2025-03-07, 10:51
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRS-80
Sara har begärt att rättegången ska ställas in och fått nej på den begäran:

(FB) Uthängd stämmer Dumpen – första fallet
Haha hycklartanten kan ju alltid försöka och det gör hon också. Jon tycker nog det är orättvist att hon som ställer upp för de äckliga barnen ska slippa betala p-böter, skatt och rättegångar. Hon är ju domare/jurist/psykiater själv liksom.

Prutt prutt
Citera
2025-03-07, 10:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Men rättegången sker ju i vilket fall
Vore det inte bäst då om båda parter är i så bra skick som möjligt så dom kan prata för sig så båda kan argumentera för sin sak inför rätten
Om ena personen är dåsig pga cellgifter så försämras utgångsläget då personen ej är lika närvarande

Jag har inte hycklat, jag har vart ärlig och sagt att dumpen i grunden är rättsvidrig och att jag helst ser polisen gör dumpens jobb och inte privata bolag

Jag tänker så här, Sara är i bra skick nog för att ta ansvar för det hon har gjort.

Jag tänker också så här, du behöver inte hitta på ursäkter för Saras försök att förhala och komma undan.
Citera
2025-03-07, 10:59
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Haha hycklartanten kan ju alltid försöka och det gör hon också. Jon tycker nog det är orättvist att hon som ställer upp för de äckliga barnen ska slippa betala p-böter, skatt och rättegångar. Hon är ju domare/jurist/psykiater själv liksom.

Prutt prutt

Ja men lite så, Sara har bevisat att universitets utbildningar är helt överflödigt, det räcker med att tro man är en profession så är man det
Citera
2025-03-07, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Eller så snabbar man på processen så kan hon få all vård hon vill i lugn och ro bakom galler när det är över.
Bra förslag då gör vi tycker jag.

Jag tackar för underhållningen dumpen producerat men nu är det dags för säsong 2 - FÖRNEDRINGEN, LÖGNERNA & SLUTET. Det vill men inte missa.
Citera
2025-03-07, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Precis, det finns ingen relevans. Jag skrev att hon är sjukskriven på 75% men att hon över de ser ut att och bete sig som att hon jobbar minst lika mycket som förr. Och du upprepade exakt samma sak med sådan gusto att du har 100% koll på att hon jobbar upp till 10tim och inte mer. Men i själva verket har du 0% koll, inte mer än den information som Sara själv sprider som med tanke på hennes tidigare accord snarare skall tas med en lastbil salt då hon har en tendens att ljuga. Ändå tar du hennes ord som lag. Och vidareför det som fakta.
Men lugn o fin nu, Bertil skrev ju bara att Pruttis jobbar 25% och hon lägger upp arbetstiden som hon vill eller? Vet att Bert i tråden backar Pruttis o Alko-Lången men det är ju en förutsättning för härligt debattklimat!
Citera
2025-03-07, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TRS-80
Jag tänker så här, Sara är i bra skick nog för att ta ansvar för det hon har gjort.

Jag tänker också så här, du behöver inte hitta på ursäkter för Saras försök att förhala och komma undan.

Men utgångsläget för rättegången blir skev när ena personen inte kan vara tillräckligt närvarande pga cellgifter vilket kan påverka personens förmåga att föra sin talan
Citera
2025-03-07, 11:10
Avslutad
Citat:
Men utgångsläget för rättegången blir skev när ena personen inte kan vara tillräckligt närvarande pga cellgifter vilket kan påverka personens förmåga att föra sin talan

Nä, rätten ansåg till exempel Theodor Engström som tillräckligt närvarande för att hålla rättegång trots att han lallade på om sagopojken som satt i sin bur och vad det nu var.

Sara får ta sig en kopp kaffe, eller en red bull. Det hörs att hon är tillräckligt pigg och kry i DumpenLive-poddarna och hon är aktiv varje dag på X utöver kringflängandet kors och tvärs över riket.

Om hon somnar någon gång gör det inget, hon har ett ombud, bara hon är vaken när hon ska förhöras!

Som sagt var, du hittar på ursäkter.
Senast redigerad av TRS-80 2025-03-07 kl. 11:12.
Citera
2025-03-07, 11:13
Medlem
Citat:
Men rättegången sker ju i vilket fall
Vore det inte bäst då om båda parter är i så bra skick som möjligt så dom kan prata för sig så båda kan argumentera för sin sak inför rätten
Om ena personen är dåsig pga cellgifter så försämras utgångsläget då personen ej är lika närvarande

Jag har inte hycklat, jag har vart ärlig och sagt att dumpen i grunden är rättsvidrig och att jag helst ser polisen gör dumpens jobb och inte privata bolag

Det är väldigt svårt att hitta sympatier för en människa som själv är helt likgiltig inför rättssäkerheten. Hon har ju redan spenderat 30+ gånger i den där salen innan så man kan ju likväl hävda att hennes utgångsläge redan är fördelaktigt baserat på erfarenhet.

Sen är jag helt övertygad om att det inte har med cellgifter att göra utan att hon försöker köpa sig tid, det var bra att tingsrätten inte snubblade i skitsnacket.

Det är definitivt hyckleri att börja gnälla om rättssäkerhet nu när de specifikt gäller dumpen jo.
Citera
2025-03-07, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protonic75
Ja men lite så, Sara har bevisat att universitets utbildningar är helt överflödigt, det räcker med att tro man är en profession så är man det
Exakt, hon skriver ju i bloggen att hon är särbegåvad!
Citera
2025-03-07, 11:19
Medlem
Protonic75s avatar
Undrar vad som händer med 242 om Sara blir dömd, han har ju varit med vid konfrontationerna och även fiskat osv.
Citera
2025-03-07, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Det är väldigt svårt att hitta sympatier för en människa som själv är helt likgiltig inför rättssäkerheten. Hon har ju redan spenderat 30+ gånger i den där salen innan så man kan ju likväl hävda att hennes utgångsläge redan är fördelaktigt baserat på erfarenhet.

Sen är jag helt övertygad om att det inte har med cellgifter att göra utan att hon försöker köpa sig tid, det var bra att tingsrätten inte snubblade i skitsnacket.

Det är definitivt hyckleri att börja gnälla om rättssäkerhet nu när de specifikt gäller dumpen jo.
Hon och sin advokat har troligen redan diskuterat en strategi, så advokaten kan troligen föra hela hennes talan oavsett. Men det är som du säger troligen en strategi med att försöka förhala det.

Dock kan det lika gärna skada utkomsten om polisen hinner vidare i sina utredningar och det kommer fram i allmänheten att hon är skyldig till ett och annat i jakten på pengar, kan åsikten om dumpen surna och jurryn gå emot, samma om hon blir frikänd kan den ljusna.

Eller så tror hon risken efter denna rättegång kan leda till fängelse och vill hinna med så mycket hon bara kan innan hon landar där bakom eller att utredningarna landar henne i fängelse.
Citera
2025-03-07, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jag hade gett Sara världens bästa vård. Har du spanat in kvinnorna som Dumpen nyligen hängt ut på bloggen? Det är ju helt galet,

Vissa har ju ovanliga namn och det kommer få enorma konsekvenser för deras familjer. Simba eller vad hon heter är ju en svart mamba..
Asså tack för tipset Gt!
Fy fan det är helt otroligt!
Det är liksom smaskigt skrivet och det råder inget tvivel om att författaren själv går igång på det. Det kanske givet för vissa, men jag börjar undra om inte Dumpen i själva verket är nån sorts pedofilring. Det finns säkert bra pengar i det och som bekant gör Pruttis o Alko vad som helst för kosing.

Deras lilla text med uppmaning om bidrag och hot om betalvägg och jobbig reklam är underbar!

Dumpen för pedofiler men lite knorr! Så gulligt! Hjärta hjärta hjärta emoji
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in