Citat:
Ursprungligen postat av
2.3
Så mannen som nu berättar sin historia, säger inte hela sanningen? Och de som har blivit av med sina körkort har alla något mer i bagaget än taskiga mätvärden på ett blodprov?
Tja, det kan såklart vara så men om det vet vi inget. Vad vi vet däremot är att Transportstyrelsen som har makten att återkalla ett körkort, dels verkar förlita sig på detta osäkra kort, dels misstolkar socialstyrelsen. Känns väl sådär.
Ja uppenbart gör vanliga läkare sin egna personliga bedömning, förstår inte varför du trott annat? läkaren konsulterar inte med någon annan ifall han skickar till transportstyrelsen, förstår inte var du fått det ifrån?
Uppenbart framkommer det att jag inte har problem med varken spriten eller sjukvården o sjukskrivningar, att jag sedan ska festa 3 dagar innebär inte något rå supande, vi ska köra skoter om dagarna, det menas vin/öl o någon whiskey på eftermiddagarna i goda vänners lag.
Vad du däremot inte förstår är att läkare gör en personlig bedömning av dig och via prover, man ser du är ofta återkommande o ofta sjukskriven samt belasta vården ofta, man ger då ut ett straff som med körkort, mycket vanligt, även folk som kört full får ett val, genomgå månads tester och uppvisa att du inte dricker o du får behålla körkortet, sluta du med antabus o komma in på tester tar vi körkortet av dig, detta är alltså mycket vanligt från sjukvården och inget nytt. dvs man använder både morot o piska inom vården för att uppnå resultat.
Min läkare kunde uppenbart se att jag inte har problem med spriten, varav han även kunde rekommendera hur jag skulle göra nu med en trevlig tillställning med vänner o alkohol efter vad jag just gått igenom, det är bara 3 veckor sedan, festen är nästa vecka, jag ville veta om jag våga delta som vanligt med öl/vin whiskey nu när jag äter medicin, var helt ok enligt överläkaren.