2025-02-26, 21:57
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulMardek
Tack och lov så har ni nazister ingen påverkan på rättsväsendet utan åtal har väckts och dom kommer. Tyvärr blir det inte inom slutenvården där sådana som den åtalade hör hemma. Men någon gång når vi kanske dit.

Varför flyttar du inte till Nordkorea? Du hade stormtrivts där.
Citera
2025-02-26, 21:58
Medlem
S.Jorgens avatar
Åklagare driver alltså en persons åsikt till åtal?

Helt otroligt!

Ett direkt hot kan jag förstå men en åsikt att tycka nån eller något är äckligt vete fan om det är nödvändigt med åtal?

Så fort det blir upp och ner misstänker jag alltid nån vänsterkvinna/man ligga bakom.
Citera
2025-02-26, 22:03
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulMardek
Jo transpersoner är sannerligen en egen folkgrupp, och en mycket fin sådan. Annars hade det inte gått till åtal förstår du väl dumskalle.

(FB) Man åtalas för att ha skrivit ”Fy fan vad äckligt” om dragqueens på Facebook (2025-02-25)

Dragqueens är inte samma sak som transor.
Citera
2025-02-26, 22:14
Bannlyst
Forumet verkar ha sovit under en sten…

Hetslagen har ideligen utökats med allt fler förment prekära grupper, och slutmålet är givetvis att man överhuvudtaget inte ska få förolämpa eller uttrycka missaktning för någon som helst person. Så är det redan i Tyskland: Free speech must have boundaries och i Sverige driver statstelevisionen sedan länge det narrativet i propagandan, särskilt den riktad mot barn.

Det enda "yttrandefriheten" är tänkt att omfatta är "politiska" frågor, rensade från personliga påhopp och andra företeelser som anses irrelevanta. Ja, förutom nazistiska åsikter, förstås. Men alla "politiska" åsikter inom den vänsterliberala demokratins ram ska principiellt vara tillåtna.

Händelsevis är det samma slags "yttrandefrihet" som i Nordkorea, om man byter ut "vänsterliberal" mot "juche".
Citera
2025-02-26, 22:18
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hade transorna lyssnat på kritiken och slutat att aktivt söka sig till barn hade folk bara tyckt att de var sjuka i huvudet och borde sitta inlåsta. Men nu är de besatta av att få vara nära barn och ha dem i knät och "läsa sagor" för dem. Många av sagorna anspelar dessutom på sex.
En man tar på sig en kjol eller en klänning. Det är vad detta handlar om i första läget. Ingen fara ännu, förmodar jag.

I nästa läge sätter sig mannen på en stol på en scen och läser en saga. Om detta sker med inlevelse och rekvisita så har vi nått till teatervärldens sk kjolroller, som teater gick till när kvinnor inte fick vara skådespelare. Lite gammaldags, men inte farligt det heller?

Sedan tar dina fantasier vid. Då rör vi oss in i en fantasivärld fylld med sinnessjukdom, behov av inlåsning, besatthet av att vara nära barn och att sagorna inte är sagor och anspelar på sex. Du skriver inte pedofiler rakt ut, men det är tydligt att du menar det.

Du har precis som jag inte besökt en tillställning av detta slag. Vi har bara intyganden från arrangörer och andra vuxna som varit närvarande som beskrivit vad som sker. Vi har också falska beskrivningar som du troligen låtit dig inspireras av innan du skriver här. Vilka är dina källor till dessa historier om sexsagor som berättas av närgångna transor?
Citera
2025-02-26, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Så.

Högstadie-osäkerhet.
rikstönt.
Incel.

Samtidigt.

Ok.
Nej.

Bara en helt vanlig Svensk man som hatar er fikusar som trippar runt som om ni
tror att det inte finns någon morgondag.

Blattarna hatar er.
Svennarna hatar er.

Eran självkänsla är backad av lagstiftning och polisbeskydd.
Vad tror du händer med er när skyddet krackelerar?

Det är nämligen det enda vi svennar och blattar har gemensamt.

Vi hatar er.

Och vi glömmer aldrig.

1. Jag är varken transa eller bög men behöver inte vara det för att acceptera att alla människor inte fungerar likadant.

2. Att säga "vi svennar är rent av felaktigt då du om du tar dig utanför din lilla åsiktsbubbla kommer märka att det är vida accepterat i vårt sekulära samhälle. Du är inte en "vanlig svensk man", du är en osäker liten homofob. Det beteende du påvisar här finns det ytterst få kvinnor som tänder på om du utrycker det till dem, så du kanske själv skulle satsa på män också så hade du haft lite bättre odds. Inte undra på att killar inte får ligga när de tänker som du

Glömmer vad? Att människor kränkt bögar och transpersoner hur länge som helst? Om det är någon som kan säga "Vi glömmer aldrig" är det väl de minoriteter som bögar som utsätts för påhopp under hela sin uppväxt av osäkra killar som klankar ner på andra för att vara "coola"? I vuxen ålder finns det väldigt få som tycker det är coolt. Du är en tönt.
Citera
2025-02-26, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
De flesta människor utför sin sexualitet i hemmen eller på andra platser där de får vara i fred.

Sen har vi de som absolut skall visa upp sig för alla som inte är intresserade. Att sätta epitet på dessa är inte att vara transfob, samt att det visar att du och väldigt många inte vet vad fobi är.

1. Att vara trans har inget med din sexualitet att göra.

2. Att lägga upp en bild på sig själv på facebook är inte att utföra någonting som har med varken könsidentitet eller sexualitet att göra. När du lägger upp en bild på internet, är ditt främsta syfte att du vill påverka andra att bli män? Jag förstår faktiskt inte. Vad är problemet med att precis som alla andra människor lägga upp en bild på facebook? Att kritisera en transpersons rätt att göra exakt som alla andra människor som inte är trans är att utrycka sig transfobiskt. Du stör dig enbart pga. din fobi.
Citera
2025-02-26, 22:36
Medlem
KillPus avatar
Konstigt att detta går till åtal. Måste vara mer srivet äön bara denna fras. Annars skulle gå lätt att säga: Jag skrev kommentar på fel sida av misstag.
Citera
2025-02-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppdoggydog
Får man inte tycka att bögerier är äckligt längre?

Vad är det för sjuk värld vi lever i? Jag finner bögerier som motbjudande. Det är en naturlig instinkt jag har. Skulle en bög göra närmanden mot mig hade han fått en smäll på käften.
Du undrar vad det är för sjukt värld vi lever i ?
Och det undrar jag med efter att ha läst ditt inlägg! Du skriver att bögar är motbjudande och att om en bög skulle stöta på dig så hade han fått en smäll på käften ! Är detta kanske en inre önskan att någon av samma kön skulle vilja stöta på dig ? Många hetero män har en dragning till andra män, men för att försöka dölja detta så spyr dom galla och försöker dölja den här känslan. Av ren rädsla att någon skulle upptäcka det här.
Du verkar vara äcklad men det är kanske för dina egna innersta känslor. Min ex.man kom ut efter att vi varit gifta i 15 år. Han hade under vårt äktenskap smygit för mig och barnen och lidit mycket utav det här. Han lever nu lyckligt med en man och är lycklig och glad . Och jag och barnen är så glada att han inte länge är olycklig ! Försök att rannsaka dig själv och bli kvitt alla hemska tankar. Jag önskar dig ett gott liv !
Citera
2025-02-26, 22:38
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
https://www.gd.se/2025-02-24/skrev-fy-fan-vad-ackligt-om-dragqueens-pa-facebook/

En man i Gävle åtalas för hets mot folkgrupp efter en kommentar på Facebook.

Mannen ska ha kommenterat på ett Facebookinlägg på drag-teatersällskapet ”Bland Drakar och Dragqueens” sida. Han ska bland annat ha skrivit ”Fy fan vad äckligt!”.

------------------
Är det för hårt att åtala någon för hets mot folkgrupp för en sådan kommentar eller anser ni att det är korrekt?
Är yttrandefriheten i fara, eller är det alldeles över gränsen att uttrycka att dragqueens är äckliga?

Jag brukar skriva "freakshow" och liknande plus en massa skrattemois och spyor men ingen har hört av sej..
Citera
2025-02-26, 22:38
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Eller så blockar de bara honom. Problemet löst och man slipper slösa skattepengar på sådana här bagateller.
Ja det är ju en gradfråga. Yttrandefriheten ska inte vara absolut.
Citera
2025-02-26, 22:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Yttrandefriheten ska inte vara absolut.

Yttrandefrihet är antingen på eller av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto