentligt.
Ja precis.
Köpte en sån där pytte liten med 5-knappar.
Ljudet var under all kritik.
Citera
2025-03-27, 17:09
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Ursäkta dum fråga men vad vill du ha i mp3spelaren du inte kan få i en mobiltelefon?

Speltid, plats etc. Man kan använda den när man inte vill bli trackad av myndigheter eller har täckning etc.
Citera
2025-03-27, 17:11
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Speltid, plats etc. Man kan använda den när man inte vill bli trackad av myndigheter eller har täckning etc.

Och betydligt bättre kvalitet, om man köper en som är bra och har ordentliga hörlurar till.
Citera
2025-03-27, 17:51
Medlem
Landsbygdens avatar
Tack alla för tips och svar!

Citat:
Dels samma svar som Melange5738 och GormDenGamle gav.

Och att jag gillar när det är enkelt, oldschool, inte massa onödiga extra-funktioner och att enheten bara hittas av vilket operativsystem som helst, som en extern disk. Moderna mobil-os(android, iphone) känns ju inte som att man är helt i kontroll själv. Jag vill inte dela med mig till något företag, vad jag lyssnar på för musik eller andra ljudfiler. Har jag köpt en mp3-spelare, vill jag inte att det samtidigt ska vara ett enormt avtal att läsa igenom.

En mobiltelefon är ofta dyr i jämförelse(om den ska vara något att ha). Tappar man den(mobilen) eller den blir blött eller något, så är det (oftast) ett mycket högre värde att ersätta, och ringa behöver man alltid kunna. Vill man t.ex. dra ut och jogga(vilket jag förvisso inte gör), kan det vara gött med någon billig mp3-spelare som kostar ett par hundralappar, kanske max 6,700 kr. Man vill ändå inte svara i telefon jämt heller. Eller råka trycka upp igång någon app av misstag, som ju ibland händer när man har mobilen i fickan. Pajar en mp3-spelare för 50kr - 500 kr blir det inte samma negativa känsla.

Just nu har jag 2 st gamla clas ohlson-mp3spelare(glömt märke) som jag köpte på rea för 50 kr st. 4 GB vardera. För ett gäng år sedan.
Problemet är att dom inte har bluetooth och jag är lite trött på sladd.
Citera
2025-03-27, 18:01
Medlem
Theoneandonlymes avatar
Vill du ha bra spelare som tar högupplöst musik så googla Astell Kern dom har även lurar .....mycket bra saker kör själv med deras prylar samt några andra märken . Men du får inte vara rädd att betala .
Googla Sony Walkman , dom är även spelare för högupplöst ...
Givetvis tar dessa även MP3 om du vill
Citera
2025-03-27, 19:09
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theoneandonlyme
Vill du ha bra spelare som tar högupplöst musik så googla Astell Kern dom har även lurar .....mycket bra saker kör själv med deras prylar samt några andra märken . Men du får inte vara rädd att betala .
Tack för tipset!
Citera
2025-03-27, 19:13
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theoneandonlyme
Astell Kern såg ut att vara riktigt dyra och över min budget. Sony Walkman känner jag givetvis till, men ska kolla lite närmare igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in