Flashback bygger pepparkakshus!
2025-03-14, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Jakob jobbade och bodde på den spanska solkusten 2017–2018.

Marbella är ju narcs drömhålla, men taxi grejen hände när han var 15 enligt honom själv så inte de åren.
Citera
2025-03-14, 17:06
Medlem
timpanis avatar
I programmet anges Jakobs jobbtitel som "VD, marknadsföring".

Fram till januari 2025 var han VD på ett företag med bara fyra anställda. Är det bara jag, eller borde de valt en mer passande titel? "VD" känns lite vilseledande.

Nu är han "affärsutvecklare", vilket jag antar är en omskrivning för "säljare", med ansvar för Göteborg, på ett Uppsalaföretag med fyra anställda. Företaget har dessutom ordet "Group" i namnet, trots att det bara handlar om ett litet företag. Sådant stör mig – ordet "Group" ger intryck av att flera stora företag har gått ihop.
Citera
2025-03-14, 17:10
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampIhuvudet
Marbella är ju narcs drömhålla, men taxi grejen hände när han var 15 enligt honom själv så inte de åren.
Vem fan ringer efter en taxi när man är 15 år?

Som jag förstod det var "hamnade i fel sällskap – började med droger" och taxihistorian två separata händelser.

Han bodde inte i Marbella, utan 4 mil därifrån.
Citera
2025-03-14, 17:16
Medlem
Citat:
Louise Epstein talar väl inte klassisk skånska? Hon är visserligen uppvuxen i Malmö, men med en mamma från Västergötland, och har nog präglats av studietiden i Lund. Det är bara 11 mil mellan Lund och Halmstad.
Att det bara år 11 mil mellan två orter betyder absolut inte alltid att man talar en liknande dialekt. Det är väl bara drygt 11 mil mellan Halmstad och Göteborg också men knappast ett spår av likhet. Ligger det i olika landskap så skiljer det i regel en hel del.
Senast redigerad av MissDolphin 2025-03-14 kl. 17:26.
Citera
2025-03-14, 17:19
Medlem
När Emilee och Karolina pratar med varandra så vet båda redan om vad som hänt. Förstår inte varför dom spelar som dom inte vet när vi ser på tvn att så inte är fallet.
Citera
2025-03-14, 17:24
Medlem
Citat:
Vem fan ringer efter en taxi när man är 15 år?

Som jag förstod det var "hamnade i fel sällskap – började med droger" och taxihistorian två separata händelser.

Han bodde inte i Marbella, utan 4 mil därifrån.

Som jag såg det så var det pga taxihistorian som han började ta droger då han nämnde det direkt efter, detta när han pratar med Karolina. Minns inte men till Emile kanske han sa "hamnade i fel sällskap - tog droger".

Ja det är mycket som är märkligt med taxiresan haha.
Citera
2025-03-14, 17:50
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Louise Epstein talar väl inte klassisk skånska? Hon är visserligen uppvuxen i Malmö, men med en mamma från Västergötland, och har nog präglats av studietiden i Lund. Det är bara 11 mil mellan Lund och Halmstad.
Ingen aning.
Citera
2025-03-14, 17:59
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Att det bara år 11 mil mellan två orter betyder absolut inte alltid att man talar en liknande dialekt. Det är väl bara drygt 11 mil mellan Halmstad och Göteborg också men knappast ett spår av likhet. Ligger det i olika landskap så skiljer det i regel en hel del.
Jag har aldrig hävdat att dialekterna i Lund och Halmstad är snarlika. Jag vidhåller bara att Milly låter som Louise Epstein.
Citera
2025-03-14, 18:03
Medlem
timpanis avatar
Ola måste vara den första killen l världshistorien som suttit med en kristall i handen och hävdat att den säger till honom att inte öppna handen och visa den.
Citera
2025-03-14, 18:59
Medlem
Citat:
Ola måste vara den första killen l världshistorien som suttit med en kristall i handen och hävdat att den säger till honom att inte öppna handen och visa den.

Produktionen ville få honom att se efterbliven ut, först visar han upp stenen, sen säger han att han inte vill visa upp den, så det känns som han sa nej först sen har dom har pressat honom. I de första avsnitten så visar de mest bara när killarna berättar om sig själva och vilka tjejerna är får man inte se utan dom blir bara filmade när de utvärderar eller bekräftar.
Citera
2025-03-14, 19:18
Medlem
Citat:
Inga av killarna matchade Karolinas utseendekrav. Vilken skev bild av nivån på sitt eget utseende hon måste ha.

Hon kanske är en narc också, känner sig berättigad, sa också nånting som får mig att tro att hon är tävlingsinriktad gentemot andra kvinnor. Hon skiter också i att Jakob ljög för henne efter att hon sa att har han ljugit så är det slut. Hon har ju ingen annan där att dejta så då går hon ju in med intentionen att ta någon annans kille eller uppmärksamheten av att vara med i programmet.
Citera
2025-03-14, 20:04
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampIhuvudet
Hon kanske är en narc också ...
Du gillar ordet "narc". Känner du till att det betyder narkotikapolis?
Senast redigerad av timpani 2025-03-14 kl. 20:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in