2025-02-22, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Pengarna ifrån sociala medier, tv osv, går inte till Jocke och Jonna privat utan till företaget. Företaget verkar ha problem att skatta korrekt och tvingats betala extremt mycket i restskatt nu flera år i rad.
Absolut att företaget får mycket in, men de verkar även ha mycket utgifter, vilket gör att det som blir kvar i rena pengar kanske inte blir så mycket.
Mycket av deras tillgångar är också låsta i form av saker som företaget äger, tex hus, bilar, osv.

Men dom får ju ändå en bra lön han pratar iaf en del ekonomi i vågar du.
Det kan jag tänka mig att det är många utgifter.
Citera
2025-02-22, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Det är ju en ganska bra lön ändå finns dom som får betydligt mindre, tror knappast dom skäms över det.

De gick ner i lön medvetet. Då äger ju företaget.
Citera
2025-02-22, 14:29
Avslutad
Citat:
Det glädjer mig att dom har en bra relation och att kusinerna får umgås ☺️

Vet du hur det går med stämplingen mot Jocke?
Det var väl en rad andra brott också.

Vad som gäller i just de brottet är jag tu delad
Så detta är min personliga uppfattning
Mycket skit står Christofer bakom men just detta
Vet inte kan finnas andra aktörer som har skrivet ifrån hans telefon
men de är upp till utredarna att fast slå
Christofer i grund o botten Älskar Jocke och Jocke desamma.
Allt handlar om att kunna lyssna på varandra och vara riktigt ärliga
Citera
2025-02-22, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Han spöade mamman och drog, enligt Jocke. Så han är nog egentligen inte en så bra far.

Är det information A ljög om till Jocke? Jag tvivlar på att biologiska pappan varit våldsam. Det är en rätt grov anklagelse. Så var kommer information ifrån från förstabörjan? Jocke 28 år som hört det från sin mamma?
Citera
2025-02-22, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Är det information A ljög om till Jocke? Jag tvivlar på att biologiska pappan varit våldsam. Det är en rätt grov anklagelse. Så var kommer information ifrån från förstabörjan? Jocke 28 år som hört det från sin mamma?

Lyssna första minuten här. Om inte Jocke är en notorisk lögnare så tolkar jag det som att mamman är det minsta problemet i Jockes uppväxt. Lyssna första minuten det räcker eller lyssna på hela.

https://youtu.be/1E5fSBwgBSk?si=xKurG049rrf8I6A_

Hur saker kommer in i Jockes hjärna ifrån första början har jag ingen aning om.
Citera
2025-02-22, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Ja samma pappa som han anklagade för bo flera år utomlands, i fel land dessutom. Sen var det 6 månader. Så lille jockiboooois ( så som Olof K säger det) sanningen är väl lite så där.
Och JA, det är dom små detaljerna avslöjar lögnare.

Det är uppenbart att informationen om pappan inte kommit ut korrekt. Därav även att han varit våldsam mot A bör grävas i och ifrågasättas.

Var kommer informationen om fel land och tid? Mamman? Kommer det från mamman bör allt hon påstått ifrågasättas. Man ljuger aldrig en gång bara.
Citera
2025-02-22, 14:40
Medlem
Citat:
Vad har Joakim sålt av?
Ett hus de äger privat vore nog skönt för dem att ha.

Kläder och bilar. Tex.
Citera
2025-02-22, 14:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Hur tusan kan du ha någon som helst uppfattning om hur det var mellan A och J:s pappa.
Det är ju något som vare sig du eller Jocke kan ha en susning om.
Att pappan nekar är bär ju mindre av trovärdighet än om hon säger att det är så. Skithögar som spöar kvinnor brukar av hävd neka, i synnerhet i den generationen.
Citera
2025-02-22, 14:41
Medlem
Citat:
Han hade ju flera svårigheter som barn med utbrott osv men det är ganska vanligt med barn som har någon form autism.
Reaktionen i dokumentären där han kände lukten och var tvungen att gå ut visar på att något hände där, minnen kommer ju ofta tillbaka av doft och något man ser.

Ja på slutet verkade det mer som att mamman ville ha hjälp det handlade mer om henne.
Vi har inte riktigt samma åsikt om mamman men intressant att ha en vettig diskussion om det, uppskattar det😊

Tack detsamma, håller med om att vi har en bra diskussion, även om vi inte tycker exakt lika i detta. Vi verkar dock båda ha erfarenhet av autism hos barn och det ger ju en extra dimension i detta, när man kan se att mycket av det de vuxna ser som ett bekymrande och problematiskt beteende kring Jocke som barn, sannolikt (åtminstone till största delen) "bara" beror på hans autistiska drag. Idag hade detta förmodligen och förhoppningsvis hanterats annorlunda med en större förståelse.

Mycket av det man ser och hör i dokumentären, som fosterfamiljen också reagerade på, kan alltså bero på autismen och inte på något trauma eller liknande. Jag tänker bl.a. på Jockes plockande med händerna, olika djurläten, intensiva fixering vid en person (i det här fallet mamman). Även vissa detaljer från journalanteckningarna, som att hans böcker för att undvika ett utbrott måste stå i en viss ordning och radas upp på ett visst sätt på golvet, är också vanligt hos autistiska barn. Men för de vuxna som inte har kunskap om detta blir beteendet oroväckande och ett tecken på att barnet är "sjukt" eller traumatiserat på något sätt, men så behöver det inte alls vara.
Citera
2025-02-22, 14:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Lyssna första minuten här. Om inte Jocke är en notorisk lögnare så tolkar jag det som att mamman är det minsta problemet i Jockes uppväxt. Lyssna första minuten det räcker eller lyssna på hela.

https://youtu.be/1E5fSBwgBSk?si=xKurG049rrf8I6A_

Hur saker kommer in i Jockes hjärna ifrån första början har jag ingen aning om.
Det fanns väl något i papperna om att han pratar med någon i sitt eget huvud.
Citera
2025-02-22, 14:42
Medlem
Citat:
Pengarna ifrån sociala medier, tv osv, går inte till Jocke och Jonna privat utan till företaget. Företaget verkar ha problem att skatta korrekt och tvingats betala extremt mycket i restskatt nu flera år i rad.
Absolut att företaget får mycket in, men de verkar även ha mycket utgifter, vilket gör att det som blir kvar i rena pengar kanske inte blir så mycket.
Mycket av deras tillgångar är också låsta i form av saker som företaget äger, tex hus, bilar, osv.

Redovisningen för 2024 ska bli intressant att se när den kommer. Tippar företaget gått plus 8 siffror. 10 med ören.
Citera
2025-02-22, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det fanns väl något i papperna om att han pratar med någon i sitt eget huvud.

Har inte läst dessa omtalade papper som enligt hörsägen skall finnas i 10000 tals, men ändå är Jocke normal enligt många, och det enbart är hans stackars mamma som orsakat alla dessa papper.

Däremot har jag sett på nationell TV när Jocke enligt han själv och några experter blir besatt av en demon, så någon form av hjärnspöken finns det nog inom denna arma Jockes kropp å knopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in