2025-03-08, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av casii
Hur mkt måste man kröka för att värdena ska lysa rött?
Riktlinjerna för alkolism är ju ren pajas.
var tionde alkohol resten mjölk
2025-03-08, 08:57
Medlem
Rashygiens avatar
Helt jäkla sjukt! För det första så lovar jag att samma läkare som anmäler arbetande och skattebetalande svenskar inte skulle anmäla illegala invandrare. För det andra så borde polisen visa sig mer i trafiken, göra nykterhetskontroller och stoppa folk som kör rattfylla. På över 20 år i trafiken har jag bara behövt blåsa och visa körkort två gånger, ingen gång de senaste 15 åren.

Jävla pissregering. De vågar jaga lagliga vapenägare, gamlingar som skriver rasistiska kommentarer om samhällsutvecklingen på nätet, svenska ungdomar i a-traktorer och nu folk som dricker några öl på kvällen för att orka stå ut med livet i det här mångkulturella helvetet som politikerna skapat.

Sen slår man sig för bröstet för att man utvisat 40 kriminella invandrare samtidigt som man delar ut 100k nya uppehållstillstånd.
2025-03-08, 09:15
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Det syns på de vanliga blodproven man brukar ta på vårdcentralen, för att kolla de allmänna värdena. Det finns en tråd om en person som nu blev av med körkortet på grund av detta, utan att ha kört onykter, i samband med att denne sökte vård. Tog ett liknande blodprov själv inför en operation för något år sedan.

/AI

Vad för vanliga blodprov snackar alla om 🤣
Jag är 46 år och har lämnat blodprov som liten, sista gången var under lumpen.

I vuxen ålder har jag inte lämnat nåt.
2025-03-08, 09:16
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
En PEth-nivå på 0,30 µmol/l och däröver är en indikation om regelbunden hög alkoholkonsumtion. Alltså alkisar som inte ska vara ute i trafiken.
Det står i artikeln att det räcker med tio portioner alkohol i veckan för att komma upp i ett sånt värde. Skulle inte säga att det är hög konsumtion, klart under vad medelsvensken dricker.
2025-03-08, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nu har det tydligen kommit någon ny regel.

Dricker man motsvarande 1,5 vinflaska per vecka kan körkortet ryka.
Detta även om man aldrig kört bil onykter.
Dvs, det är själva alkoholkonsumtionen i sig som anses olämplig.

Läkare ska anses skyldiga att rapportera allt de ser.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zA3my9/korkortet-kan-dras-in-om-du-dricker-1-5-flaska-vin-i-veckan

Vad tycker ni om det? Själv tycker det låter som rena vansinnet.

Tydligen riskerar cirka 25% av körkortsinnehavare att bli av med sina körkort då de ligger över gränsen.

Låter konstigt och är nog inte genomförbart. Många är ju yrkeschaufförer o andra får det svårt att komma t jobbet. Slår hårt mot landsbygden.
2025-03-08, 09:21
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Exakt detta jag läster, vad man går ut med o verklighet stämmer sällan överens, varav jag yttra mig, samt det är inte enda sak som hänt o vad man beslutat om, jag kan lugnt berätta att detta sällan stämmer överens med verkligheten, som ex i mitt fall, har även fler fall, där inget stämmer överens vad man går ut med.
Är du helt dum i huvudet? Det handlar om folk som REDAN har körkort. I mitt fall så hade jag hög frånvaro på jobbet och företagshälsovården tog ett blodprov på mig och sedan efter något år blev jag av med körkortet.
2025-03-08, 09:21
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VolleybollMolly66
Låter konstigt och är nog inte genomförbart. Många är ju yrkeschaufförer o andra får det svårt att komma t jobbet. Slår hårt mot landsbygden.
Vadå inte genomförbart? Det görs ju redan.. Det är inget förslag utan redan verklighet sedan iaf 1 år tillbaka. Folk har ju redan blivit av med körkortet pga av det
2025-03-08, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Vad för vanliga blodprov snackar alla om 🤣
Jag är 46 år och har lämnat blodprov som liten, sista gången var under lumpen.

I vuxen ålder har jag inte lämnat nåt.
Då är det dags! Jag gjorde inte det och
när jag väl gjorde det så upptäcktes en cancer.
2025-03-08, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av casii
Då ligger jag risigt til.
I mitt jobb så är det ett konstant vin-sippande.
Ligger säkert x4 den gränsen.

Trycker du två bag in box i veckan är du 100% alkoholiserad, grattis!
2025-03-08, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Vadå inte genomförbart? Det görs ju redan.. Det är inget förslag utan redan verklighet sedan iaf 1 år tillbaka. Folk har ju redan blivit av med körkortet pga av det

Hur många?
2025-03-08, 09:27
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr H
Då är det dags! Jag gjorde inte det och
när jag väl gjorde det så upptäcktes en cancer.
Det är det HÄR som är problemet.. För exempelvis mig som är boende i glesbygden och helt beroende av körkortet för att kunna jobba, handla, skjutsa barn så blir det här en avvägning av risken för sjukdom vs risken för att bli av med hela mitt liv.
Man måste alltså nu mer tänka igenom ett blodprov ytterst noga.. Det är ju en ganska absurd situation, särskilt med tanke på att PEth-testet är djupt osäkert och gränsen som satts är absurt låg och inte har något alls med verkligheten att göra.
2025-03-08, 09:27
Bannlyst
Men håll med om att det skulle vara rätt skönt med en nästan helt bilfri Essingeled och en bilfri Stockholms innerstad…?

😁

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in