Flashback bygger pepparkakshus!
2025-01-29, 10:22
Medlem
Ngn som vet var man kan titta på äldre UG avsnitt som inte finns kvar på svtplay? Tacksam för svar
Citera
2025-01-29, 20:50
Medlem
Man vill se en uppföljning på dagens avsnitt om en 10-15 år med fokus på hur det går för barnen på Sottunga.
Citera
2025-01-29, 20:54
Medlem
Vilken flummig by med svenskar på Åland. Ingen går i skola och då har de likväl en idyllisk byskola till förfogande. Barnen ska bestämma vad de vill lära sig. Hur ska ett barn veta vad den behöver kunna och vad den behöver lära sig oavsett de tycker det är intressant? Är det 68-vänstern som bildar sekt på nytt?
Citera
2025-01-29, 22:27
Medlem
Riktigt knepiga människor i den där byn. De ville inte visa upp sina hem och uppsynen på de vuxna framstod som icke-närvarande. Får den där hemska känslan av sekt.De är nog väldigt sugna på att få utbilda sina barn baserat på sin egen ideologi/livsåskådning utan samhällets påverkan. Som tidigare nämnts så skulle det vara intressant med en uppföljning på sikt.
Citera
2025-01-30, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeadPresident
Riktigt knepiga människor i den där byn. De ville inte visa upp sina hem och uppsynen på de vuxna framstod som icke-närvarande. Får den där hemska känslan av sekt.De är nog väldigt sugna på att få utbilda sina barn baserat på sin egen ideologi/livsåskådning utan samhällets påverkan. Som tidigare nämnts så skulle det vara intressant med en uppföljning på sikt.
Håller med, kolla på mammorna till flickorna och till Sam, inte en siffra rätt, snacka om att dom har ADHD eller rättare sagt A-Ö. Helt sjukt att barnen inte tas ifrån sådana föräldrar
Citera
2025-01-30, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmy60
Håller med, kolla på mammorna till flickorna och till Sam, inte en siffra rätt, snacka om att dom har ADHD eller rättare sagt A-Ö. Helt sjukt att barnen inte tas ifrån sådana föräldrar
Fam på Sootunga, herre gud, mamman läkare o förstår inte sina barns bästa. Citerar henne, försöker ha undervisnig 1 timme, skrattretande, börja diagnostisera er sjäv, o låt barnen få ett normalt liv, eller ska dom bo där resten av sitt liv o bidraga till innavel. Riktigt smart o duktig läkare
Citera
2025-02-15, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmy60

Verkligen. Man ska inte döma människor alltför lättvindigt. Men 10min in i avsnittet så började tankarna gå hur fan det är ställt med mamman till dem två flickorna.

Får sån där woke vänster galenskaps vibbar direkt. Idag är barnet en drake och hälsar med att väsa! Suck. Lär för fan ungen att hälsa som vanligt folk sen om ett barn leker drake hemma är en helt annan sak. Men man bör väl lära barnen att såklart får du vara en drake men lite hyfs och i livet hälsar man på folk.
Ser framför mig nästa generations barn när dem växer upp och kommer ut i arbetslivet. Hej jag är en drake hej jag är en brödrost. Och sen ska alla bara låtsas som det är normalt och hålla med
Citera
2025-02-19, 23:42
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Linda är ju en häxa av stora mått men hon är knappast ensam på det företaget. En anställd kan inte hålla på sådär utan stöd från ledning och då är risken hög att det är sådär de flesta anställda ”sköter” sitt uppdrag.

Madeleine på Kura Omsorg AB bryter ju också mot Therese mänskliga rättigheter när hon säger att de inte får besöka Therese fast Therese vill det. Vad gör Kura Omsorg mer för olagligheter och skit? Vilka fler bolag är knutna till Optio AB och tillsammans agerar för att kidnappa och isolera utsatta människor? Det här är ju som sagt inte ett enskilt fall kan vi se, och finns 3-5 st som hamnat i media finns troligen många fler fall men där den utsatta inte har någon som kan slåss för dem.

Ja verkligen! Hennes ton var fruktansvärd. Den människan och det företaget borde utredas mer. Tyckte UG släppte det på ett märkligt sätt. Madeleine Nilsson är chef. Fruktansvärd inställning. Hon borde anmälas till IVO.
Senast redigerad av cordelia 2025-02-19 kl. 23:49.
Citera
2025-03-05, 22:13
Avstängd
drinksareonmes avatar
Att folk fortfarande går på sån skit är ju helt ofattbart. Är man så dum förtjänar man o bli scammad.
Citera
2025-03-06, 12:15
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Att folk fortfarande går på sån skit är ju helt ofattbart. Är man så dum förtjänar man o bli scammad.
Så långt vill jag inte gå men jag har svår att tycka synd om flertalet lurade. Dom tror alltså att det är riskfria investeringar med en sagolik avkastning dom ger sig in i.

Hon som ville ha råd att gå till tandläkaren borde få redaktionen att göra ett program om de vansinnigt höga priserna på tandvård idag. Rena skojarbranschen. Förr sålde de skrupelfria svinen begagnade bilar, nu är dom tandläkare eller veterinärer. Hela samhället är ett dårhus.
Citera
2025-03-06, 14:07
Avstängd
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Så långt vill jag inte gå men jag har svår att tycka synd om flertalet lurade. Dom tror alltså att det är riskfria investeringar med en sagolik avkastning dom ger sig in i.

Hon som ville ha råd att gå till tandläkaren borde få redaktionen att göra ett program om de vansinnigt höga priserna på tandvård idag. Rena skojarbranschen. Förr sålde de skrupelfria svinen begagnade bilar, nu är dom tandläkare eller veterinärer. Hela samhället är ett dårhus.

Kanske tog i lite väl men efter allt som varit med ligorna som lurat folk borde man tänka sig för 100 ggr innan man klickar iväg sina livsbesparingar.
Citera
2025-03-08, 10:00
Medlem
Tar man sig lite tid. Så märker man att sidan är falsk
Olika Scam dyker ofta upp som nyhetssidor från kända dagstidningar
Länkar till nyheter och annan reklam fungerar inte som de ska
Det finns oftast bara en fungerande länk. Till deras anmälningsformulär
Har för mig att den brukar dyka upp, som en annons, på tex MSN nyheter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto