Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-11-30, 10:51
  #1
Medlem
Lantbruks avatar
Hej.
Såg den ocensurerade avrättningen av Eugene Armstrong nylgen, fy fan vad avskyvärt. Jag känner fortfarande ångest och vämjelse när jag tänker på klippet och önskar att jag aldrig bevittnade det.
Men nu är det som det är och det går tyvärr inte radera bort det ur minnet.

Men sen slog det mig den hemska tanken om detta skulle kunna hända i Sverige. Nu undrar jag om jag i ren paranoia och fasa om detta bara är någonting jag fått för mig, eller ligger det någon sanning i det; kan Sverige drabbas av terrorism, och isåfall, vad ska vi göra för att förhindra det.
Citera
2007-11-30, 12:35
  #2
Medlem
Vem är terrorist?

Börja med att ta reda på vem som lokalt på den inre FRIA gemensamma marknaden, har MAKT att värdera och välja lagstiftare och kontrollmakt!

Ta reda på om lagstiftare och kontrollmakt lokalt i en medlemsstat är:

A. En perzon som representerar EN enskild fysisk person som rättssubjekt.

B. En perzon som representerar EN enskild jurisisk person som rättssubjekt.

C. En perzon som representerar EN svensk myndighet, företag eller förening, som inte kan, vill eller vågar redovisa organisationsnummer och säte lokalt i en medlemsstat, med retroaktivt STRIKT produktansvar för säkerhetsbrist i brev till en medveten smart nätverkselev här på flashback.info/forum.
Citera
2007-11-30, 14:27
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Hej.
Såg den ocensurerade avrättningen av Eugene Armstrong nylgen, fy fan vad avskyvärt. Jag känner fortfarande ångest och vämjelse när jag tänker på klippet och önskar att jag aldrig bevittnade det.
Men nu är det som det är och det går tyvärr inte radera bort det ur minnet.

Juha Valjakallas avrättning av Eva Nilsson är i princip samma sak.
Han fällde henne med ett slag av kolven, skar upp halsen och vänstra sidan av buken och lät henne förblöda.

Har du ett bra sätt att stoppa terrorismen så lovar jag att jag ska hälsa på dig i Oslo på Nobeldagen, i december 2008.
Citera
2007-11-30, 14:38
  #4
Medlem
Trollishs avatar
Genom att avrätta alla anhängare till islam, svårare än så är det inte.
Några väl placerade atombomber så snipsnapslut inge mer terrorism.
Citera
2007-11-30, 14:44
  #5
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Genom att avrätta alla anhängare till islam, svårare än så är det inte.
Några väl placerade atombomber så snipsnapslut inge mer terrorism.

Bra tänkt! RAF var ju kända för att vända sig mot Mecca fem gånger om dagen, t ex.
Det är sådana som du som är med och skapar terrorismen.
Idiot!
Citera
2007-11-30, 15:00
  #6
Medlem
Riesens avatar
Det går aldrig 'stoppa' terrorismen. Det kommer alltid finnas någon som har viljan och resurserna för att idka terrorism.

Det bästa vi kan göra är att försöka stoppa de ansvariga innan deras planer hinner skrida till verket. Förhoppningsvis utan att skapa en rättsstat.

Eller menar du kanske 'muslimsk' terrorism? Det bästa vi kan göra för att förhindra den är att visa tolerans, vara diplomatiska samt främja demokrati i mellanöstern (dock inte genom invasioner). En sak som skulle vara bra vore om vi kunde bryta vårat oljeberoende.

Då det gäller terrorism i Sverige ser jag det som mycket osannolikt. Vi har inga separatistgerillor i Sverige och muslimska terrorister lär inte gå efter Sverige (Bin Ladin påpekade t.o.m. i sin senaste video specifikt att de inte attackerar Sverige.).
Citera
2007-11-30, 16:04
  #7
Medlem
Jag vet inte varför men utav någon anledning så känns det inte direkt förtroendeingivande eller lyckat att en massmördare säger att vi är säkra...
Citera
2007-11-30, 21:24
  #8
Medlem
Rockmans avatar
Som TS skrev kommer det att hända i Sverige?
Ja,kanske inte av ideolgiska skäl men av en
deprimerad/vilsen människa som ska ta
livet av sig och anse sig stå för några
högre ideal.
Citera
2007-11-30, 21:39
  #9
Avstängd
Det är ganska otroligt att vi kommer få se riktig terrorism i Sverige på ett bra tag. USA har jag haft såväl utrikiska som infödda terrorister som antingen konverterat till islamism eller pågrund av personlig ideologier smällt en hel del människor i luften. Den svenska staten gör inte så pass många förbannade att det skulle behövas en riktig terrorattack för att "ge igen".
Citera
2007-11-30, 21:41
  #10
Medlem
Autosols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jihad77
Det är ganska otroligt att vi kommer få se riktig terrorism i Sverige på ett bra tag. USA har jag haft såväl utrikiska som infödda terrorister som antingen konverterat till islamism eller pågrund av personlig ideologier smällt en hel del människor i luften. Den svenska staten gör inte så pass många förbannade att det skulle behövas en riktig terrorattack för att "ge igen".
Det finns ju terrorism utbredd i många av europas öppnare stater, bara för att det inte begår terroristdåd i dessa länder betyder det inte att dem inte finns där och huserar.
Citera
2007-11-30, 21:50
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Autosol
Det finns ju terrorism utbredd i många av europas öppnare stater, bara för att det inte begår terroristdåd i dessa länder betyder det inte att dem inte finns där och huserar.

Storbritannien och Spanien är ju faktiskt länder som krigar i exempelvis Irak på USAs sida. Inte märkligt att somliga reagerar negativt på det och vill befria Irak. Jag säger inte att terrorism är rätt - men somliga saker USA har gjort är djupt brottsligt och ett fåtal terrorism "evens out the score"...
Citera
2007-11-30, 21:53
  #12
Medlem
Autosols avatar
Vafan snackar du om? Du kommenterar ju inte ens mitt inlägg..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback