2025-03-21, 16:39
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Vi killar kanske pussar så mycket på dig i dina drömmar så du måste helt enkelt glömma och förtränga drömmarna, annars hade du aldrig orkat vara vaken utan bara sovit och drömt om alla sköna pussar hela tiden 😘

Ska skriva ett hemligt meddelande om vad jag drömde inatt, så ska du få se att jag är lite synsk också 🙂
Citera
2025-03-21, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollpunktnoll
Bra analys Dr Freaud. Don't quit your dayjob! 🤭

Haha tackar drömtjejen 😂

Citat:
Ska skriva ett hemligt meddelande om vad jag drömde inatt, så ska du få se att jag är lite synsk också 🙂

Det var ett mycket bra hemligt meddelande tycker jag. Det kändes som en dröm 😘
Citera
2025-03-22, 07:22
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Haha tackar drömtjejen 😂

Det var ett mycket bra hemligt meddelande tycker jag. Det kändes som en dröm 😘

Överdriv nu inte...
Citera
2025-03-23, 08:59
Medlem
Citat:
Överdriv nu inte...

Jag drömde om kyssar igår igen. Det måste vara våren eller så är det alla vackra kvinnor.
Citera
2025-03-23, 17:42
Medlem
prokaryotkungens avatar
Citat:
Det är din åsikt. Åsikter är ju lite som arslen, eller hur? Alla har ett, därmed inte sagt att man vill få allas upptryckta i ansiktet

Jag är praktiserande häxa, väl inläst på Freud & Jung, djupt religiös och jag tar sådana här tecken på största allvar -

Då kan du allt redan. Varför fråga här då om du är legitimerad trollpacka med näsvårta av utställningskaliber!?
Citera
2025-03-23, 18:27
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prokaryotkungen
Då kan du allt redan. Varför fråga här då om du är legitimerad trollpacka med näsvårta av utställningskaliber!?

Du har rätt i att jag kan mycket. Och jag tackar ödmjukast för komplimangen. Men jag kan inte allt!

Och om jag händelsevis diskuterar något som jag egentligen redan "vet" så kan det handla om att bidra till den allmänna trevnaden och, kanske viktigast av allt: folkbildningen!

Att spådom, andlighet och drömtydning är en blind fläck på Flashback är ganska uppenbart, och det beror på att huvuddelen av klientelet här utgörs av män. Män är ju kända för att vara "rationella" och därmed förneka/försaka allt som inte kan vägas, mätas och ses med blitta ögat. Det är mycket barnsligt, och rakt av skadligt (menar jag).

Detta bidrar jag gärna till att ändra på, för i den svagheten ligger också - delvis - mannens förfall.

Mvh /Trollpackan
Citera
2025-03-24, 16:41
Medlem
Citat:
Det är din åsikt. Åsikter är ju lite som arslen, eller hur? Alla har ett, därmed inte sagt att man vill få allas upptryckta i ansiktet

Jag är praktiserande häxa, väl inläst på Freud & Jung, djupt religiös och jag tar sådana här tecken på största allvar - det är ju trots allt vårt fantastiska undermedvetna, utvecklat under årmiljoner av evolution, som försöker säga oss något, ibland något viktigt - så ditt pragmatiska, icke-magiska tänkande är värt kattskit i min bok

Men tack ändå hörru! Tack för att du delar din åsikt om drömmars betydelse samt dina skämtsamma teorier om katoliker och demoner. Intresseklubben antecknar.

Om du är insatt i både Jungs och Freuds värld bör du kunna inse svårigheterna i att internetmänniskor ska tolka dina drömmar åt dig utan att veta något om dig överhuvudtaget. I vilket fall, om du väljer Freuds metod av drömtolkning kan du använda dig av fria associationer. Om du ger dig in i Jungs värld behöver du ta hänsyn till det kollektiva omedvetna, dig själv och din kultur du är uppväxt i. I vilket fall är det intressant att just kyssar betyder mycket för dig, och att händelsen har återkommit i drömmarna.
Citera
2025-03-24, 17:18
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sails
Om du är insatt i både Jungs och Freuds värld bör du kunna inse svårigheterna i att internetmänniskor ska tolka dina drömmar åt dig utan att veta något om dig överhuvudtaget. I vilket fall, om du väljer Freuds metod av drömtolkning kan du använda dig av fria associationer. Om du ger dig in i Jungs värld behöver du ta hänsyn till det kollektiva omedvetna, dig själv och din kultur du är uppväxt i. I vilket fall är det intressant att just kyssar betyder mycket för dig, och att händelsen har återkommit i drömmarna.

Håller med! Jag har inte haft ett förhållande med kyssar på ca 20 år, så det saknar jag ju helt klart! Och längtar efter.

Min exman kysste mig aldrig pga idiot. Han förstörde liksom den grejen för mig. Men innan jag träffade honom så älskade jag att kyssas!

--

Jag ger mig inte in i någon värld, jag lever i min egen värld 🙂

Det fina med Freud och Jung är att deras idéer om arketyper är hyfsat allmängiltiga.
Citera
2025-03-24, 18:11
Medlem
Citat:
Håller med! Jag har inte haft ett förhållande med kyssar på ca 20 år, så det saknar jag ju helt klart! Och längtar efter.

Min exman kysste mig aldrig pga idiot. Han förstörde liksom den grejen för mig. Men innan jag träffade honom så älskade jag att kyssas!

--

Jag ger mig inte in i någon värld, jag lever i min egen värld 🙂

Det fina med Freud och Jung är att deras idéer om arketyper är hyfsat allmängiltiga.

Du hade ett förhållande utan kyssar som varade i 15 år, och för närvarande är du i ett förhållande som har varit befriat från kyssar i 20 år? Det är inte helt lätt att tolka din skrift.
Om du nu har varit utan något du faktiskt vill ha är drömmen lätt att tolka i Freudiansk mening - din begravda önskan du vill uppfylla är att kyssas. Kanske valdes en gammal älskare ut för att det var senaste tillgängligheten du hade till det du vill ha, och att det fortfarande är det enklaste sättet att få det du söker.
Citera
2025-03-24, 18:50
Avstängd
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sails
Du hade ett förhållande utan kyssar som varade i 15 år, och för närvarande är du i ett förhållande som har varit befriat från kyssar i 20 år? Det är inte helt lätt att tolka din skrift.
Om du nu har varit utan något du faktiskt vill ha är drömmen lätt att tolka i Freudiansk mening - din begravda önskan du vill uppfylla är att kyssas. Kanske valdes en gammal älskare ut för att det var senaste tillgängligheten du hade till det du vill ha, och att det fortfarande är det enklaste sättet att få det du söker.

Vill inte gå in på detaljer, men det var ca 20 år sedan jag kysstes med någon jag älskade ja.

Och om jag hade varit tillsammans med en sådan man idag så hade jag lämnat honom omgående 🙂 som de säger: kärlek utan kyssar är som kaffe utan grädde.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in