2023-01-10, 11:50
Avslutad
Tycker mest det verkar vara ett sätt att hålla på med kriminella saker. Men visst, i det kontantlösa samhället räcker inte alltid plastkortet och som betallösning på nätet är det väl OK.

Men om alla i en familj har ett konto i säg HB så går överföringarna väldigt snabbt via app ändå? Nej men alltså det känns egentligen inte alls bra det här med swish och att telefonnummer kopplar samman folk. Det är integritetskränkande och det borde finnas ett anonymläge där alla detaljer och kontouppgifter stannar hos banken. Man vill inte ha massa löst folk i sin telefon. Tänk om någon håller på med knark? Då vill man verkligen inte ha swishat den människan.
Citera
2023-01-10, 11:57
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpringCampaign
Tänk om någon håller på med knark? Då vill man verkligen inte ha swishat den människan.

Man ska inte göra affärer med sådana människor över huvud taget, PUNKT!
Inte kontant, inte via swish och inte via banköverföring.

Och nej, kortbetalningar fungerar inte mellan privatpersoner, och dessutom om man inte har samma bank så tar det ett par dagar innan pengarna kommer fram. Hur köper du då något på blocket?
Är det något dyrare så vill säljaren ha ett vidimerat kvitto (dvs inte utskrift från internetbanken) om inte säljaren ser pengarna direkt på kontot, då blir det att åka till fysiskt bankkontor och betala 200 kr.

Bättre med swish i sådana fall.
Citera
2023-01-10, 11:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie

Bra att du säger det för då går swish bort iaf som betalmetod till advokater och människor som jobbar i restaurang för de knarkar hårt jag läser flashback jag.
Citera
2023-07-15, 12:09
Medlem
avcs avatar
Sket i det som alla andra flugor tills det började bli poppis på Tradera. Har allting för köparens skull, så då fick det bli Swish också. Går lika fort som vanlig överföring i samma bank, oavsett bank, och blir ett problem mindre rörande privataffärer.

Ser 7-8 år senare inte en enda anledning att inte ha det. Kanske vill man hellre ha kontanter?
Citera
2023-08-10, 05:58
Medlem
direktörns avatar
Ska byta operatör, men kommer att behålla mitt nummer. Måste jag skaffa ny Swish plus BankID?
Citera
2023-08-10, 06:56
Medlem
Ännu en ”äcklig människa” här.

Jag har aldrig skaffat Swish eftersom jag aldrig har haft någon anledning att göra det. Har ingen användning för Swish helt enkelt.

Svårare än så är det inte.
Citera
2023-08-12, 11:46
Medlem
Atamons avatar
Citat:

Och nej, kortbetalningar fungerar inte mellan privatpersoner, och dessutom om man inte har samma bank så tar det ett par dagar innan pengarna kommer fram. Hur köper du då något på blocket?
Är det något dyrare så vill säljaren ha ett vidimerat kvitto (dvs inte utskrift från internetbanken) om inte säljaren ser pengarna direkt på kontot, då blir det att åka till fysiskt bankkontor och betala 200 kr.

Bättre med swish i sådana fall.

Du har ju själv ett flertal gånger swishat pengar till folk som använder narkotika.

Man kan ju köpa honung på landet med swish ovetandes om att den personen även kränger weed till allt och alla
Citera
2024-04-22, 05:42
Medlem
Varför använda Swish? Jag gör vad jag vill så varför ska nån annan beta vad jag gör?
Citera
2024-04-22, 07:43
Medlem
Pungsvings avatar
Man är nog äcklig själv om man tror att folk som inte vill göra affärer via swish är äckliga.
Citera
2024-04-24, 18:04
Medlem
Många som inte har bank id, kan därmed inte skaffa swish.
Folk som har ställföreträdare ex förvaltare eller god man
Citera
2025-03-18, 17:56
Medlem
upplaenningens avatar
Vad är du för någon P12a som använder Swish? Fungerar fint med plastkortet och överföring från bank till bank och kontant där det fortfarande går. Finns ingen anledning att använda swish.
Citera
2025-03-18, 19:37
Medlem
Citat:
Givetvis har jag ett bankomatkort men tror du jag vill släpa runt på åbäket när jag har NFC betalkort i mobilen + swish?
Aldrig något problem att betala till moderna människor.

Försöker jag blippa mobilen i en bankomat så säger den att "Detta kort kan inte användas i bankomaten" för att Bankomat AB inte fixat stöd för samsung pay och google pay än.

De ruttna människor som inte har swish, då säger jag "Du får väl ringa upp nån vän som kan ta emot min swish och sedan får du kontanter av honom istället".
Så du tycker att alla är äckliga som inte har vad inte ens bankomater har?
och du tycker det är bra att "storebror" kan se alla dina transaktioner...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in